hai assalammualaikum

Ambil Diploma Di Lake View College (LVC) - Dah jadi lumrah, lepas sahaja keluar keputusan SPM, masa tu dah fikir, nak sambung pelajaran di peringkat Universiti. Nak jadi orang yang berjaya. Adik-adik lepasan SPM pun apa lagi, diaorang cepat-cepat mengisi borang permohonan UPU untuk capai matlamatnya dan menyambung pelajaran di IPTA. Tambahan pula, dengan harapan ibu bapa yang ingin melihat setiap anak-anaknya berjaya dalam hidup, pasti semangat untuk menyambung pelajaran masih tinggi dan berkobar-kobar.

Tapi, bila keputusan UPU dan rayuan keluar, ada sesetengah mereka berjaya mendapat panggilan untuk melanjutkan pelajaran ke Universiti, tapi ada juga nama adik-adik tidak tersenarai untuk melanjutkan pelajaran ke IPTA.

Tentu rasa kecewa kan? Mesti akan tanya dalam diri, " kenapa orang lain dapat, aku tak dapat"

Disebabkan itu, ada yang mula hilang minat untuk menyambung pelajaran kerana kecewa apatah lagi, apabila melihat rakan-rakan sebaya sedang sibuk membuat persiapan melangkahkan kaki ke menara gading.

Jangan mudah putus asa, tidakkah adik-adik mahu menyambung pelajaran sama seperti rakan-rakan yang lain. Tak dapat IPTA, takda masalah kerana ada satu tempat yang nad nak kongsi ni, untuk adik-adik lepasan SPM dapat melanjutkan pelajaran ke pringkat diploma.




Lake View College ( LVC ) Bukit Merah Laketown

Walaupun tidak berjaya mendapat tempat di IPTA, adik-adik masih berpeluang melanjutkan pelajaran di Lake View College (LVC) yang ditubuhkan pada tahun 2006 dan terletak di dalam persekitaran Bukit Merah Laketown Resort.



Tempat yang menarik dengan dikelilingi tasik dan kehijauan alam semulajadi, ianya menjadikan LVC sebagai suatu institusi pendidikan yang kondusif.

LVC menawarkan program pengajian di peringkat Diploma dalam bidang
- Diploma Kejururawatan,
- Diploma Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan,
- Diploma Kesihatan Persekitaran,
- Diploma Pengurusan Hotel,
- Diploma Pengurusan Pelancongan,
- Diploma Pengurusan Perniagaan
- Diploma Perakaunan.



Untuk makluman ibu bapa dan adik-adik, LVC merupakan antara kolej swasta yang menawarkan yuran pengajian yang berpatutan di negara ini bagi peringkat Diploma. Dengan pelbagai fasiliti pengajaran dan pembelajaran yang lengkap, pengajian di LVC bukan sahaja berbentuk teori malah turut merangkumi komponen amali dan latihan praktikal. Ini bertujuan mempersiapkan pelajar dengan ilmu pengetahuan dan kemahiran yang perlu sebelum mereka menempuh alam pekerjaan kelak. Bagus kan Lake View College ni. Bantu adik-adik supaya tidak lupa apa yang dibelajarnya di situ.

Bantuan kewangan? 

Korang mesti terfikir, macam mana pula dengan bantuan kewangan? Jangan risau, kerana LVC ada menyediakan pinjaman pendidikan PTPTN bagi membantu merealisasikan impian adik-adik untuk menyambung pengajian. Bantuan zakat turut disediakan bagi yang kurang berkemampuan menerusi Badan Amal dan Kebajikan M K Land.


Pelajar yang telah tamat pengajian di LVC di peringkat diploma juga boleh menyambung pengajian ke  peringkat yang lebih tinggi di mana-mana universiti awam mahupun swasta di negara ini. LVC turut dalam usaha menjalinkan kerjasama dengan beberapa universiti tempatan sebagai kolej bersekutu.


