hai assalammualaikum


Popia Simpul Kasih Razhani - Mesti ramai yang pernah makan popia simpul ni kan. Bila dapat makan, sekali kunyah memang payah nak berhenti kan. Lagi ralit kunyah bila tengah menonton TV. Tengok-tengok dah tinggal separuh. Dah namanya popia simpul, semestinya ia diperbuat dari kulit popia, mempunyai inti dan diikat berbentuk simpul. Nampak senang, tapi sebenarnya renyah juga nak buat dia ni.

Nak cari Popia Simpul ni selalunya banyak masa waktu hari raya macam tu, nak jumpa waktu biasa susah sikit. Nasib baik haritu nampak kawan post pasal Popia Simpul ni, tengok nampak best je. Yang jualnya pun kawan juga, tapi jarang lalu timeline facebook, tu yang tak tau sangat..hehee. Bila dah tau,terus je order. Terus beli yang balang besar punya. Kau ingat kalau beli balang kecik, cukup je dekat rumah walaupun nad keluarga cuma ada suami dan dua anak je, tapi bab makanan, anak dengan mak memang kuat makan..hahaa.


Nad dapatkan Popia Simpul Kasih Razhani ni dengan Kak Hanim. Kawan blogger juga. Rumah dia pun dekat dengan rumah nad. So tak jadi masalah nak ambil sendiri.

Harga bagi Popia Simpul  Kak Hanim ni,
1kg - RM35
½kg - RM23

Self-Pickup (500gm-3kg)
🌟Weekdays - A&W Petaling Jaya
🌟Weekend & night - TESCO Ampang .
COD 4KG dan keatas - KL & SELANGOR
Tidak termasuk caj penghantaran


Nad ambil yang 1kg punya harga RM35. Popia simpul ni kak hanim dengan suami yang buat sendiri. Memang sedap. Rangup pulak tu. Balik je terus nad makan dengan anak..hehee. Inti dia serunding ikan tau, dibuat daripada ikan sardin/selayang. Inti ni memang kak hanim yang buat sendiri.


Memang syok buat snek kudapan ni..hahaa..Selain tu boleh je buat untuk kenduri kawin, cenderahati, majlis jamuan, buah tangan, waktu travel pun boleh. Tengah jem dekat jalan, boring, makan la ni..haha apa lagi..hehe. Makan popia simpul ni bila-bila pun boleh. Hari Raya lagi la boleh..

100% HOMEMADE
100% BUMIPUTERA
100% HALAL

Untuk sebarang pertanyaan dan tempahan, boleh kirimkan pesanan WhatsApp ke 019-2514574 @ 010-5673525

Penghantaran bergantung kepada tempat dan lokasi anda. Tempahan berskala besar (lebih dari 4kg) perlu dibuat 3 minggu lebih awal untuk mengelakkan sebarang kelewatan. Pembayaran 50% perlu dibuat terlebih dahulu untuk menunjukkan komitmen anda menempah dengan mereka.

Apa tunggu lagi, orderla cepatt..



SHARE 20 comments

Add your comment

  1. Popia simpul ni dah siap sedap makan...
    tp time nak buat tu..alahai..kena sabar byk

    ReplyDelete
  2. sedapnya kalau buat sendiri mmg lenguh baik oder jer hihi

    ReplyDelete
  3. sedapnya ! rasa dah lama tak makan simpul kasih ni.selalu time raya je dapat makan sebab masa tu je yang bersepah orang jual. ni tetiba teringin kena beli jugak

    ReplyDelete
  4. good to know this, looks like yummy snek to eat at home or anywhere. Yeah just nice as go travel can bring this along to eat. Shall let my friends to know of this soon, as they also love to try and they are fan of popia food /snek.

    ReplyDelete
  5. Popiah simpul kalau dapat, memang makan non stop lah. Skrg anak pun dah pandai nak carik kudap-kudap, lg lah stok kena banyak kat rumah. Lagi2 kalau dpt yg rangup2 tu kan. Nanti boleh la try yang ni pulak.

    ReplyDelete
  6. kalau dah sedap memang susahlah nak stop makan

    ReplyDelete
  7. Kita kalau dapat satu balang macam ni memang tak henti-henti makan dan sambil tengok tv akan boleh habis seseorang makan wakakkaka. Tak apa lepas ni kita akan cuba beli wakakakaka...

    ReplyDelete
  8. Alaaa benci baca ni. Dah la saya suka popia simpul ni. Ni akak sorang je dah setel. Akak kat rumah Konsep kuih raya takda. Kami makan popia simpul. Kerepek dan batang buruk. Hahaha

    ReplyDelete
  9. Kak nad ni fav kite ni popia goreng ni. Kalau hari raya mmg kene ad kt umah mak. Macam sedap nk try beli lah cm ni.hehehe

    ReplyDelete
  10. Buat kudapan memang sedap. 1balang ni makan sorang pon takde hal.hehe..ena memang suka popia simpul berbanding yg gulung panjang tu sebab yg ni rangup kulitnya. Takdelah cepat muak.

    ReplyDelete
  11. Popia simpul memang sedap, inti tu kena umphh. Teringat raya la pula bila sebut pasal simpul kasih ni hihi. Betul... memang cepat habis punya bila buat kudap sambil tonton tv tu nanti hehe

    ReplyDelete
  12. Waaaa.. Sedapnya. Fav jugak ni. Nak buat sendiri memang la renyah. Kalau nak order bukan musim raya ni ada ke nad. Haha
    Terliur la pulak. Tapi kena pos la kan..

    ReplyDelete
  13. Betul tu Nad. Kalau dah sekali makan susah nak berhenti lagi2 kalau makan berjemaah dengan family. Popiah simpul ni terletak pada isi dia. Kalau sedap isi akan sedap lah keseluruhannya. Boleh cuba lah nanti ni. Nampak sedap sgt tu.

    ReplyDelete
  14. fav akak dan famili ni..bukan tim perayaan, makan saja2 pun sedap...lagi bagus makan ni daripada jajan...paling sedap isi serunding ikan dia/ayam...yang ranggup dan nipis bertambah kesedapannya

    ReplyDelete
  15. Jenuh nak buat popiah simpul ni. Nak buat inti dia menangis la sambil kacau 3-4 jam dalam kuali. Tapi rm35 tu kira murah sangat dah harga dia. Berbaloi sangat beli dari kak Hanim ni.

    ReplyDelete
  16. Popia simpul kasih ni memang favorite kalau makan depan TV kejap je habis. Kalau time raya pun memang laris teruk. Cepat habis kan dari kuih raya yang lain.

    ReplyDelete
  17. Wahhh!! Popia simpul kasih!! memang makanan kegemaran AM dan anak2.. kalau ada sebalang kat umah tak sampai setengah hari dah abis.. boleh la AM cuba dan beli nanti..

    ReplyDelete
  18. My favourite ni😊rajinnya org buat simpul kasih no,kalau kak mmg mls npknya nak buat dan perlu kesabaran

    ReplyDelete
  19. Setelah baca artikelnya baru tahubttg popia simpul nih macam mana lah tuh rasanya

    ReplyDelete
  20. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2