hai assalamualaikum


Berjaya Pisahkan Fariza Dengan Susu Badan - Teringat nad masa mula-mula dapat Fariza, mula menjadi ibu, zero berkenaan susu badan. Masa mengandung, ada la nad baca berkenaan cara susukan anak denagn betul. Tapi, biasalah, baca dengan realiti tu lain ok..hehee. Bila dah beranakkan Fariza, terus nurse suruh susukan dia. Terkial-kial hah. Tapi nurse dekat situ ajar nad, dan lama-lama nad pun ok susukan Fariza. Setiap ibu, mesti nak susukan anak denagn susu badan, ada yang tak dapat, jangan salahkan mereka. Mereka dah buat sebaik mungkin.

Nad ingat lagi, mula-mula tu memang susu tak keluar dengan banyak. Tapi nad teruskan juga susukan Fariza dengan susu badan. Selama sebulan, Fariza masih menangis, menangis dan menangis setiap malam. Penat badan dan otak masa tu..dh la pengalaman pertama jadi mak. lepas sebulan, nad bagi dia susu botol. Ya dia minum. lepas tu masuk dia 3 bulan, nad ambil minuman supplement, tiba-tiba nad boleh rasa " breast" penuh air. Jadi keras. Tanya kakak, akak cakap tu susu ko la tu. Uitt...hahahaa..Apa lagi terus susukan Fariza. Masa dia tengah menyusu pun boleh rasa susu tu mengalir..hehee.

Akhirnya nad berhentikan dia susu botol, terus nad susukan badan. Sampai la umur dia 3 tahun. Alhamdulillah, dapat susukan anak dengan susu badan.

Masa nad disahkan mengandung, ramai cakap suruh biasakan Fariza denagan susu tepung guna botol susu. Pernah juga nad bagi, kadang nak, kadang taknak, tapi banyaknya taknak. Dia masih nak susu badan. Bila tak dapat meraung. Nad pula masa tu jiwa tak kental. So tawakal, bagi je susu badan walaupun menagndung. Alhamdulillah semua ok sampailah adik dia keluar..hahaa..

Masa adik menyusu, dia lagila nak menyusu. Dah macam susukan kembar. Masuk umur dia 4 tahun, mommy terpaksa juga pisahkan Fariza dengan susu badan. Masa tu memnag bagi susu tepung dengan botol. Mula-mula memang dia akan meraung semua tu. Masa ni, jiwa nad dah kental sikit, hahaa..memang nak pisahkan dia denagn susu badan. Jadi nad biarkan dia nangis, lepas tu buat susu botol. Dia tak habis, biarkan, asalkan dia minum sikit. Bila dia penat dia terus tidur, dan esok pagi mesti meraung nak susu. Tapi nad teta buat susu botol. Lama-lama bila dia dah paham tak boleh, dia mintak sendiri susu botol..hahaa. Senang..


Nad buat masa umur dia 4 tahun sebab, usia ni dia dah paham apa kita cakap. Jadi, bila buat selalu dia akan paham dan mintak sendiri. Sekarang dah takda susu badan, hanya susu botol. Yeahhh..adik je ni sekarang tengah menyusu..hehee. Memang orang cakap bagi sampai bila-bila, kalau badan orang tu kuat takpe, nad tak larat dah..hahaa..

Nad takda la buat bubuh apa-apa dekat puting breast sebab takkan menjadi punya. Jadi tunggula dia paham apa kita maksudkan. Masa tu biar dia nangis, sedangkan dia dah besar, nak nangis sampai bila..ehhee. Tu cara nad, cara ibu lain ada juga. So ikut kesesuaian mana korang nak cuba ok.
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

2 comments so far,Add yours

  1. yay!! tahniah fariza dah cerai susu...

    ReplyDelete
  2. HELLO


    Sama ada anda seorang usahawan atau pekerja kerajaan, dan anda mahu menjadi bebas dari segi kewangan dan mengembangkan perniagaan anda, inilah peluang anda, kami menyediakan semua jenis pinjaman jangka panjang dan jangka pendek, proses kami sangat mudah dan mudah. Anda tidak perlu terus bertanggungjawab secara kewangan kepada semua orang, hari ini anda boleh memutuskan bahawa anda mempunyai kebebasan kewangan dan kehidupan yang lebih baik untuk anda dan keluarga anda, kami sangat bersedia memberi anda pinjaman apa pun yang anda perlukan, Kami akan memberikan anda. Jangan merasa seperti menonton orang lain yang berjaya secara kewangan jika anda mahu pinjaman anda ditambah ke ekuiti anda atau memulakan perniagaan anda sendiri, ini adalah peluang anda untuk menghubungi kami hari ini.



    Syarikat: CREDIT FINANCIAL GROUP
    E-mel: (creditfinancialgroup01@gmail.com)
    Whatsapp: +447480724786
    BBM INVITES: {DDA46523}

    ReplyDelete