Untuk makluman adik-adik lagi dan para ibu bapa, sehingga kini, LVC telahpun melahirkan sekitar 1,400 graduan, di mana ada di antara graduan kejururawatan serta keselamatan dan kesihatan pekerjaan ditawarkan pekerjaan sebelum tamat pengajian. Apa yang lebih membanggakan, ada di antara graduan kejururawatan LVC turut ditawarkan pekerjaan di hospital-hospital luar Negara seperti di Singapura, Dubai, Jeddah dan Kanada. Tak sia-sia kalau adik-adik atau ibu bapa yang ingin menghantar anaknya di Lake View College ni. Telah terbukti keberkesanannya.

Bagi adik-adik yang berminat nak belajar di Lake View College, bolehlah layari
website: http://www.lvc.edu.my/
Contact: 60 5-890 8071
Facebook : Lake View College


SHARE 15 comments

Add your comment

  1. Pada adik2 yang nak sambung belajar bokeh try usha kat LVC .. tq nad sharing ttg ni..

    ReplyDelete
  2. Bagus untuk lepas SPM untuk menyambung pengajian... at least perlu ada Diploma zaman sekarang ni...

    ReplyDelete
  3. Bagus jugak ada kolej camni. Persiapan untuk akak jugak if lepas SPM nanti anak tak dapat IPTA, dah ada kolej yang tawarkan harga berpatutan camni.

    ReplyDelete
  4. waa.. best nye lokasi kolej ni.. huu~ mesti fresh jek badan + otak..

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum,

    Good info!

    Jemput baca dan komen entri ini juga ya.. :)

    http://www.erazfadli.com/2017/07/sndlipstick-by-siti-nordiana.html

    ReplyDelete
  6. Halo,
    Ini adalah untuk memberitahu orang ramai bahawa Puan Henrietta Fernando, pemberi pinjaman pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan kepada sesiapa yang memerlukan sebarang bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% untuk individu, syarikat dan syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan difahami. Hubungi kami hari ini untuk memohon dan mendapatkan Pinjaman segera. E-mel Kami: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  7. Selamat siang

    ini adalah dasar dana global, kami memberikan pinjaman per pendanaan proyek tahunan 100% dengan pinjaman aman dan tidak aman yang tersedia kami dijamin dalam memberikan layanan keuangan untuk banyak klien kami dengan paket pinjaman fleksibel kami pinjaman dapat diproses dan dana ditransfer ke peminjam dalam waktu sesingkat mungkin kita beroperasi di bawah persyaratan yang jelas dan mudah dipahami dan kami menawarkan pinjaman kepada semua jenis untuk tertarik klien perusahaan perusahaan dan semua jenis organisasi bisnis, individu swasta dan investor real estate hanya menghubungi kami dengan nama di bawah Jika Anda sedang melihat bagaimana mendapatkan pinjaman hubungi kami kami dapat membantu Anda keluar EMAIL: globalfundfoundation9@gmail.com
    BBM: D8633B93

    ReplyDelete
  8. I’m Charles David by name, i want to use this medium to alert all loan seekers to be very careful because there are scam everywhere, Few months ago I was financially strained, and due to my desperation I was scammed by several online lenders. I had almost lost hope until a friend of mine referred me to a very reliable lender called Dr Purva Pius ( A God fearing man) who lend me a loan of $237,000 under 72 working hours without any stress. I explain to the company by mail and all they told me was to cry no more because i will get my loan from this company and also i have made the right choice of contacting them i filled the loan application form and proceeded with all that was requested of me and to my shock I was given the loan, If you are in need of any kind of loan just contact him now via: {urgentloan22@gmail.com}

    ReplyDelete
  9. Mau mendapatkan pelayanan yang baik dan ramah???

    Modal Kecil bisa mendapatkan hasil yg luar biasa...

    ReplyDelete
  10. Menarik sekali, perlu saya coba ini..
    kebetulan lagi cara tentang hal ini.

    ReplyDelete
  11. keren mas buat infonya dan salam sukses selalu

    ReplyDelete
  12. bagus bos artikelnya dan menarik

    ReplyDelete
  13. makasih gan buat infonya dan semoga bermanfaat

    ReplyDelete
  14. Google your topic and print off the first three results, print of the Wikipedia page, check out some big heavy books about the subject, get it to your room and then you're free for the rest of the day, but you have to come back tomorrow for the next step. the college essay guy

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2