hai assalammualaikum

Jalan-Jalan Tasik Ampang - Jarang bawak Fariza jalan-jalan. Bila ada masa terluang, bukan main suka lagi dia. Haritu mr mafia tak sibuk dan takda aktiviti. Jadinya dia ajak la pergi keluar. Ingat pergi mana, rupanya pergi ke Tasik Ampang. Lama dah ajak mr madia jalan-jalan sini bawak Fariza petang-petang tapi ada je kejenya. Bila ada masa, baru dapat singgha. Tasik Ampang dekat je dengan rumah. Fariza sukala tempat-tempat macam ni. Lagi ada taman permainan.

Fariza gayat naik ni..hahaa..

Tak sabar nak menggelongsor

Tu dia macam orang besar bila gelongsor

Nampak je taman permainan, terus lari. Kita la yang kene ikut lari. Dia ingat dia dah besar, nak panjat sana sini sendiri..haish budak ni. Kita ni yang kena main sekali sambil jaga dia. Biar dia enjoy sepuasnya. Sebab bukan selalu dapat datang kan..hehehe.

Main kuda pulak

main sendiri

main dengan kawan-kawan. Mommy pulak yang cuak tengok dia main

suka dia

hah!!,..mukanya..gigit kang

Taman permainan bukan satu tempat je, tapi banyak tempat. Tapi mesti kesemua tempat ramai budak..hehee.Dah namanya tempat mainan, mestila ramai budak kan.

Yang paling geramnya, bila anak warga asing main permainan dekat taman tu. Main ganas betul. ada tu kecik lagi, dibiarkan main sendiri-sendiri. Maknya tengah bercerita, "cok cet, cok cet"..haishh..kita yang tengok pun seram. Jagalah anak ni oii. Ada tu pulak, membuli budak melayu oii. Masa tu nad tengah jaga Fariza, tapi nad perasanla. Mr mafia pulak dekat sebelah budak yang kena buli tu. sekali datang budak warga asing dekat budak tu cakap " nak kena tumbuk ke apa"..budak tu cakap "kenapa cari pasal dengan aku je"..apa lagi mr mafia soundla. Lari laju budak warga asing tu.haishh..nak tunjuk hebat pulak datang sini.

Jalan-jalan pusingan Tasik Ampang

Tasik Ampang ni besar juga. Kalau larat bolehlah jalan satu pusingan. Macam buat aktiviti joging, beriadah dengan keluarga, santai dekat Tasik Ampang ni memang syok. Ada je pondok-pondok nak duduk akalu penat berjalan. Petang-petang ramai orang la beriadah. Jadi macam-macam gelagat orang ada. Banyak je kemudahan dekat sini.

Kenangan Mommy dan Daddy majlis di Kuala Lumpur

Ada juga dewan serbaguna yang boleh digunakan untuk apa sahaja aktiviti yang hendak dijalankan. Kalau korang nak tau, dewan dekat Tasik Ampang ni la tempat nad dengan mr mafia punya mjlis di Kuala Lumpur..hahaa. Bila tengok dewan, teringat kembali masa adat bertandang..hahaha. Rasa nak putar balik je..eh..nak baca kenangan bertandang, boleh la klik ni http://miszrockers.blogspot.my/2014/05/27-april-2014-majlis-menyambut-menantu.html

Dekat Tasik Ampang pun ada kedai makanan. Jadi siap-siapla bawak duit. Kot lapar atau haus, boleh datang singgah kedai makanan yang korang suka.

tengok air tu, nak sangat..mukanya..

Nak air, nak airr

Er,mm sedapnya dapat air

Nyum, nyum, nyum

Hahha, terus sengih..

Seronok mommy tengok dia makan ais je pun..hahaa..

" mOmmy nak, nah buka mulut, Fariza suap "..hahhaa

Reaksi Fariza, memang mencuit hati. Semuanya ni kenangan.

Sebenanrnya,, gambar ni dah lama, masa umur dia setahun lebih. Baru nak dapat kaki, syokla dia berlari. Gambar baru siap, sekarnag baru nak up entry..ehhe. Takpela, asalkan jadi kenangan di blog kan.
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

3 comments so far,Add yours

  1. Gmbr lawa tp xleh tgk betul2 .. cptla nad ejas template haha

    ReplyDelete
  2. besttengok gelagat fariza ni, harap nanti bila fariza besar akan baca semua penulisan sis nad

    ReplyDelete
  3. Kalau ke rumah MIL di Ampang baru boleh singgah, sana ramai sungguh orang beriadah dan bermain kalau hujung minggu

    ReplyDelete