hai assalammualaikum


Sup Tulang, Menu Pertama Selepas Dapat Daging Korban - Hari Raya Aidiladha, tempat nad biasa je. Lepas solat AidilAdha, tengok orang sembelih lembu. Lepas tu duduk la dalam rumah senyap-senyap..hahaa..Bestnya sebab adik beradik semua balik rumah mak, riuhnya dengan anak buah semua la dengan makanan..Lepas je dapat daging korban, mesti mak akan buat sup tulang. Tu la menu pertama selepas dapat daging korban.

Mak masak guna periuk biasa je. Takde pakai noxxa ke apa..Tapi pakai periuk ni memang lama la. Sebab tu lepas dapat terus mak bersihkan dan masuk dalam periuk, terus masak. Petang tu dah siap, kitaorang pun ratah je..hahaaa. Sup tulang ni memang sedap ratah je. Isi tak banyak pun, tapi tu la sedap juga. Nak resepi sup tulang ni, nad ada kongsi sebelum ni, boleh klik Resepi Sup Daging Mudah Dan Sedap.

Sebab menu ni menu pertama, sebab dia mudah nak buat..Tinggal rebus je..Bahan pun takdelah susah mana..Campak-campak dah siap. Mak tak letak banyak sayur pun. Uniknya sup ni tak pakai sup bunjut atau sup kiut ayam tu..ehehehe..hah nak tau macam mana mak nad buat, pergi klik link resepi nad bagi tu..

Sup tulang ni kalau dapat memng sikit. Jadi , kalau dah ramai-rami dekat rumah, kene la kongsi-kongsi ye. Kalau tak, ada yang merajuk tak dapat..hahha..

Banyak daging korban dekat rumah ni. Memang minggu ni makan daging jela..hehee.
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

9 comments so far,Add yours

  1. Sehari dua ni asyik ngadap daging/tulang qurban aje

    ReplyDelete
  2. makan sup tulang panas-panas sedap betul

    ReplyDelete
  3. Fav ni sup tulang dgn kuah kicap bergabung... Meletop! Raya tahun ni tak buat sup tulang...

    ReplyDelete
  4. time raya mmg best sbb ramai sanak saudara balik kan. resepi mak2 kita mmg legend & sedap kann

    ReplyDelete
  5. Bestnya.. Wawa raya ke 3 baru dpt mkn kt uma fmly sendiri. Hehhee.. Sbb rye pertama uma mertua xmsk2 lagi

    ReplyDelete
  6. Sedapnya Sup Tulang.. Kak Sue pun buat juga hari tu, makan dengan nasi n mee hoon..

    ReplyDelete
  7. tahun ni x berkesempatan mkn sup tulang.. x sempat masak dah blk umah sendiri.. hehe

    ReplyDelete
  8. Wah nampak sedap juga, nad andai masak.

    ReplyDelete