hai assalammualaikum

Dia Dah Pandai pilih Mainan Sendiri - Sejak ada anak, mr mafia memang rajin belikan fariza mainan. Yela, anak sendiri, mestilah dia nak belikan macam-macam. Dulu selalu bagi anak buah je, apa anak buah nak, dibeli, sekarang dah ada anak, baik belikan untuk anak. Tapi cara dia belikan mainan tu, tengok reaksi fariza dulu.

Ya, fariza masih kecik lagi, tapi, bila nampak barang dia suka, nak pegang dan taknak lepas. Serius nad cakap. Selalunya kita tengok, budak kecik ni takda perasaan. Nampak apa pun just pegang-pegang dah. Tak tau la kalau ada budak lain baya fariza ada yang dah pandai pilih barang mainan..hehehe..



Macam mr mafia, dia akan cari mainan yang sesuai dengan fariza. Caranya, dia akan tunjuk barang mainan tu depan fariza. Bila fariza tak bagi reaksi, cuma pegang-pegang je, memang maknanya dia tak suka. Tapi, bila barang mainan fariza suka, tangan dia dah bergerak-gerak nak pegang, dan senyum. Bila dapat pegang dia tak nak lepas..hahaha..nad pun terkejut tengok reaksi fariza.


Ni la antara barang mainan yang fariza suka. Nad punya belikan satu je mainan untuk dia, zirafa tu la, yang lain, daddy dia belikan. Takleh cakap apa, anak kesayangan daddy. Bila fariza suka, semua diletak dekat dia, dia akan capai..kadang-kadang gelak sendiri..huishh..mengikut gambar, mainan tu ikut turutan, mana yang pertama beli ,kedua dan seterusnya. Peliknya semua mainan dia warna kuning..haha..suka kuning ke..




Untuk mainan dua ni, dia dah pandai pegang dan pusing-pusingkan bebola tu. Patung spongebob dengan mulut muncung tu dia akan tarik kaki dan mulut..hahaha..zirafah teman dia tidur..hehhe..

Lepas ni apala daddy belikan ye..mommy yang membebel kadang-kadang..hahahha..kecik-kecik dah macam ni, dah besar jangan ngengada nak mintak macam-macam ok..hahaha
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

6 comments so far,Add yours

  1. Comeinya teman tidur dia tuh.. Hehe

    ReplyDelete
  2. si kecil yang lucu Fariza tentu memilih mainan yang disukainya sesuai dengan karakternya kelak.
    salam sehat dan ceria selalu

    ReplyDelete
  3. alolo, cute nye babyy, hehe..dengan mainan2 nye cuteee

    ReplyDelete
  4. setiap kali tengok gambar fariza ni.. mesti rasa macam nak gigit pipi tu.. hahaha

    moga cepat membesar dengan baik yerr.. :)

    ReplyDelete
  5. beli je banyak2..nanti dia dah besar tengok2 semua mainan dah ada..tak de la dia mintak macam2 nanti..heheheh

    ReplyDelete