hai assalammualaikum


Esok Dah Orientasi Sekolah Tadika, Fariza Oii, Dah Sekolah Dah!! - Tadi pagi dapat whatsup dari cikgu, esok orientasi sekolah tadika Fariza. Cikgu pesan suruh pakai baju tshirt warna putih dan seluar hitam atau biru gelap. Kena berkasut juga, sama ada hitam atau putih. Tadi pagi cikgu whatsup, tadi juga baru beli, pergi cari segala. Mana la kita tau kan, sebab ingat dia datang pakai selipar je ke, sebba sekolah tadika kan. Pakai baju biasa..almaklumla, dah lama tak ke skolah, dulu nad masuk tadika pun rasa pakai baju biasa je..hahaa. Apa lagi bergegas lepas makan tengahari pergi kedai cari baju.

Nasib dekat dengan rumah ade kedai pakaian Baju Fashion. Dekat situ kelengkapan sekolah semua ada. Mujur baju putih, seluar, tudung, kasut ada dekat situ..dah senang. Takde kelam kabut. Siap dalam beberapa minit tadi..


Masa cari baju tadi, rasa seperti kita pulak yang nak sekolah. Gementarnya bukan main..hahaa. Lepas dia cuba baju, tudung, seluar tu, nad pulak yang cakap " Fariza dah besar, dah nak sekolah "..tengokla dia pakai tudung tu..haishh geram je rasa. Dah besar dah anak mommy..Anak sulung oii..tak sangka, ni anak kita tau, rasa kecil lagi..tapi dah nak sekolah..hahaa.. Perasaan mak-mak ye..

Tengok dia pun seronok je cakap ' esok fariza kena pergi sekolah tau. Jumpa kawan-kawan, jumpa cikgu. pakai baju sekolah ni ye '..dia jawab ' ok mommy '..alaaa..nak..macam manala esok..

Kecil sangat anak nad ni..hahaa..



Tengok kawan sebaya dia, semua tinggi dan besar, dia comel je..Harap comel tapi berani ye kakak Fariza...hehee..risau pulak esok ye..

Rutin mak dah kene gosok baju..lol..ok esok kita cerita macam mana pulak keadaannya..
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

4 comments so far,Add yours

  1. Pejam celik je anak-anak membesar, kan?

    ReplyDelete
  2. fariza masuk prasekolah ke nad? qaid dengan fariza sme umor, apa lagi...ke sekolah la dorg tahun depan.hehe

    ReplyDelete
  3. comey nya dia, manis senyuman ^_^

    ReplyDelete