hai assalammualaikum


Memang tak boleh berhenti nak makan kalau ada sambal hitam ni. Makan macam tu saja, memang sedap. Makan dengan nasi, dengan roti. Kalau malas masak, makan sambal hitam ni dengan roti pun kenyang. Bukan satu roti tapi sampai tiga roti..hahaa. Memang asyik nak makan je bila ada sambal hitam ni. Sambal hitam ni nad beli dengan Kak Sue Izza. Dah nak dekat puasa ni, sambal hitam ni memang kena ada dekat rumah. Senang, kot terbangun lewat nak sahur, nah makan nasi dengan sambal hitam ni je.

Sambal Hitam Yang Menyelerakan

Nad order dua jenis sambal hitam. Satu Sambal Tumis Tempoyak, satu lagi Sambal Belimbing Hitam Pahang. Dalam dua ni nad suka sambal belimbing hitam..hehee. Tapi yang dah nak habis sambal tumis tempoyak..hahhaa. Kan dah cakap asyik nak makan je bila ada sambal hitam ni. Nasib beli dua. Ada simpanan untuk puasa..hahaa.


Nak buat sendiri tak tau, kita beli yang dah siap je la kan. Tinggal buka, tinggal masuk dalam mangkuk. Leps tu, boleh simpan dalam peti ais, nak makan keluarkan jela. ala mudahnya sekarang..hahahha. Sudahlah sedap..memang makan sampai menjilat jari..Keaslian sambal hitam dia tu memang terasa, dengan pedas lagi.



Nak makan campur petai boleh, nak makan dengan mihun sup boleh, dengan maggi pun boleh..hahaa..eh macam-macam cara boleh makan sambal hitam ni. Yang penting sedap dan kenyang perut kau...



Korang mesti terliur kan bila tengok..hahaha..Hah!!, apa lagi order jela..ada macam-macam jenis sambal ada..Apa lagi orderla erk, lagi-lagi bulan puasa ni..Nak order boleh dengan Sue Izza, contact 017 9397 536


Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

7 comments so far,Add yours

  1. peh..makan nasi putih saja ngan sambal itam pun layan

    ReplyDelete
  2. Huishhh terliur! Boleh la order dengan kak sue je lepas ni.. Nyumnyumnyummmm

    ReplyDelete
  3. tq nad ,kak sue pun simpan stok tuk bulan puasa,kot2 terlajak tido tak sempat masak ke kan hehehehh

    ReplyDelete
  4. Sedapnya sambal hitam! Suka makan ni sama macam makan serunding jugak :D

    ReplyDelete
  5. Haaa betul. Sambal hitam adalah pembangkit selera

    ReplyDelete
  6. ohoiiii..sedap nii. masa preggy dl, suka makan nitau.. hihihi

    ReplyDelete