Makanan, Ukay Perdana, Tempat Makan Tomyam Best Di Ukay Perdana, Mek Tanjung Seafood Ukay Perdana, kerabu Mangga

hai assalammualaikum

Haritu, sehari nad dengan Fariza temankan mr mafia uruskan dia punya kerja. Urusan dari pagi sampai la ke petang. Bila dah petang, terasa lapar pulak. Masa tu ingat nak makan dekat-dekat kawasan rumah je, tapi mr mafia ada hal pulak dekat Ukay Perdana, Dia cadangkan, makan satu kedai tomyam ni, sedap dekat Ukay Perdana. Nad ikut je, asalkan makan..hahaa. Perut kalau dah lapar, dah tak kisah kedai mana nak pergi.

Mek Tanjung Seafood Ukay Perdana

Restoran Mek Tanjung Seafood

Selesai urusan mr mafia, terus pergi kedai tomyam tu. Kalau bab order makanan, memang nad suruh mr mafia pilih je makanan apa je. Tapi dia tanya juga dengan nad, nak ni tak, nak tu tak. Nak ok je. Masa ni nad tak terfikir pulak tempat ni ada kerabu mangga. Mr mafia yang pesan kerabu mangga tu. Nad pun dah lama tak makan kerabu mangga. Teringat mangga muda, ranggup, masam tu..fuh..meleleh air liur..hehehe.

Makanan yang di order

Inila yang kitaorang order makanan tu. Tangan orang tu dah tak menyabar. Lapar sangat..hahaha.

Tomyam Seafood

Daging goreng

Telur Bistik

Yang paling penting mestilah Tomyam, sebab datang kedai tomyam kan. Mr mafia pilih Tomyam Campur, Daging goreng, Telur Bistik dan Kerabu Mangga.

Minuman

Air pulak, nad pilih Carrot Susu, mr mafi pulak air apa ntah tu. Lupa nak tanya dia..haha. sibuk dengan anak. Fariza bagi air suam je.

Kerabu Mangga Terbaik Di Mek Tanjung Seafood Ukay Perdana

Kerabu Mangga

Inilah dia Kerabu Mangga tu..nyum..nyumm..Nampak tak mangga hijau tu, fuh..meleleh tak air liur korang..hehee. Masa dia hidangkan memang ranggup mangga ni. Krup..krup bunyinya. Ada kacang panjang, ada ikan bilis, lepas tu dia ada letak macam kacang. Memang sedapla bila makan kan. Makan macam tu pun layan juga, apa lagi makan dengan nasi.

Kerabu ni tak habis, jadi nad bungkus. Balik tu, nad letak kerabu mangga ni dekat pinggan dan simpan dalam peti ais. Esoknya keluarkan, masih ranggup dan sedap lagi..aumm...memang bestla kerabu mangga dekat sini. Boleh datang lagi semata nak kerabu mangga..hehee,

Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

8 comments so far,Add yours

  1. Terliuq pulak tgk kerabu mangga ni... Sedapnya....

    ReplyDelete
  2. Halo,
    nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

    Negara: Indonesia
    Nama: Queen Jamillah
    Alamat: Nusa Lembongan
    Teleph☎:+62 856-9328-4991
    WhatsApp:+62 856-9328-4991
    e_mail: queenjamillah09@gmail.com
      Sudah dua tahun sekarang saya memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam jumlah 700 juta dari Iskandar Lestari Loan Company dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya bisa membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi lebih lanjut dari bisnis saya sehingga saya mengajukan jumlah 2,7miliar setelah melalui proses hukum transaksi saya disetujui oleh pihak berwenang dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya tercapai dengan mudah. ​​Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ibu Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi ISKANDAR LENDERS hari ini
    e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete
  4. Dewan direksi WhatsApp .. +447456405237
    Email: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)

