hai assalammualaikum

Pukul 1 pagi Fariza Kejut Atuk,  Sebab Kipas Siling - Semimggu ni,  nad dengan anak-anak balik kampung. Dah lama tak balik kamlumg,  jadi kita rehat sekejap,  ambil angin kampung. Bagi anak-anak main dengan sepupu diaorang. Lagipun sekarang, tengah cuti sekolah. Elok sangat la tu diaorang main sama-sama.


Kisahnya, malam tadi,  masa nak tidur,  Fariza dengar kipas siling, kipas tergantung tu berbunyi. Biasalah,  budak nakntau semua benda, mulalah tanya kita " mommy unyi (bunyi)  apa tu??

" bunyi kipas tu Fariza. Kipas dah rosak.  Dah tidur "

" Fariza tatut (takut).. Nanti ipas (kipas) jatuh "

" Takdela,  esok suruh atuk betulkan "

Tiba-tiba dia keluar bilik. Nad ingat dia saja turin, nak main ke ape ke. Fariza ni selagi taknak tidur, memang ada je benda dia nak buat.

Rupanya,  dia pergi kejutkan atuk. Nad dengar Fariza cakap,  " atuk,  jok,  jom,  ipas (kipas)  rosak.. Jom engok (tengok)  "..

Dia paksa atuknya bangun, datang dekat bilik suruh tengok kipas ni weii..

Weii atuk yang terpinga, pukul 1 pagi kot,  kene kejut dengan cucu. Atuk cakap " mommy mana,  kenapa,  pergila tidur "

" momm tidur. Atul jom,  jommmm "

Hahahahaa.. Nasib nad tak tidur lagi.. Bagitau la benda betul.. Boleh pulak dia kejut atuk suruh tengok kipas berbunyi ni.

Ya ampun...

Nad dah gelak.. Tak caya dia boleh buat tindakan macam tu.. Prihatin.. Sebab takkut kipas jatuh..

Masa atuk nak masuk bilik,  Fariza cakap lagi " atuk ipas (kipas)  goyang-goyang ( sambil pinggang goyang).. "..hahhaa.. Weii mommy gelak je..

Malam tu risau nak tidur,  takut kipas jatuh.. Hahaha.. Adoiii.. Dah kena tenangkan dia.. Sabor jela..
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

6 comments so far,Add yours