hai assalammualaikum

Mensive Hair Tonic Membantu Mengatasi Masalah Keguguran Rambut - Adakah anda sedang dilanda oleh salah satu atau lebih daripada masalah berikut?
  • Rambut Gugur dan Jarang?
  • Akar Rambut Mati dan rambut beruban?
  • Rambut Nipis, Lesu dan Pecah?
  • Gatal-gatal Kulit Kepala atau berkudis?
  • Masalah Kelemumur?

Rambut ni ibarat mahkota kepada kita. Semua orang sukakan rambut yang sihat, cantik dan hitam bersinar. Masalah rambut gugur, beruban, jarang dan berkelumumur boleh menjadi satu perkara besar yang sangat ditakuti oleh kebanyakan kita tak kira lelaki dan wanita. Selalunya masalah rambut terjadi kepada mereka yang telah meningkat usia namun sekarang masalah keguguran rambut boleh juga terjadi kepada remaja dan orang muda ok. Muda-muda dan mengalami masalah rambut, mestila tak nampak bergaya kan.

Keguguran rambut tergolong dalam dua kategori iaitu keguguran normal dan tidak normal. Sekiranya rambut gugur melebihi 50 hingga 100 helai sehari, itu bermakna keguguran rambut yang sangat serius..ohh my..cuba bayangkan setiap kali sikat, mandi mesti ada rambut gugur..kalau dikumpul rambut tu boleh jadi sebentuk bola..ok tu tersangat la terukk..

Untuk pengetahuan anda, terdapat pelbagai faktor yang menyebabkan keguguran rambut seperti pengaruh hormon, kekurangan vitamin, kerap menggunakan produk rambut yang mengandungi bahan kimia dan tekanan dan banyak lagi. Orang yang mengalami keguguran rambut sering mengalami gangguan emosi yang membimbangkan dan akhirnya membelanjakan banyak duit untuk mencari rawatan sesuai. Dengan keadaan zaman sekarang yang penyakitnya tidak mengenal siapa, umur dan jantina anda, kita sepatutnya berasa risau dan perlu bertindak sesuatu bagi menghalang masalah ini daripada terjadi secara berterusan. 


Rambut ni sangatlah sensitif jika kita tersalah pilih produk. Jadi nad nak perkenalkan satu produk yang mampu membantu korang yang mengalami masalah keguguran rambut iaitu Mensive Hair Produk.

Apa tu Mensive Hair Produk??
Mensive Hair Tonic adalah hair tonic pertama berasaskan air. 25 Kali lebih Serap ke akar rambut berbanding serum atau minyak. Selama ni selalu kita nampak produk untuk rambut kebanyakannya daripada serum dan minyak tapi kali ini Mensive Hair Tonic ni diperbuat berasaskan air. Berlainan kan!!.. Ditambah pula dgn cuaca Malaysia yg panas, penggunaan asas air sangat selesa utk si pemakai. Tengok botol pun dah menarik perhatian kan..hehe..sebenarnya Mensive Hair Tonic ni khas untuk lelaki tapi ramai permintaan perempuan pun boleh guna.

Company ni dulu merupakan pioneer pengeluaran industri minyak janggut dlm malaysia. Maksudnya khas untuk orang lelaki yang berjambang, berjanggut ni. Bila pelanggan mereka ramai tanya berkenaan produk untuk rambut maka keluarkah produk Mensive Hair Tonic ni.


Kandungan Mensive Hair Tonic
Mensive Hair Tonic Dibuat mengunakan teknologi estrak terkini dan kaya dengan estrak herba bermutu tinggi seperti Ginseng, Apple Stemcell, limau purut, avocado, kelapa dara, jojoba dan buah pala.

- Ginseng mmg dah lama terbukti dari zaman kuno cina mampu membantu menguatkan akar rambut, merangsang pertumbuhan rambut dan mengelak pertumbuhan uban.

- Apple Stemcell pula adalah antara penemuan baru scientice mengenai kebaikan dia terhadap mengekalkan kesuburan rambut.



Fungsi Mensive Hair Tonic
1) mengurangkan rambut gugur

2) menguatkan akar rambut

3) membantu pertumbuhan rambut baru

4) mengurangkan minyak pada kulit kepala

5) mengurangkan kelemumur

6) mengurangkan pertumbuhan uban

Cara Penggunaan Mensive Hair Tonic
Cara pakainya sangatlah mudah sesimple abc. Selepas mandi, keringkan rambut, spray sahaja ke kulit kepala. Urut sedikit n biarkan dia serap ke akar rambut. Mensive ni berasaskan air so takde la rasa melekit. Baunya sangat wangi dan akan rasa berangin, sejuk gitu yang akan menyegarkan kulit kepala. 

Berapa Lama Tahan?
Sebotol 60ml tahan utk1-2 bln.

Testimnoni pengguna Mensive Hair Tonic
Result positif boleh dilihat sepantas kurang dr 14 hari. (Boleh refer testimony). Ramai dah cuba ooo..memang berkesan..
   











Info sedikit Mensive Hair Tonic

1) Mensive hair tonic tidak datang dengan set, tidak perlu shampoo pelebat, tidak perlu serum pelebat, cukup hanya spray mensive hair tonic 2-3 Kali Sehari.
2) Produk ini Unisex, sesuai juga utk perempuan bertudung. Nampak kan bukan sahaja untuk lelaki malah perempuan juga.



Untuk maklumat lanjut boleh layari
website: www.mensive.my
Instagram: Mensive
Contact :   011-1322 9050
 

SHARE 7 comments

Add your comment

  1. bagus produk ni nampaknya... terima kasih nad di atas perkongsian, sesiapa yang memerlukan dan mempunyai masalah rambut nampaknya dah ada salah satu pilihan lagi...

    ReplyDelete
  2. menarikk.. rambut memang selalu mendatangkan masalah kepada kaum perempuan

    ReplyDelete
  3. Mcm best je prodak ni..ni ima pun rmbut gugur ni..hurmm...

    ReplyDelete
  4. liz pun pakai hari tonic tp bukan jenama ni lah. sbb hari tonic bgs sejuk kan kepala. memang blh elak gugur dan rambut baru akan tumbuh

    ReplyDelete
  5. banyak testimoni mesti produk best ni

    ReplyDelete
  6. banyak testimoni mesti produk best ni

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2