    Halo, nama saya Budi dari Palu Indonesia tetapi saya tinggal di Petaling Jaya, Malaysia saya ingin memberitahu anda bahawa semua peminjam pinjaman di blog ini palsu, mereka adik saya banyak wang, tetapi mereka masih tulen dalam syarikat pinjaman palsu. Beberapa bulan yang lalu saya tegang dengan syarikat pinjaman dalam talian, kerana saya memerlukan sebuah syarikat pinjaman yang jujur. Saya menjamin Rm750, 000 kurang dari 2 jam tanpa tekanan atau tekanan pada kadar faedah yang rendah sebanyak 1%. Saya sangat terkejut apabila saya memeriksa akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah pinjaman yang saya gunakan segera dipindahkan ke akaun bank saya tanpa penangguhan atau kekecewaan, kerana saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat mendapat pinjaman dengan mudah tanpa tekanan Saya ingin anda yakin dan yakin bahawa ini adalah tulen kerana saya mempunyai semua bukti pemprosesan pinjaman ini termasuk kad pengenalan dan dokumen perjanjian pinjaman yang saya percaya AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM sepenuh hati kerana dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat bernasib baik kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan apa-apa pinjaman, sila hubungi syarikat melalui e-mel: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com). Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (jurjanibude0811@gmail.com) jika anda merasa sukar atau mahukan prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

    Dewan direksi WhatsApp .. +447456405237
    Email: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)

    Dewan direksi WhatsApp .. +447456405237
    Email: ........(aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
    website:.........https://www.aasimahaadilaahmed.loanfirm.site/
    e-mel: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
    instagram:....... Ikut kami di instagram @ Aasimahaadila.loanfirm
    twiter;..........aasimhaloanfirm
    aasimahaadilaahmedloanfirm.wordpress.com

    ReplyDelete
  5. Nama saya adalah Aditya Aulia. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir tiada apa yang baik boleh keluar dari urus niaga dalam talian tetapi semua keraguan saya segera diambil untuk berehat apabila rakan saya memperkenalkan saya. untuk Ibu pada mulanya saya fikir ia masih akan menjadi permainan yang sama yang saya terpaksa memaksa diri saya untuk mengikuti semua proses kerana mereka tiba di kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua keperluan kerana permintaan melalui proses yang saya dapat memperoleh pinjaman 350 juta dalam akaun Bank Central Asia (BCA) ) Saya sentiasa berjaga-jaga apabila saya berada di telefon saya, saya tidak pernah percaya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan bahawa ibu menghubungi kini sedang mengalami kejayaan pemanasan jantung dalam kehidupan kewangan anda sama ada BBM INVITE: {D8980E0B} atau anda mahu sahkan saya? Anda boleh menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga boleh menghubungi syarikat ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) melalui: {mail: iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    e_mail ::: [aditya.aulia139@gmail.com]
                  [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp ::: [+ 44] 7480 729811 [Sembang Hanya]
    Nombor Telefon [+44] 7480 729811 [Panggilan Sahaja]
    BBM INVITE ::: [D8980E0B]

    ReplyDelete
  6. KABAR BAIK,
      SEMUA PINJAMAN GLOBAL, inilah satu-satunya perusahaan pinjaman Asli yang diakreditasi oleh BANK DUNIA, Kami akan mengubah hidup Anda menjadi lebih baik, perusahaan pinjaman, Diberikan dan Berlisensi untuk menawarkan pinjaman kepada individu, perusahaan swasta dan orang yang membutuhkan bantuan keuangan dalam tunjangan tingkat rendah sebanyak 2% dan Kami menerima pinjaman dalam bentuk apa pun.

