hai assalammualaikum

Logitech X100 Wireless Speaker -  Tempoh hari, nad ada terima Box Of Joy dari Lazada. Salah satu barang yang nad terima dan membuatkan nad teruja dan suka sangat sebab pertama kali jumpa produk ni..heehhe iaitu Logitech x100 Wireless Speaker. Selalunya bab speaker ni, nad cuma tau yang apsang dekat laptop tu, dan kene cucuk dekat laptop. Tak sangka ada juga speaker yang boleh bluetooth dan boleh dibawa ke mana sahaja. Sukaanyaaaa......!!!!

Nad memang suka dengar lagu sambil buat kerja. Kalau sebelum ada speaker ni, nad pasang lagu dekat laptop, bila pasang tak dengar sampai ke dapur walaupun dah pasang kuat. Lagi satu laptop nad ni tak boleh pasang kuat sangat, nanti speaker laptop pula rosak. nak bawak laptop memang tak la masa masak kan..haaha. Phone pulak memang tak bawakla, kang nanti sikit-sikit nak tengok whatsup..sikit-sikit nak online..hahahha..susah betul..


Nasib baik ada Logitech x100 Wireless Speaker ni..mudah sikit. Speaker ni memang berbaloi korang beli, sebab banyak kelebihannya..Dengan reka bentuk yang bulat dan comel ni, ia sesuai untuk semua orang yang sukakan muzik.

Kelebihan Logitech X100 Wireless Speaker

1) Sangat Ringan


- Logitech Wireless Speaker ni sangat ringan dan mudah di bawa ke mana sahaja. Bahan yang digunakan kombinasi getah di bahagian bulatan berwarna itu. Mudah untuk dipegang dan dicengkam pada tangan. Tidak licin dan keadaan pepejal. beratnya hanya 162g

2) Selamat untuk kanak-kanak


Paham-paham jela,kalau ada anak ni, semua benda nak tau dari mana datang bunyi tu. Mula la dai mencari. Dan bila nad cuba pakai Logitech x100 Wireless Speaker ni, dia terus lari dan amik speaker tu sebab nad pasang lagu Didi and Friends. Terus dia pegang dan dengar..hehee. Selamat dekat budak-budak sebab tak berat dan takda elektrik dimana-mana. Kalau dicampak, mungkin ok lagi sebab dia bukan kaca.

3) Mudah digunakan.
Masa nad buka, ingat susahnya la nak guna. Rupanya, senang je..Korang akan dapat kertas intruction yang tunjukkan cara nak gunakannya.

Ada 4 butang navigasi yang mudah digunakan.

Wireless speaker ni ada dua cara nak gunakan.
- satu cara secara bluetooth
- satu cara boleh guna USB cable.



Sebelum korang blueetooth atau apa, korang tekan butang on dulu ye. Yang ada simbol eperti dalam gambar. Lepas tu annti ada cahaya biru kecil-kecik dekat speaker dia..hah!! dah hidup la tu. Lepas tu ikut korang nak blueetooth atau guna USB cable.

Macam nad suka bluetooth je, boleh bawak dan dengar dekat mana-mana. Ia serasi dengan mana-mana peranti yang mempunyai Bluetooth. Tak kisah mana-mana telefon Android, peranti iOS atau komputer riba. Hanya tekan blueetooth, dan cari connection. Nampak nama Logitech dan connect. Terus boleh guna. Bluetooth dengan jarak linkungan 30ft


Untuk cara cable, pasang wayar USB cable yang disediakan dan gunakan dekat laptop atau phone korang..mudah je..Macam tak biasa guna USB cable..

4) Suara yang sangat jelas



Kalau korang nak kuat boleh tekan simbol tambah, simbol tolak untuk kurangkan volume. Kualiti bunyi yang baik adalah bagus juga. Ia mengandungi 96 mm audio output Walau bagaimanapun anda tidak boleh mengharapkan ultra tertinggi output bunyi yang jelas dari yang dah disediakan. Bila korang nak kuat lagi, dia ada bunyi "bib'..tu maknanya dah tak boleh kuat. Sampai situ je kuat dia. Tapi memang jelas la.

5) Boleh digunakan untuk Telefon.


Bestnya, bila orang telefon pun boleh guna logitech wireless speaker ni. jelas dengar suara orang tu. Contohnya macam dalam kereta,  dia boleh menjadi pengganti kepada earphone..haaha. Yela kadang korang nak telefon nak guna earphone, dalam kereta,tiba-tiba earphone rosak jadi korang pun buat loudspeaker. Tak dengar pulak bila Loudspeaker. Kan dalam kereta tak boleh telefon,kena tahan dek polis nanti. jadinya guna jela Logitech wireless speaker ni. Mudah..boleh buat panggilan telefon bebas tangan lepas ni.




Tapi korang kena pastikan korang ada AUX cable untuk penggunaan telefon. Macam nad takda, jadi tak boleh nak cuba. Ada cuba secara blueetooth tapi bunyi ninong..ninong..hahhaa..

6) Bateri Tahan Lama

Bateri tahan selama kira-kira 5-7 jam yang merupakan satu lagi ciri yang besar pembesar suara ini. Okla tu kan..lama tau.. Kalau nak cas boleh je, cas lebih cepat dengan 90mm kabel mikro USB yang disertakan.

7) Boleh dibawa kemana-mana


Disebabkan speaker ni ringan dan mudah dimasukkan dalam beg, jadi ia boleh diabawa kemana sahaja. Tak semestinay dalam rumah, luar rumah pun boleh. Masa travel pun boleh..hah!!,,best kann..Pergi pantai atau taman, dengar muzik. Masa jogging..seronoknyaa..hehee..

Waktu meeting pun boleh..perghh hebat tak..

8) Boleh diletak atau digantung

Logitech ni korang boleh letak atau gantung dekat mana-mana.



Itulah antara kelebihannya..Dahla mudah dan ringan. Selamat pulak tu. Ada banyak lagi warna yang korang boleh pilih dekat Lazada. Korang boleh tekan link dekat  Logitech X100 Bluetooth Mobile Wireless Speaker - Yellow Purple
- Bluetooth wireless speaker
- 3.5 mm audio output
- Support phone calls
- 30ft wireless range
- 5 hours batteri life

System Requirements

- For audio playback
- Smartphones, tablets and other devices that support Bluetooth wireless audio - profile or 3.5 mm audio output
- For phone calls
- Phones that support Bluetooth Hands Free Profile

Apa yang anda akan dapat?

- Logitech X100 mobile wireless speaker
- Micro USB charging cable
- User documentation
- 1 year warranty


Apa tunggu lagi..Lazada sales tengah ada lagi sampai 12 December you allss..cepat-cepat shoping dan beli. Klink banner tu untuk pergi ke Lazada Online Revolution. Atau klik SINI je. #LZDMYrevolution


SHARE 6 comments

Add your comment

  1. senang kan ada speaker kecik ni..boleh sumbat dalam beg je..

    ReplyDelete
  2. macam best la pulak bila boleh guna bluetooth..

    ReplyDelete
  3. Boleh digunakan dengan hp. Feature ni memang menarik

    ReplyDelete
  4. abg akak cukup suka guna speaker logitech ni. Kalau gi meniaga wajib bawa boleh juga dengar² lagu kan ��

    ReplyDelete
  5. menarik rupanya, apatah lagi feature camtu

    ReplyDelete
  6. best kannnnn? kitaorg kat rumah berebut benda nie!

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2