hai assalammualaikum

Jalan-jalan Taman Botani Shah Alam - Cuti Hari Raya Cina haritu, nad denagn adik beradik lain pergi jalan-jalan di Taman Botani Shah Alam. Lama gila tak pergi, dulu pergi masa zaman bercita kau..ahahhaa. Rancangnya nak pergi sini sebab nak pergi 4 musim tu, untuk February sepatutnya musim salji. 


Cuti Raya Cina, Jalan-Jalan Di Taman Botani Shah Alam Dan Sambut Birthday Farhanah

Yes, kalau ke sini mestilah wajib ek 4 musim ni, tapi sayangnya, waktu kitaorang pergi, 4 musim tutup disebabkan masalah teknikal. Adoii,, stress pulak, dahla musim salji, tutup pulak. Nyampah tau..Sudahnya kitaorang jalan-jalan je la dalam ni.


Harga Tiket Taman Botani Shah Alam
Dewasa (12 hingga 54 tahun) - RM 3.00
Kanak-Kanak (6 hingga 11 tahun) - RM 1.00
Warga Emas ( 55 tahun ke atas)- RM 1.00
Pelawat berumur 6 tahun ke bawah, anak-anak yatim dan Orang Kelainan Upaya (OKU)
Masuk Percuma

Bayaran Rumah 4 musim
Dewasa (12 tahun dan ke atas )
Musim lain - RM 3.00
Musim Salji - RM 5.00

Kanak-Kanak (4 hingga 11 tahun)
Musim Lain - RM 1.00
Musim Salji - RM 3.00

Pelawat berumur 4 tahun ke bawah, anak-anak yatim dan Orang Kelainan Upaya (OKU)
Masuk Percuma

Bayaran Parking
Kereta/ Van - RM 3.00
Motosikal - RM 1.00
Bas / Lori - RM 5.00

Masuk je, terus naik bas, nak pergi ke rumah 4 musim. Tapi disebabkan 4 musim tutup, kitaorang sambut birthday Farhanah dalam kawasan taman yang ada di sekitar rumah 4 musim.




Kek ni, kakak ipar yang buat. Kek batik sebenarnya, kek batik kak iapr buat memang sedap, tak manis sangat. Memang sedap masuk tekak. Dia pun menjual sebenarnya kek batik ni. Mana yang area Meru Klang, bolehlalh tempah. Whatsup je 0123170752..memang sedap..




Dah sambut harijadi, kitaornag pun jalan-jalan pergi tengok apa yang ada dekat taman Botani ni. Dalam ni memang banyak aktiviti yang boleh dibuat.



Dalam ni ada pelbagai taman, kampung chalet dan tempat haiwan. Pakaian kalau ke sini, pakai je tshirt biasa dengan kasut. Baru selesa nak jalan jauh. Katanya kalau rumah 4 iklim masa musim sejuk, sejuk sangat, kakak siap bawak baju sejuk semua..hehee..Kalau nak masuk waktu musim salji so siap-siap bawak baju sejuk. Yang lain pakai tshirt baisa pun ok.

Dekat sini kemudahan semua lengkap la, ada bas kalau penat nak jalan. Ada basikal, bayaran tak tau berapa. Best naik basikal dekat sini dengan anak-anak. Sambil menikmati alam flora ni. Ada surau untuk solat. Kedai makan banyak oii..hahaa.. datang sini wajibla bawa duit.



Ada juga aktiviti skytrex, yang mencabar, flyfishing. Tu semua kene rujuk dekat laman web dia, mungkin kene book agaknya. Dan nad baru tau ada juga kolam renang dekat sini..Tapi tu semua kene tempah dulu. Jadi apa-apa korang boleh rujuk dekat laman web taman botani.






Kawasan macam ni memang sesuai bawak anak-anak, sebab tempat luas, diaorang bebas buat apa sahaja. Tapi kena jaga juga kan. Lagipun ada aktiviti berbasikal, dan haiwan. Kalau rasa nak pergi bawak anak-anak jalan datang la sini. Tapi bila pergi cuaca panas, memang panas ler..hehee


Video penuh korang boleh tengok sini..Ada jambatan gantung
SHARE 3 comments

Add your comment

  1. Belum pernah bw anak2 ke sini lg. Menarik tgk tpt ni

    ReplyDelete
  2. Salam


    Apakah Anda mencari pinjaman?

    Nama saya Femi Otedola, saya seorang multi miliarder dan saya telah berada di industri minyak dan gas selama 28 tahun terakhir. Sekarang saya ingin memberikan pinjaman kepada orang-orang yang menghadapi masalah keuangan mencari solusi dari situasi keuangan mereka, Jadi saya harus membentuk tim profesional untuk mengelola perusahaan ini. Saya tahu apa artinya mencari dana untuk mendirikan bisnis Anda dan ketika Anda mengunjungi Bank mereka selalu meminta begitu banyak dokumen dan jaminan, Di sini kami akan meminjamkan Anda dengan suku bunga rendah, dan tanpa jaminan. Anda harus tahu bahwa kami hanya di sini untuk meminjamkan mereka yang sangat serius dan bersedia membayar kembali pinjaman.

    Kami menawarkan yang berikut:

    ~~~~ Pinjaman Kerjasama √√√√√

    ~~~~~ Pinjaman Bisnis Jangka Panjang (maks 40 tahun) √√√√√

    ~~~~~ Pinjaman Bisnis√√√√

    ~~~~~~ Pinjaman Pribadi√√√

    Catatan: hanya orang-orang serius yang boleh mengajukan permohonan. Jika Anda harus mengajukan pinjaman dari kami, Anda harus memahami bahwa kami di sini untuk meminjamkan Anda dan Anda harus jujur dan dapat dipercaya. Hubungi kami hari ini dan dapatkan wajah baru kebebasan finansial.

    Hubungi Kami melalui alamat Email berikut
    √√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√
    Femiotedolaloanfirm@gmail.com
    Femiotedolaloanfirm1@outlook.com  

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2