I LOVE YOU ABANG PHOTOGRAPHER

in , by Nadia Johari, 22:19:00
hai assalammualaikum

Suamiku Photographer - Banyak sangat dah drama tajuk macam-macam, tajuk entry nad pun nak buat macam drama..hahaha. Tapi nad punya cerita realiti punya, bukan drama semata..hehee. Nadia dan Mr mafia berkenalan di media sosial. Perkenalan ni pada mulanya hanya kawan semata. Bila mana pada masa tu, nadia sudah berpunya. Sampai satu masa, nadia akhirnya telah putus dengan kekasih hatinya dan dia keseorangan. Sehinggalah Mr mafia cuba mencuri hatinya..( hahahha..aku yang taip aku yang gelak).


Setelah Mr mafia berjaya mengayat Nadia, akhirnya Nadia mula jatuh hati kepadanya. Mempersoalkan berkenaan umur, memang jauh beza, Mr mafia otai, Nadia muda remaja..hahaa. Halangan tetap ada, namun akhirnya hubungan direstui. Dan akhirnya bersatu dan dikurniakan seorang anak..gituu..Cerita berkenalan nad pernah cerita details dekat SINI. Masa tu pulak dia dah memang ada kamera dslr.

Kenapa nad memilih bersuamikan photographer? Semestinya, nad ni suka bergambar, dan dalam fikiran, semestinya bila dapat suami jurugambar ni, setiap kenangan kau akan diabadikan dalam gambar..haaha. Tapi selalunya kita fikir macam tu, jadinya lain..hahahaha. Bukan tak ambil gambar, dia ambil tapi bukan setiap moment. Kerja dia pun memang photographer interior designer, event, dan ketelitian bila mangambil gambar, mengedit tu terlalu fokus kepada kerja. Takut bila campur dengan peribadi, lambat siap kerja. Akhirnya guna phone jela ambil gambar, tapi guna phone pun cantik..hehee.

Mencari rezeki dengan kamera


Dengan kamera la dia mencari rezeki untuk kami sekeluarga. Nampak je kerja photographer ni macam masyuk, mewah, tapi sebenarnya tidak. Dan bukan senang, yela, pertama sekali kena amik gamabr bawah terik matahari, melainkan event di dalam bangunan dan beraircond. Kedua perlu memilih gambar mana yang lawa. Dari beribu kau pilih ratus je, jenuh juga mata ni weii.. Ketiga semestinya edit. Macam Mr mafia, dia edit teliti, jadi satu gamabr kadang ambil masa berjam. Kadang sampai ke pagi dia buat..fuh jenuhh. sebab tu kadang nad tak kacau dia.

Sebab tu kadang income photographer ni  sebenarnya sikit je. Tapi nak bagi kepuasan kepada pelanggan, diaorang buat yang terbaik. Mulanya, memang geram juga sebab asyik kerja je, boring tak keluar, tapi lama-lama paham. Biasalah orang muda cepat memberonak..kihkih. Tapi bila dah semakin matang. dah paham situasi, sikit-sikit berubah.

Doa untuk suami


Ya Allah, berikanlah suamiku kemudahan rezekinya, jika letaknya masih jauh dekatkanlah. Jika masih ada dilangit turunkanlah untuknya. Jika didasar bumi hanya engkau saja yang mampu mengeluarkannya.

Ya Allah berkatilah rezeki yang diperoleh suamiku agar membawa kebaikan bagi kami sekeluarga di dunia dan di akhirat. Amin.




SHARE 4 comments

Add your comment

  1. Hehehee.. tajuk drama akan dtg ye ;)

    ReplyDelete
  2. Hahah. Tajuk pengaruh drama sangat ni. Semoga bahagia bahagia selalu kak Nad :)

    ReplyDelete
  3. Adakah anda memerlukan pinjaman untuk pelaburan yang lebih besar? Pinjaman untuk pengembangan perniagaan? Pinjaman untuk pelaburan baru? Pinjaman untuk membayar hutang dan bil jangka panjang. Tidak perlu lagi, kami adalah pemberi pinjaman bersama bank dan menjamin tawaran yang telus. Kami menawarkan pinjaman faedah 2% tanpa cagaran dan Kami berada di sini untuk meletakkan dan menamatkan kemiskinan dan pengangguran, kerana semua orang mempunyai potensi sendiri. Hubungi kami hari ini melalui E-mel kami: gloryloanfirm@gmail.com dan isikan borang pinjaman tje di bawah

    {Lengkapkan borang di bawah pinjaman}
    Nama anda: ===========
    NEGARA: ===========
    NEGARA ===========
    ALAMAT: ===========
    JENIS GARIS PANDUAN: ===========
    JUMLAH YANG DIPERLUKAN: ===========
    TIME DURATION: ===========
    NOMBOR TELEFON: =========== =============
    Akaun yang lebih baik daripada syarikat yang sah.
    Hubungi e-mel kami: gloryloanfirm@mail.com
    Nota: Tiada apa-apa bayaran cukai dan yuran pendaftaran, sila memohon pinjaman mudah!!

    ReplyDelete
  4. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS