hai assalammualaikum

Surya S Great Grain, Minuman Multi -Bijirin Yang Mengenyangkan Dan Untuk Tenaga - Sebagai surirumah, seorang isteri, dan seorang ibu yang menyusukan anak, nad memang memerlukan tenaga yang lebih untuk buat semua kerja setiap hari. Lagi-lagi bila menyusukan anak, memang cepat betul lapar  dan penat. Nak makan banyak kali, memang tak sempatla, bila kau dah terlalu sibuk dengan rutin harian. Lagi-lagi masa bulan puasa, memang akan cari alternatif, apa nak makan supaya perut tak cepat lapar dan tetap kenyang sepanjang hari, walaupun menyusukan anak.



Surya S Great Grain, Minuman Multi -Bijirin Yang Mengenyangkan Dan Untuk Tenaga

Selalunya nad akan makan nasi dengan susu sahaja, tapi bulan puasa haritu, nad tukar dengan mengambil makanan bersama dengan minuman multi-bijirin Surya S Great Grain yang lengkap dengan nutrisi pada waktu sahur. Alhamdulillah, memang kurang rasa lapar dan tak penat sampaila waktu berbuka walaupun menyusukan anak.

Semua tau kan, minuman bijirin ni memang bagus, dan nad sendiri pernah cuba minuman bijirin yang ada di pasaran. Bila nampak kawan-kawan post berkenaan minuman Surya S Great Grain ni, terus nad rasa nak cuba sebab minuman ni lain sikit dari minuman bijirin di luar. Minuman ni lengkap dengan pelbagai nutrisi, yang dapat membantu badan kita kekal bertenaga dan kenyang sepanjang hari. Sebelum ni, nad pernah cuba produk Surya, iaitu Cuka Epal, memang sangat elok diamalkan. Bila Surya keluarkan produk minuman bijirin, kenapa taknak cuba kan..



Lainnya, minuman multi-bijirin Surya S Great Grain, ia mempunyai bahan kandungan terdiri daripada 18 bijirin berkhasiat ( beras merah, kacang merah, kacang hijau, benih coix, biji bunga teratai, biji rami, beras perang, jagung, kacang soya, gandum, sekoi, bijan hitam, kacang walnut, kernel aprikot, kacang hitam, benih cia dan beras pulut)  dan campuran 5 makanan sunnah ( Habbatus Sauda, Zaitun, Delima, Buah Tin dan Madu ) yang mempunyai set nutrien yang komprehensif termasuk karbohidrat yang baik, protein, serat makanan, vitamin dan antioksidan, menjadikannya pilihan yang terbaik untuk mereka yang ingin memulakan hari dengan sempuna.


Sebab tu masa puasa, kadang, terlepas sahur, sebab terbangun lambat, nad minum sahaja Surya S Great Grain ni, tak sangka boleh bertahan sampai waktu berbuka. Badan pun cergas dan bertenaga je walaupun menyusukan anak.



Nak sediakan pun senang, hanya bancuh satu sachet Surya S Great Grain bersama air suam dan kacau sehingga sebati. Warna pink gitu..Rasa dia memang tawar sikit la, macam rasa kacang merah atau aiskrim kacang tu, tapi ni jenis takda rasa apa..hehee..Bagi nad, boleh je minum, tapi kalau korang nak tambah sedap, boleh je minum dengan air buah atau makan dengan kurma. Lepas minum memsti rasa macam penuh perut ni..hehee..Ianya tiada bahan pengawet.


Hah!, bulan Ramadan dah berlalu, lepas raya sambung lagi puasa 6, boleh amalkan minum Surya S Great Grain ni. Minum ni bukan waktu puasa sahaja, tapi boleh dijadikan dalam diet seharian. Sesiapa yang nak kurus, nak diet secara sihat, boleh la ambil kerana kebaikannya adalah untuk kesihatan tubuh badan dan untuk gaya hidup sihat dengan kandungan kebaikan yang di peroleh dari gabungan bijirin dan makanan sunnah ia nya sesuai dalam landskap multi-bijirin Malaysia.

Surya S Great Grain boleh dijadikan minuman untuk seisi keluarga dan pada ibu-ibu yang ingin memberi nutrisi yang baik untuk anak-anak. Nampak tak, buakn orang dewasa je boleh minum, tapi anak-anak pun boleh.


