hai assalammualaikum

Sambal Goreng Kentang Wak Awi - Bila waktu-waktu mengandung macam ni, memang asyik nak makan je. Pagi makan, tengahari makan, petang makan, malam pun kena makan. Memang mulut asyik nak kunyah je. Tak dapat makanan berat, dapat makanan ringan untuk buat kudapan pun dah ok. Asalkan perut terisi dan senang hati..hahaha.

Orang cakap masa mengandung ni la nak makan, makan jela. Tapi berpada la ye. Makanan sihat kena pun kena amik. Eh kita dah amik info tau masa Hari Bayi Tollyjoy haritu..hehehe..


Sambal Goreng Kentang Wak Awi

Selalunya waktu petang,nad akan makan makanan ringan seperti buah, kuih. Tapi kadang stok buah habis, nak pergi kedai beli kuih malas. Jadinya kena ada simpan stok makanan yang boleh dimakan terus. Selain biskut atau roti, ni salah satu kudapan yang nad suka iaitu kerepek. Orang jawa suka sangat makan ni. Sambal goreng kemtang. Nak buat memang senang, tapi jenis malas, beli jela..hahhaa.


Suka sangat dengan sambal goreng kentang Wak Awi  ni sebab rangup, sedap dan pedas. Rasanya macam kerepek pedas. Bahannya yang ada sambal cili, ikan bilis, kacang tanah dan kentang. Memang makan sambil tengok tv, asyik mengunyah je..hehehe. Anak kita, Fariza pun layan makan. Dia memamg  makan pedas. Terbaik..sedap..mr mafia pun cakap sedap.

Sambal goreng kentang Wak Awi ni boleh dimakan macam tu sahaja atau makan dengan nasi. Tapi nad lebih suka makan macam tu sahaja buat kudapan. Korang pun boleh bawak pergi berkelah ke, pergi ofis atau mana-mana sahaja.

Sedangkan masa nad pos dekat ig pun kawan nad cakap sambal goreng kentang ni sedap. Jadi kalau korang nak, korang boleh order call atau whatsup no 011 33405275 ( Wak Awi )..





SHARE 1 comment

Add your comment

  1. sedappnya..macam pernah makan dah ni..tapi yg rabia punya sambal kering kau ada

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS