Cara membuat teleur dadar lembut. Siapa je tak suka makan telur, tak kisahla telur bulat ke, telur dadar ke ata telur hancur. Telur dadar atau telur mata adalah pelengkap hidangan yang sangat mudah dan membuka selera.

hai assalammualaikum

Resepi Telur Dadar Lembut - Cakap dekat anak-anak, " harini mommy masak telur ye".. Mesti diaorang suka. Siapa je tak suka makan telur, tak kisahla telur bulat ke, telur dadar ke ata telur hancur. Telur dadar atau telur mata adalah pelengkap hidangan yang sangat mudah dan membuka selera.

Tak kiralah walaupun dimakan dengan nasi kosong, tetap habis sepinggan. Siap ada yang bertambah lagi! Makan dengan nasi tambah kicap.. Aummmm sedap.. Hehehee.. Makanan yang simple tu la yang sedap sebenarnya kan.

Masak telur dadar ni pun, kalau macam malas makan lauk lain, hah telur la pilihan kita. Ada banyak cara masak telur dadar ni sebenarnya. Ada yang suka garinhg, ada yang suka lembut. Macam suami, dia suka yang lembut.


Ni cara nad untuk buat telur dadar lembut dan gebu. Selalunya kalau nak sennag telur, garam sikit dan pukul.. Nak lagi meriah letakla sayur sikit dan bawang. Tapi anak-anak tak suka ada sayur, bawang semua dalam telur, jadi nad buat kosong je.

Bahannya mudah je, telur dua biji, ( ikut berapa ramai, nad 4 orang je dua biji cuku), garam, dn mayonis sedikit.


Masukkan semua dalam mangkuk dan kacau. Kacau sampi puas hati, kalau boleh lama sikit lagi bagus.

Panaskan kuali. Pastikan kuali betul-betul panas.

Bila dah nampak asap tu, hah tuang telur tadi. Biarka sekejap. Kemudian terbalikkan dia bagi masak semua bahagian..

Sekejap je, jangan lama, kang hangus. Terus angkat.

Aumm.. Memang lembut dan gebu. Ada rasa mayonis sikit..

Ok selamat mencuba

Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

11 comments so far,Add yours

  1. Ya~kalau mayonis lagi lar sedap sampai meliur. :D

    ReplyDelete
  2. Kalau buat telur dadar memang cari mayonis

    ReplyDelete
  3. Suka tengok telu dadar yang gebu gebas ni. Tapi kalau makan lagi suka yang kurus-kering tu.

    ReplyDelete
  4. sedapnyaaa..telur dadar la yg paling sedap dimakan bersma nasi pans2

    ReplyDelete
  5. Tak pernah lagi buh mayonis. Boleh cuba ni

    ReplyDelete
  6. Sama macam kat rumah Kak Sue nie Nad, telur kena sentiasa ada..

    ReplyDelete
  7. Memang telur dadar jadi lembut kalau buh mayonis tapi akak x boleh buh mayonis nanti suami sakit perut. Perut dia sensitif

    ReplyDelete
  8. Ooo masuk kan mayo ye utk jd kan dia gebu. Boleh cuba ni.

    ReplyDelete
  9. Oh letak mayonis..tak pernah try lagi...nanti kalau ada beli mayonis boleh la cuba

    ReplyDelete
  10. Ohb letak mayonis ke... Tak pernah try yg versi cmni nti boleh la try hehe

    ReplyDelete
  11. betul kalau letak mayonis mmg lembut..

    ReplyDelete