hai assalammualaikum

Dapat Pegang Haiwan Di Farm In The City Seri Kembangan - Inilah kali pertama nad pergi ke Farm In The City. Sebelum ni nad tak pernah dengar lagi tempat ni, yang nad tau Zoo Negara je..Lepas tu, #kelabbloggerbenashaari dapat jemputan ke Fram In The City. Lepas tu baru nad google. Tak sangka dekat tengah-tengah bandar ada lagi Ladang haiwan ni..dan paling best haiwan-haiwan dalam ni bebas dan boleh dipegang. Tak macam Zoo Negara semua haiwan dikurung..Tapi haiwan dekat Farm In The City bukan semuanya boleh dipegang dan dibebaskan..kalau haiwan liar tu memang dikurungla..hahhaa..

Farm in the City lebih kepada petting zoo yang mementingkan 3 element iaitu animals, plants and nature sebagai tarikan utama. Tempat yang menarik untuk dilawati bersama anak2..Boleh lihat animals dengan lebih dekat, boleh pegang dan beri makan.


Hari sabtu haritu, nad pergi bersama rakan blogger lain. Memang fun habis..hahaa..Farm In the City ni takdelah besar macam Zoo tapi boleh tahan penatnya..tapi akan hilang rasa penat lepas berjumpa dengan haiwan-haiwan dalam ni.. Masa tu jugak budak-budak tadika sekali buat rombongan sekolah agaknya..haha..

Masing-masing dah teruja..masuk timee..


 Yang ni kura-kura kecik..bolehla pegang..yang besar gedabak..tak mampu nak angkat..ahha


Besar betul Kura-kura ni..macam mana tak besarnya..dah hari-hari di bagi makan..hahha..Cepat betul die kunyah makanan tu..macam lapar sangat. Lepas je tengok kura-kura terus pergi masuk dekat kawasan burung..






 Dekat sini macam-macam spesis burung ada. Korang tengok gambar dalam satu sangkar ni macam-macam burung ada..hehee..yang bestnya korang boleh makan burung-burung ni tau


Tengok..mintak je makanan dekat tukang jaga dalam sangkar tu..nanti diaorang bagi..then ko tadah je tangan datangla burung-burung tu..ada tu korang kene datang dekat denagn binatang tu..hehehe..best je..biasalah mula-mula datang rasa takut-takut..geli pun ada bila diaorang makan dekat tangan..hahaa.


Nampak pulak iguana ni..Ramai suka bela iguana sebab manja kan..tapi nad..err..hahaha..seram sejuk pulak nak memegangnya.tapi dipaksa oleh Ena..haha.pegang jugakla..


 Tengokla muka yang takut-takut tu..hahahha..tapi dapat pegang jugak..huhuhu..dalam pikiran takut jugak die gigit ke ape..ahhaha


 Ada jugak kawasan kambing dan rusa..dibarkan..korang boleh je masuk..Pertama kali jumpa..ingtakan baik..hhahaha..tapi nampak makanan ada sekor kambing tu laju je..ahhaa..sampai berdiri ke arah kitaorang..memang lapor bebenor tu..


 hahaha..nad dekat belakang ninak.. Kambing ni la aktif sangat..mengejar makanan sampai patung dekat beg nad pun nak dimakannnya..hahaha

 Nak taknak buat muka peacee...





Burung hantu pun ada..


Yang ini kawasan anak anak kecil suka sebab banyak arnab yang gebu gebas ada kat sini. Guinea pig atau lebih dikenali tikus belanda pun ada. Siap boleh bagi makan lagi. Comel sangat. Ngap ngap mereka makan sayur kangkung yang kita hulurkan.








 Memang banyak binatang yang boleh dilihat dekat Farm In The City ni. Dan bestnya setengah haiwan di sini boleh dipegang dan diberi makan.

Dekat sini ade aktiviti menaiki kuda untuk kanak-kanak yang mempunyai ketinggian 90cm..sebab kuda tu kecik. Nama dia Pony..hehe..harga naik kuda tu RM7.

Tempat ni memnag sesuai untuk keluarga atau mereka yang gemar dengan binatang. Sebab bukan sahaja dapat melihat dari dekat malah boleh pegang lagi..bestt kan..dari dibiarkan mereka duduk dalam sangkar..lagi bagus binatang ni bebas..tapi jaga-jaga untuk anak kecil takut diaorang buat apa-apa dekat binatang tu..hahaha..budak-budak kan excited..hehe..

Senang je nak cari tempat ni, waze je Farm In The City, suree sampa.



Harga Tiket ( Dengan Mykad )
Dewasa ; RM 30
Kanak-kanak : RM 25
Bawah 90cm : Masuk adalah percuma

Harga tiket ( Normal )
Dewasa ; RM 48
Kanak-kanak : RM 38

Waktu Operasi :
Isnin-Jumaat : 10 Pagi - 6 Petang
Sabtu-Ahad-Cuti Umum : 9 Pagi - 10 Petang
 
 Alamat :
Lot 40187-40188,
Jalan Prima Tropika Barat,
Bandar Putra Permai,
43300 Seri Kembangan.
 
SHARE 5 comments

Add your comment

  1. bestnyeeee..
    boleh pegang2 binatang..
    bg makan..
    huhu

    ReplyDelete
  2. seronoknyaa. nani tak lepas lepas lagi nak pegi :(

    ReplyDelete
  3. Akak takut nak pi tempat2 gini sebab haiwan yang akak berani cuma kucing je..ehehheeh

    ReplyDelete
  4. suka iguana tuuu...pnh dlu ada keinginn nk bela..hehehe

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum
    Nama saya muhammad abdul
    Dari jakarta selatan indonesia
    email muhammadabdul5151@gmail.com
    nomor telepon +6285574670570
    nomor whatsapp +6285574670570
    Saya berterima kasih kepada ALLAH karena telah mengakhiri penderitaan saya melalui Anthony Yuliana Lenders, untuk beberapa waktu sekarang bisnis saya sedang turun dan saya telah mencari pinjaman besar untuk meningkatkan bisnis saya kembali ke kehidupan, saya telah ditipu berkali-kali semua berjanji pada saya untuk meminjamkan uang tetapi mereka selalu menipu dan berbohong kepada saya, sampai saya menemukan ibu yuliana dan memberi saya jumlah pinjaman sebesar Rp 1,3 miliar, saya hanya melakukan pembayaran untuk asuransi pinjaman saya dan biaya transfer sebelum pinjaman saya ditransfer ke akun saya, bagi mereka yang mencari pinjaman harus berhati-hatilah karena 75% pinjaman online palsu, bagi mereka yang mencari pinjaman harus menghubungi Anthony Yulinana Lenders adalah 100% pemberi pinjaman online yang sah,
    anthony.yulianalenders@gmail.com
    whatsapp +13234026088

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2