    Di sini, di SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL, akan membuat yang terbaik dari penghormatan kami kepada semua pelamar yang sah. Anda tidak akan kecewa dengan Kami dalam transaksi bisnis ini karena perusahaan kami akan memastikan pinjaman Anda sampai kepada Anda, jika itu tidak juga berakhir di sana, kami memiliki tim ekspaktrasi yang memahami undang-undang investasi, mereka akan membantu Anda, memberi Anda tips yang akan membantu Anda mengelola investasi tempat Anda menanamkan pinjaman, sehingga Anda tidak pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda dan penawaran luar biasa ini disertai dengan pinjaman Anda dan tidak dikenakan biaya, Hubungi kami hari ini melalui email allglobalgrantloan@gmail.com

    ReplyDelete
  7. Nama saya Rahma Henny dari Ajman di Dubai UAE, saya adalah korban penipuan di tangan pemberi pinjaman, saya ditipu $ 3.000 karena saya membutuhkan pinjaman $ 90.000 untuk modal usaha dan hutang. Saya frustrasi saya tidak punya tempat untuk pergi, dan bisnis saya hancur dalam proses.

    Itu semua terjadi pada bulan Maret 2019, sampai saya bertemu orang-orang daring yang bersaksi tentang pemberi pinjaman nyata Mrs. GRACE ALEXANDER jadi saya mengajukan pertanyaan dan dia memperkenalkan saya kepada seorang ibu GRACE yang baik yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman tanpa jaminan $ 90.000 dengan suku bunga rendah. di perusahaan pinjaman GRACE ALEXANDER.

    Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk berterima kasih kepada Ny. Grace, semoga Tuhan terus memberkati Anda, Ibu Grace atas kejujuran dan perbuatan baik Anda.

    Jika Anda membutuhkan pinjaman atau pinjaman tanpa jaminan, segera hubungi ibu Grace dengan mengirim email ke (gracealexanderloancompany@gmail.com)
    CEO Tel.: +1(407)792-5682
    WhatsApp: +1(407)792-5682
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui rahmahenny45@gmail.com

    ReplyDelete
  8. PERUSAHAAN PINJAMAN ALEXANDER GRACE
    ANDA SELAMAT DATANG DI GRACEALEXLOANCOMPANY (GALC)
    Good Day Sir / Madam: Apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk membiayai bisnis Anda atau tujuan apa pun? Kami adalah pemberi pinjaman bersertifikat, legal dan internasional, kami menawarkan pinjaman kepada perusahaan-perusahaan Bisnis. Perorangan, perusahaan perusahaan, badan hukum dengan tingkat bunga yang terjangkau 2%. Ini bisa berupa pinjaman jangka pendek atau jangka panjang atau bahkan jika Anda memiliki kredit macet. Kami akan memproses pinjaman Anda segera setelah kami menerima aplikasi Anda. Kami adalah lembaga keuangan independen. Kami memiliki reputasi yang sangat baik selama bertahun-tahun dalam menyediakan berbagai jenis pinjaman kepada ribuan pelanggan kami. Kami menawarkan pinjaman Pendidikan, pinjaman Bisnis, pinjaman rumah, pinjaman pertanian, pinjaman pribadi, pinjaman mobil dengan riwayat kredit baik atau buruk. Jika Anda tertarik dengan penawaran pinjaman kami di atas, Anda disarankan untuk mengisi informasi di bawah ini dan kembali kepada kami untuk lebih jelasnya. Anda dapat menghubungi kami melalui email ini gracealexanderloancompany@gmail.com kami akan merespons Anda segera setelah kami menerima rincian aplikasi pinjaman Anda di bawah ini.

    1) Nama lengkap:
    2) Tanggal lahir:
    3) Jenis Kelamin:
    4) Status perkawinan:
    5) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
    6) Durasi Pinjaman:
    7) Negara:
    8) Negara:
    9) Alamat:
    10) Telepon:
    11) Penghasilan bulanan:
    12) Pekerjaan:
    13) Agama:
    14) Sudahkah Anda mengajukan pinjaman sebelumnya? Jika ya, sebutkan nama perusahaan
    Kontak
    gracealexanderloancompany@gmail.com
    WhatsApp ::: +14077925682 [Hanya Obrolan]
    Nomor Telepon +14077925682 [Hanya Panggilan]
    untuk perhatian segera.
    Buka 24 jam dalam 7 hari seminggu.

    ReplyDelete