Hah, cubalah..sangat bagus untuk kesihatan dan tubuh badan kita. Dan lagi bagus untuk elakkan penyakit seperti kolestrol, obesiti dan macam-macam lagi. Macam ibu mengandung dan ibu menyusu pun elok minum ni..Surya S Great Grain ni, korang boleh dapatkan di di semua cawangan Watsons, butik Himalaya, farmasi tempatan terpilih atau boleh juga dibeli di laman e-commerce Shopee.
.
Untuk tau lebih lanjut, boleh layari;
Shopee : SGGShopee
Facebook : https://www.facebook.com/Surya.Malaysia/
Instagram : https://www.instagram.com/surya.malaysia/

SHARE 25 comments

Add your comment

  1. I have seen so many people trying this beverage. Looks nutritious and yummy

    ReplyDelete
  2. Minum ni jugak. Memang bagus diamalkan kalau nak diet kan

    ReplyDelete
  3. 18 bijiran plus 5 makanan sunnah. Bagus sgt ni utk consume setiap hari.

    ReplyDelete
  4. bagus ni, sesuai utk akk yg asyik cpt lapar ni

    ReplyDelete
  5. I have not try this yet but read many good reviews about it.

    ReplyDelete
  6. Banyaknya khasiat dalam satu sachet. Tugas surirumah ni dari pagi sampai la ke malam non stop. Kena ada booster untuk kekal bertenaga. Kena cuba la minuman ni. Kekadang tu memang terasa letih je badan ni haa...

    ReplyDelete
  7. Ia memberi tenaga para suri rumah yang seharian di rumah dan menambah tenaga selepas seharian berkerja.

    ReplyDelete
  8. Alaaa mcm bestttt tgok rmai dh tryyy, mcm nk try jgk sbb pink color

    ReplyDelete
  9. Saya tengok senarai ingredientnya nampak bagus dan banyak khasiat. Patutlah sesuai diambil bukan sahaja waktu puasa tapi setiap hari

    ReplyDelete
  10. memang bijirin sebegini elok, Nad.
    utk diet yg sihat. terutama time sarapan & sahur.
    boleh la usha usha yg ni. aida memang sarapan dgn bijirin - quaker oat, nestum.
    elak diri dari makan yg berlemak bergula di pagi hari.
    da nak senja ni, pemakanan kena jaga, nad. berubah kpd bijirin sebegini yg lebih sihat.

    ReplyDelete
  11. Mcm nk try juga la. Sebab kita ni jnis payah nak makan bnyk lepas operate ni. Sebab jenuh nak kunyah kan. So makan skit pun dah ambil masa. Nmpk gaya kena try bijirin ni. Bagi perut tka cpat lapar.

    ReplyDelete
  12. makanan bijir macamni meman sesuai untu perut kosong tapi taknak yang berat sangat. Minum je satu gelas dah kenyang macam makan nasi. Warna air dia cantik!

    ReplyDelete
  13. mcm nk cuba gak ni... sedap pulak nengok nya. sihat tu paling best

    ReplyDelete
  14. berapa harga tu? macam sedap je tengok sis minum. penuh khasit untuk badan. boleh la beli satu kat shopee, mana tahu masa nak tengok boleh bancuh segelas. kenyang perut sebelum masuk tidur kan

    ReplyDelete
  15. Menarik bijirin ni.. Boleh amik waktu breakfast or bila2 masa.. Nk diet pun ok

    ReplyDelete
  16. Haaa menarik ni, sesuai le buat akak yg kuat makan ni. Bolehlah berdiet kalau amalkan surya great grain ni. Air dia pun tgok dh nampak menarik..bolehlah cuba nanti

    ReplyDelete
  17. Mouse mommy pun suka Surya S Great Grains ni, banyak bahan makanan yang berkhasiat dengan Habbatus Sauda sekali, mesti sesuai untuk wanita. Terutamanya bagi mama yang tengah menyusu jugak! :)

    https://mousemommytreats.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Iza pun minum ni. Sedap. Sesuai la kalau macam nak diet ke apa ke sebab minum ni kenyang. Iza minum masa bulan puasa ritu. Tak puasa buat breakfast.

    ReplyDelete
  19. Jenama baru ke ni? Syira suka jugak minum minuman macam ni. Boleh tambah tenaga selain sihat

    ReplyDelete
  20. Any bijirin drink is my favorite sebab akak jenis malas nak makan, so minuman bijirin memang sesuai for me, cepat dan mengenyangkan

    Cara Nak Install Dan Guna Google Analytics DiBlog Wordpress

    ReplyDelete
  21. Akak pun dah try lepas baca banyak good review pasal ni

    ReplyDelete
  22. Sedap jugak rasa dia.. yang penting ada mavam2 bahan berkhasiat terkandung dalamnya kan

    ReplyDelete
  23. Bagus ni. Utk ibu mengandung pun boleh amalkan. Berkhasiat pulak tu

    ReplyDelete
  24. Memang kekal kenyang lebih lama minum SGG ni, nafsu nak mkn makanan lain pun berkurangan.

    ReplyDelete
  25. Oh minuman ni yang Qiss tengok nad minum tu. Memang Qiss tengah cari produk macam ni sebab mudah. Kalau kat opis tu memang tak rajin nak turun makan kat luar. Nanti Qiss nak cari minuman ni.

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2