hai assalammualaikum

Resepi sayur Kangkung Berlada - Dah lama tak makan sayur kangkung. Lama juga tak beli sayur kangkung. Sebab sayur ni kalau beli memang diikat satu besar dan banyak. Kitaorang yang makan berdua je. Tu jarang beli. Tapi, haritu teringin nak makan, beli la, apa lagi. Selalu, masak sayur kangkung ni, masak belacan, tapi nad masak lain, berlada pulak. Ermm yummyy..

RESEPI SAYUR KANGKUNG BERLADA
RESEPI SAYUR KANGKUNG BERLADA

Ni la dia sayur kangkung berlada. Ala mudah dan senang je. Bahan-bahan pun yang memang selalu ada dekat dapur. sayur kangkung tu memang dah siap-siap patah-patahkan masa beli. Masuk dalam bekas. Nak masak tinggal campak je..hehe. Eh basuh dulu..haha. Sayur kangkung ni memang sedap, sebab dia manis bila masak. Masak kangkung berlada ni mudah dan senang je. Nak cepat  masak kan. Ok ni caranya.

Bahan-bahan
- Sayur kangkung
- 2 ulas bawang merah\
- 2 ulas bawang putih
- Sedikit ikan bilis. Anggar jela ye.
- 2 batang cili besar merah
- Sedikit belacan
- Air
- Garam dan gula

Cara membuatnya
- Basuh sayur kangkung dan ketepikan.
- Potong bawang merah, bawang putih dan cili merah. Lepas tu tumbuk bahan-bahan tersebut bersama ikan bilis dan belacan. Tumbuh sehingga lumat. Kalau malas tumbuk blender jela.
- Tumis bahan tersebut sehingga naik bau. MAsukkan garam dan gula serta sedikit air. Masukkan sayur kangkung. Gaul sebati.
- Lepas tu tunggula sehingga masak dan hidangkan. Jangan lama sampai sayur lembik ye. Agak-agak la tengok sayur tu..

Ok boleh makan dah..hehee..
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

3 comments so far,Add yours

  1. yum... kangkung goreng dengan cili, akak dh tekan air liur... hehe

    ReplyDelete
  2. sedapnyaa..baru nak goreng kangkung ni..mlm td dah siang siap2... hehehe laparrr

    ReplyDelete