hai assalammualaikum

Rumah Ibu bapaku Syurgaku - Lama gak tak menaip ni ha..almaklumla dekat kampung sekarang ni..berehat sekejap..dah dekat sebulan jugakla nad dekat kampung ni dari raya haji haritu. Sebabnya nak menunggu hari kelahiran baby FN ni..tapi sampai sekrang dia takmau keluar lagi..alahai anak..

Dekat kl nad duk berdua je dengan suami. Suami pulak keje tak tentu..kadang keluar dari pagi sampai ke tengah malam amik gambar..kang jadi apa-apa dekat nad,susah. Sebab tu balik kampung, duduk sini. Memang best duduk kampung, salah satunya ialah bab makanan..hahahha..

Ni la tempatnya di mana makanan sentiasa ada..hahaha..nak apa, cakap sahaja, mesti dapat. Kalau dekat kl, nak mencari punyala susah..kalau kat kmpung senang je dapat. Sentiasa ade je makanan dekat kampung ni. Sebab tu berat makin naik..hahahaha..



Masakan mak memang best. Biasalah kan..dari kecik kita rasa masakan mak. Kat kampung, pagi makan, tengahari makan, petang makan, maalam pun makan. Kat sini naik moto atau basikal je beli makanan kita nak. Macam nak makan kuih, pagi dan petang ade jual. Bila lapar je mesti kene beli. Nak aiskrim dua posen dalam plastik tu, pergi je rumah orang yang berdekatan rumah dah dapat.


Kat kampung, kalau nak pergi beli, nad suruh anak buah beli je..hahaha..tu bestnya sebab ada anak buah yang ramai. Disuruh je senang je, sebab beli pun bukan lalu jalan raya besar, dekat jalan kampung je. Sebab tu apa yang selalu nak dapat..huhuu. kalau dekat kl, nak suh suami keluar, memang payahla..kalau dekat sini, kadang anal buah yang belanja..hahaha..best ke idok..best sangatlaa..


Lepastu kadang-kadang family suka buat bbq la. Kumpul ramai-ramai, masak ramai-ramai dan makan ramai-ramai. Tu bestnya..hehehe..berat seminggu naik 1.5kg,1.3kg..dah kene pulak amik tekanan darah selalu..haha..biorla..baby sihat dengan jayanya.
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

3 comments so far,Add yours

  1. baby xnak kuar lagi? xnak tggalkn prut mama dia la tu..

    sementara beom bersalin, nikmati lah juadah seperti hari raya...huhu...IQ still berpantag ais..yg lain da slow2 makan..

    ReplyDelete
  2. meriahnya makanan. hehe
    Semoga dipermudahkan segalanya, kak :)

    ReplyDelete
  3. makan dengan family memang syok...
    bestnya tengok menu dia.
    suka la kalau ada kuih2..meriah

    ReplyDelete