DURIAN OH DURIAN..DUA ULAS PUN JADILA

in , by Nadia Johari, 13:40:00
hai assalammualaikum

Durian Oh Durian - Dari Haritu teringin sangatla nak makan durian ni..time-time tu ramai pulak yang post dekat facebook..lagila kita meleleh ni ha..disebabkan mr mafia tak bagi sebab kata durian ni tajam untuk ibu mengandung,jadi kita pun pendam jele..


Kenapa ibu mengandung tak boleh makan durian??

Buah durian, buah berduri yang nikmatnya selangit. Namun, banyak orang yang mengatakan sebaiknya buah ini dihindari oleh ibu hamil. Katanya dapat menyebabkan keguguran kandungan. Ada yang bilang makan buah ini membuat janin kepanasan. Namun, ada juga yang mendukung konsumsi durian selama kehamilan. Yang mana yang benar?
Namun pada kenyataannya, hingga kini belum ada penelitian ilmiah yang meneliti mengenai efek konsumsi buah durian pada Ibu hamil.
Namun demikian, buah durian banyak mengandung gas, glukosa, kolesterol dan alkohol. Dimana kandungan tersebut dapat membuat Ibu merasa kembung dan memicu kontraksi (terutama padakehamilan trimester ketiga). Glukosa, kolesterol dan alkohol juga dapat berdampak buruk pada kesehatan (dapat memicu terjadinya diabetes ataugangguan kesehatan jantung). Sumber SINI.. lagi info di SINI


Sebenarnya boleh je ibu mengandung makan tapi dengan kuantiti yang sedikit bagi hilangkan rasa ngidam tu..nak tunggu lepas bersalin lama pulak kan..hehehe..kalau duk dengan suami memang semua dipantang larang..kalau balik kampung dapatla merasa sebab kesian..hehe
Tu suka balik kampung


Dapat jugakla merasa durian ni..walaupun dua ulas..hilang dah rasa ngidam..hehe..thanks kepada abang kandung ku..kihkihkih..

SHARE 2 comments

Add your comment

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2