hai assalammualaikum

Demam Dah Kebah, Batuk Pula Menyerang - alahaii, kesian anak mommy, Fariza ni. Demam dah pulih, tiba-tiba batuk pula. Masa demam sebelum ni, takde batuk sangat, semalam batuk makin teruk sampai hilang suara dia..sedih tengok sebab takde suara.

Suara serak dia. Fariza tau, tekak dia sakit, dia taknak cakap ape pun. Alahaii, rindu dengar suara dia. Dia jerit pun dah tak macam selalu. Jerit serak suara masa nak melekat je. Bila mood elok, dia main, tapi satu suara tak keluar..


Semalam, Fariza batuk teruk sampai tidur tak lena. Sampai nak tarik nafas, macam susah je. Disebabkan cuak, bawak pergi klinik. Doktor cakap, kahak tersekat, suara serak sebab tonsil dia luka. Tapi doktor tetap suruh masuk gas untuk cairkan kahak. Ni pun pertama kali, fariza kena masuk gas.

Masa kena masuk gas, memang dia tak senang duduk. Yela pertama kali nampak bemda tu. Nad pulak cuak pegang dia, kang berlari tak pasal-pasal. Fariza ni tenaga dia kuat. Nad dah la kecik..memang kena tahan betul-betul. Nasib baik sekejap je, sebab kahak fariza tak berapa teruk. Lepas habis masukkan gas, dia senyap..macam takda apa berlaku..haishh...Malam tu lega sikit.

Paling kesian suara dia serak. Dia memang tak cakap langsung, sebab macam tau dia susah nak cakap..rindu nak dengar becok mulut dia ni. Cepat baik sayang..mommy nak borak dengan Fariza. Rindu dengar perkataan " tole,tole,tole"..itulah bahasa alien dia..hehhee..

Doakan Fariza cepat sembuh.
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

3 comments so far,Add yours

  1. Alahaiii kesian dia. Get well soon Fariza :* Semoga cepat sihat.

    ReplyDelete
  2. Alaaaaa kesiannya dia, Get well soon Fariza!
    Kalau tengok budak2 sakit rasa kesian sangat. Kita yang dah besar pun kdang2 tak selesa dengan sakit. nak pula budak kecik kan.

    ReplyDelete
  3. Kesian dia. Budak2 besar tuh memang senang la nak dapat batuk and demam. Anak Nany, umur 7 tahun ni pun demam gak. Sakit tekak. Kita ni kalau anak-anak demam or sakit memang risau kan? semoga cepat sembuh Fariza cayang!!!!

    ReplyDelete