Makanan, Ukay Perdana, Tempat Makan Tomyam Best Di Ukay Perdana, Mek Tanjung Seafood Ukay Perdana, kerabu Mangga

hai assalammualaikum

Haritu, sehari nad dengan Fariza temankan mr mafia uruskan dia punya kerja. Urusan dari pagi sampai la ke petang. Bila dah petang, terasa lapar pulak. Masa tu ingat nak makan dekat-dekat kawasan rumah je, tapi mr mafia ada hal pulak dekat Ukay Perdana, Dia cadangkan, makan satu kedai tomyam ni, sedap dekat Ukay Perdana. Nad ikut je, asalkan makan..hahaa. Perut kalau dah lapar, dah tak kisah kedai mana nak pergi.

Mek Tanjung Seafood Ukay Perdana

Restoran Mek Tanjung Seafood

Selesai urusan mr mafia, terus pergi kedai tomyam tu. Kalau bab order makanan, memang nad suruh mr mafia pilih je makanan apa je. Tapi dia tanya juga dengan nad, nak ni tak, nak tu tak. Nak ok je. Masa ni nad tak terfikir pulak tempat ni ada kerabu mangga. Mr mafia yang pesan kerabu mangga tu. Nad pun dah lama tak makan kerabu mangga. Teringat mangga muda, ranggup, masam tu..fuh..meleleh air liur..hehehe.

Makanan yang di order

Inila yang kitaorang order makanan tu. Tangan orang tu dah tak menyabar. Lapar sangat..hahaha.

Tomyam Seafood

Daging goreng

Telur Bistik

Yang paling penting mestilah Tomyam, sebab datang kedai tomyam kan. Mr mafia pilih Tomyam Campur, Daging goreng, Telur Bistik dan Kerabu Mangga.

Minuman

Air pulak, nad pilih Carrot Susu, mr mafi pulak air apa ntah tu. Lupa nak tanya dia..haha. sibuk dengan anak. Fariza bagi air suam je.

Kerabu Mangga Terbaik Di Mek Tanjung Seafood Ukay Perdana

Kerabu Mangga

Inilah dia Kerabu Mangga tu..nyum..nyumm..Nampak tak mangga hijau tu, fuh..meleleh tak air liur korang..hehee. Masa dia hidangkan memang ranggup mangga ni. Krup..krup bunyinya. Ada kacang panjang, ada ikan bilis, lepas tu dia ada letak macam kacang. Memang sedapla bila makan kan. Makan macam tu pun layan juga, apa lagi makan dengan nasi.

Kerabu ni tak habis, jadi nad bungkus. Balik tu, nad letak kerabu mangga ni dekat pinggan dan simpan dalam peti ais. Esoknya keluarkan, masih ranggup dan sedap lagi..aumm...memang bestla kerabu mangga dekat sini. Boleh datang lagi semata nak kerabu mangga..hehee,

Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

3 comments so far,Add yours

  1. Terliuq pulak tgk kerabu mangga ni... Sedapnya....

    ReplyDelete
  2. Halo,
    nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

    Negara: Indonesia
    Nama: Queen Jamillah
    Alamat: Nusa Lembongan
    Teleph☎:+62 856-9328-4991
    WhatsApp:+62 856-9328-4991
    e_mail: queenjamillah09@gmail.com
      Sudah dua tahun sekarang saya memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam jumlah 700 juta dari Iskandar Lestari Loan Company dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya bisa membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi lebih lanjut dari bisnis saya sehingga saya mengajukan jumlah 2,7miliar setelah melalui proses hukum transaksi saya disetujui oleh pihak berwenang dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya tercapai dengan mudah. ​​Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ibu Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi ISKANDAR LENDERS hari ini
    e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete