hai assalammualaikum



Harga Petrol Ron 97, Ron 95 dan Diesel Turun Lagi - Kalau bab minyak turun, mesti semua orang seronok, yela mana taknya,bayar murah, minyak penuh..nak jalan ke mana sahaja pun dah tak risau dah pasal minyak. Dalam fikiran bajet keperluan dah kembali normal..kalau tak sebelum ni kusut je fikiran sebab minyak dah naik..

Ade kebaikan dan kekurangan bila harga minyak turun ni..kebaikannya mestilah dekat orang awam, tapi keburukannya kepada negara sebab salah satu pendapatan negara menaikkan ekonimi adalah minyak..kalau minyak turun mendadak apa akan jadi..ermm taknak la pikir yang bukan-bukan kan..

Tapi malam tadi mr jejaka mafia kawan die cakap "mayb beberapa tahun lagi Malaysia akan muflis"..ermm Takleh nak komen lebih-leboh..harap tak jadi lebih teruk lagi..so mulai sekarang kite kenala simpan duit..jangan boros..untuk kecemasan nanti..kita tak tau apa yang jadi selepas ni..ermm..






Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

11 comments so far,Add yours

  1. Betul tu...berbelanja tetap kena berhemah...

    ReplyDelete
  2. kan pendapatan negara akan diimbangi oleh GST, pendapatan minyak pun hanya 30% dari pendapatan negara.

    ReplyDelete
  3. ingat nak isi RON97..alang2 dah murah ni nak buh la yg terbaik...boleh habis stok plak..huhu

    ReplyDelete
  4. Saya salah seorang merasa amat gembira dengan penurunan harga minyak ni..banyak duit safe tau...

    yela..kalau dulu standard isi RM20 baru meter sampai dekat takat no 2..sekarang RM10 pun dah sampai kakaka...

    kepada yang ingin membaca tentang khasiat teh hijau Klik je sini..semoga ianya bermanfaat kepada yang membacanya..

    ReplyDelete
  5. Adeh..haha...turun naik je kan..nasib baik lah cik akak guna motor je turun kerja...tapi nak.juga pakai minyak kan..hi hi..dah murah macam.nie..penuh lah tangki motor cik akak

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah.. tapi dok pelik kenapa harga barang tak nak turun ek..opsss..ngeee =D

    ReplyDelete
  7. yup, bila harga minyak turun ada pro n cons nya...kena pandai-pandailah bajet

    ReplyDelete
  8. salam perkenalan sis

    yup betul :)

    turun atau naik,kita mesti sentiasa bersedia dan menyimpan..

    *ambil peluang masuk tabung lebih sikit ..hihi

    jemput ke blog nana,tq

    ReplyDelete