hai assalammualaikum


Cukup 2 Bulan Pantang - Alhamdulillah, cukup dua bulan pantang dekat kampung. Sekejap sungguh ye..hahaha. Dan kelmarin, nad pun dah balik kl semula. Kalau macam sebelum ni pantang, fariza 3 bulan baru balik kl, ni adiknya 2 bulan balik dah..hehehe. Tak boleh lama-lama, macam-macam persiapan nak buat..( macam sibuk bebenor )..Kita risau wak, rumah dekat kl ni ntah jadi apa. Paham-paham jela lelaki kalau jadi bujang sekejap..kahkah. Nasibla masa balik, elok je rumah, cuma sepah sikit..biasa la lelaki.


Dua bulan mak ayah jaga. Mana lagi nad nak pantang kan kalau bukan dekat kampung. Nak pantang sendiri tak tau. Dengan makan apa, buat apa. Anak lagi, memang tak terlayan la. Sebab tu pilihan pantang dekat kampung. Apa-apa mak tengokkan. Kakak pun ada tolong tengokkan Fariza. Sepanjang pantang, memang mak yang masak, kihkih. Nak bermanja, lama dah tak makan masakan mak. Dah baik sikit, kita tolong-tolong apa yang patut. Masa ni la nak duduk kampung lama-lama, berbulan-bulan pun boleh..alasan pun munasabah sebab berpantang..kahkah..


Sebenarnya, cadang nak sampai akhir bulan 4, tapi ada urusan. Si kakak, Fariza tak boleh lama-lama dekat kampung, habis haru jadinya. Memang seronok balik kampung, ada kawan, ada binatang, tapi lasak sangat. Main pasir, keluar panas-panas, habis dah hitam. Sepahkan rumah nenek, buat itu ini sampai nenek dengan atuk pening dengan perangai dia. Lagi ada anasir luar, banyak yang dia tiru, dia tengok. Benda baik takpe, ni perangai tak elok..aduihh takut kita. Balik sekali sekala ok la..


Sebelum balik haritu, buat makan-makan sikit belanja mak dengan ayah. Beli pizza dengan KFC je..Cadangnya nak bawak mak ayah pergi makan arab. Dah setuju dah semua, tapi tu la kita yang merancang tuhan yang menentukan..eh..hahaha. Sorang-sorang sakit, dengan muntahnya, dengan berak terciritnya. Last-last tak jadi. Mak ayah dah la suka makan makanan arab ni. Takpela, ada rezeki lain nanti, bawa mak ayah makan makanan arab.


Bermula lah rutin mak anak dua ni dekat bandar. Sebagai isteri, sebagai mommy, dan blogger..Setakat ni ok..hehehe..


Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

1 comments so far,Add yours

  1. Alhamdulillah.
    Beruntung orang ada kampung dan masih ada mak bapak.

    ReplyDelete