hai assalammualaikum

Cloth Face Mask, Untuk Langkah Persediaan - Sejak kes Covid 19 makin meningkat, mulalah orang ramai cari face mask, sebab penyakit ni boleh berjangkit melalui hidung dan mulut. Disebabkan banyak orang cari, sampai semua kedai yang jual, habis dan tak dapat nak restock. Lepas kes semakin meningkat, banyak pulak orang jual, tapi dengan harga yahudi. Tapi, lepas tu, diturunkan mengikut harga yang ditetapkan. 

Ada nampak kat shopee, jual murah 50 pcs RM50 lebih macam tu, waktu sale. Fikir banyak kali, nak beli ke tak, nak beli ke tak. Nad pun tak pernah keluar sejak sebelum PKP sampai la sekarang. Yang keluar mr mafia, ketua keluarga. Mr mafia pun jarang keluar sangat, jadi nak beli banyak fikir banyak kali juga. Mr mafia pun keluar pakai cloth face mask yang memang dia dah ada dekat rumah.




Lepas tu, nampak kawan post dia buat  cloth face mask. Tak fikir panjang, nad terus dm dia, boleh buat untuk dewasa dan kanak-kanak. Nad terus beli..huhu. Nad fikir untuk persediaan lepas PKP. Yela, kita tak tau covid ni sampai bila, kalau dah habis PKP pun, kita kene ambil langkah berjaga-jaga. Jadi nad pilih untuk beli cloth face mask ni dengan kawan tu. Dia pun boleh buatkan untuk anak-anak. Terus nad bank in duit.

Sebenarnya, lagi bagus pakai face mask 3 ply warna biru tu. Tapi dah pakai buang. Tak boleh simpan atau basuh. Salah tu. Nak buang pun, kena ada cara dia, yang penting kene koyakkan, sebab ada orang tak bertanggungjawab, pergi kutip dan basuh pastu dijual balik..Allahuakbar. Situasi macamni, janganla buat benda yang memudaratkan orang.

Kalau cloth face mask ni sebenarnya tak berapa elok, sebab dia tak boleh cegah virus ni. Tapi, haritu nampak kawan, nama neyra, dia pun pakai cloth face mask ni, tapi dia buat jenis ada poket dekat cloth face mask tu. Jadi dia gunakan PM2.5 dan masukkan dalam mask tu untuk protect polluted air.


Ni la dia 5 layers PM2.5 Activated Carbon Filter. Neyra cakap dia beli dekat shopee. Nanti nad cari kat shopee beli situ jela. Tapi lepas pakai ni pun kene buang, jangan simpan.



Cloth face mask yang nad beli ni pun ada poket dia. Memang cakap siap-siap denagn dia, ada poket tak untuk isi PM2.5 . Dia pun tunjuk. Nasib baik.

Cloth Face mask pun ,lepas pakai kene basuh. Macam nad, mr mafia punya, setiap kali dia keluar, nad akan basuh. Biarla orang cakap paranoid ke apa, kita tak tau covid tu dekat mana. Entah terkumpul ke apa, jadi langkah berjaga, setiap kali pakai kenala basuh cloth face mask tu.


Belikan juga untuk anak-anak. Budak-budak ni kalau bercorak sikit, diaorang suka pakai. Macam kakak, hari-hari cakap, " mommy, fariza nak tutup mulut tu, nanti kuman ". Hah bila dah sampai mask dia, terus dia nak pakai. Suka diaorang sebab corak Hello Kitty. Mommy punya hitam jela, sama macam daddy punya hitam..ehehe..

Cloth ni pakai tali, jadi memnag ikut muka la.

Ok, korang, yang susah cari 3 ply face mask biru tu, bolehla pakai cloth face mask ni. Yang penting, lepas pakai basuh, denagn sabun ye. Kasi gosok betul-betul. Nak order, boleh terjah
Facebook : https://www.facebook.com/qiya.saad87
Instagram : https://www.instagram.com/qiyasaad/
Contact: 📲 012-2668424
SHARE 21 comments

Add your comment

  1. betul tu..tgk kt shoppee jnis basuh nye boleh thn harga

    ReplyDelete
  2. Nanti nak order untuk anak anak akak lah.. Diorang pakai mask yang akak beli dah lama dah. Nanti nak order kat Qiya

    ReplyDelete
  3. Sekarang ni ramai yg buat bisnes mask ya lah klu nak beli yg pakai buang macam kena beli lagi bila habis kan so klu guna kain jinat sikit.. beli pad nya je #nokomen

    ReplyDelete
  4. Mmg susah nk dpt mask 3ply tu skrg dan ada pon org mark up harga gila2. Satu alternatif yg baik tp katanya xmenapis sangat kuman2 berzarah kecil seperti corona

    ReplyDelete
  5. Sis ada juga ni Nad macam ni, beli masa mula wabak, tapi sampai sekarang tak pakai lagi. Sis beli di Wellness AEON masa tu..rasa kalau cari sekarang kompom memang dah takde dah...

    ReplyDelete
  6. Thank you for sharing! I am so going to sew them too! My anak sure likes it! Thanks!

    ReplyDelete
  7. Wah. Mcm2 gaya face mask sekarang haha. Barulah budak3 pun suka pakai kan

    ReplyDelete
  8. terus basuh tu bukan paranoid memang sop keluar masuk rumah kena basuh semua pakaian dan terus mandi.

    ReplyDelete
  9. Yang bagus nya Boleh basuh. Tp pastikan sekering-Keringnya br guna semula. Beli untuk anak-anak senang. Sebab size mereka susah nak jumpa

    ReplyDelete
  10. The hello kitty face mask is so so cute, i pun nak.

    ReplyDelete
  11. oh nice. yup betul. kita kadang nak dapatkan mask sekarang, harga yahudi kot. nak tak nak je beli. ok ada link. later PM. thank u share :)

    ReplyDelete
  12. Sebagai alternative bila dah x nak mask pakai buang ...bolelah jimat sikit sbb harga masks teruk sgt mahalnye skrg nie...

    ReplyDelete
  13. bagus pakai ni boleh jimat tapi makesure lepas pakai sekali terus basuh kain tu .. walaupun boleh tukar padding n ok ..

    ReplyDelete
  14. Kak xrisau nk beli mask ni sbb xkuar umah, cuma abg jer yg kuar, kat umah mmg dah ada mask anak belikan

    ReplyDelete
  15. Rawlins dah beli yang cloth nie awal lagi sebelum PKP hehe. Akan pakai habis PKP gak sebab paranoid hehehe

    ReplyDelete
  16. comelnya face mask ni, nampak comel je anak-anak pakai. Janji yang penting dalamnya ada layer filter tu untuk keselamatan

    ReplyDelete
  17. Betul. Sebagai langkah berjaga jaga kan.
    Kita ada juga belikan yang 3layer tuk ddy dorang. Kita ni kluar stkt sini2 je. Jarang la pkai. Standby tuk ddy dorang sebab ddy dorang selalu ke pasaraya luar. Topup barang niaga.

    ReplyDelete
  18. Cantik facemask ni..budak2 suka lah. Sis ada jugak jenis kain tapi time skrg x pakai sb tak ada filter

    ReplyDelete
  19. saya ada beli juga tapi 3 layer je la... yg ni tak panas eh kalau pakai sbb banyak layer...

    ReplyDelete
  20. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete
  21. Masks have been used in many cultures and civilizations since time immemorial to hide or to protect human faces. These are remarkable objects, created by the imaginative members of traditional civilizations. https://www.testextextile.com/product/medical-face-mask-machine/

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2