9 RESTORAN CINA HALAL BEST DI MALAYSIA

in , by Nadia Johari, 12:41:00
hai assalammualaikum

9 Restoran Cina Halal Best Di Malaysia -Sebut restoran cina halal atau chinese food, arggh teringat dengan dimsum, tauhu, dan macam-macam lagi la. Nad pernah kongsi restoran cina halal yang nad pernah pergi. Hidangan diaorang terkenal kerana cara masakan berasaskan sup mahupun herba-herba yang menyihatkan dan memikat selera kita. Banyak sekarang restoran cina halal di Malaysia yang boleh menjadi pilihan untuk dinikmati. Lagi best kalau dapat makan bersama-sama dengan keluarga.

9 Restoran Cina Halal Best Di Malaysia

Jadi, nad nak kongsikan 9 restoran cina halal atau chinese food terbaik di seluruh Malaysia yang korang boleh cuba. Dengan tersenarainya 9 halal chinese restaurant ini, anda boleh pilih kedai mana yang sesuai untuk anda kunjungi.


1) Jibby Chow

Jibby Chow menyajikan makanan Cina yang enak dalam suasana yang mewah dan sempurna untuk gambar. Jibby Chow's menyajikan hidangan Cina kegemaran anda seperti itik panggang yang dibumbui dalam mantao kukus atau lobster Boston dalam sos cili khas mereka. Mereka biasanya mempunyai spesial untuk CNY (termasuk set yee sang mereka - tahun lalu mereka juga mempunyai lobster yee sang!).



2) Restoran Mohd Chan

Restoran ni nad pernah pergi dekat area Klang. Sedap juga makanan dekat sini. Masakan ala Kanton yang menyelerakan seperti ikan kukus klasik, sotong mentega klasik, kam heong lala, ayam telur masin dan sayur empat musim dan ketam cili terkenal mereka. Mereka juga menjual set yee sang untuk dibawa pulang dan penghantaran, jadi anda boleh menggunakannya secara berasinga.


3) Haji Sharin Low


Untuk makan santai pilih tempat yang selesa dan biasa seperti restoran Haji Sharin Low yang terkenal. Menyajikan hidangan bergaya Kanton, restoran Cina-Muslim boleh dinikmati  untuk makan tengah hari dan makan malam yang berkhasiat. Daging lembu lada hitam mereka, sotong goreng telur masin, siakap kukus, udang mentega dengan susu dan ayam masam manis akan menjadikan lauk yang enak bersama nasi kukus





4)  Restoran Homst

Homst ditubuhkan sebagai tempat makan Cina-Muslim pada tahun 2002 dan (hampir) dua dekad kedai ni beroperasi. Dengan satu-satunya misi untuk menyajikan masakan Cina asli kepada masyarakat Islam, Homst adalah jenis tempat di mana anda boleh pergi dan rasai makanan mereka seperti di rumah sendiri. Menu di sini juga cukup beraneka. Antara menu yang wajib anda cuba di sini ialah Tew Chem Steam Fish, Kong Po Sotong, Smoked Duck with Mantau dan Crab Meat Shark Fin Soup, memang bikin kecur air liur!





5) Restoran Makanan Laut Muhibbah 

Mungkin dah biasa dengan makanan laut, apakata cuba berlainan sedikit, makanan Cina-Muslim (dengan sedikit Thai) di Kampung Sungai Penchala. Susun atur restoran yang luas dan bersih menjadikannya ideal untuk mengadakan sejumlah besar makan malam bersama keluarga. Menikmati hidangan enak seperti sup tom yam, sotong goreng, ikan kukus dengan sos Thai , udang mentega, daging lembu dalam lada hitam dan kubis Cina dalam sos tiram. Aduh tengok gamabr pun dah meleleh.


6) Restoran Lamb Shepherd

Siapa suka makanan pedas, hah korang boleh cuba restoran chinese food halal ni. Restoran ini menyajikan Lamb Shepherd makanan keaslian sebenar masakan Xi'an. Rasa yang pedas dan beraroma, restoran Cina-Muslim ini adalah tempat yang baik untuk memuaskan keinginan anda untuk menikmati makanan Xi'an. Jangan lupa untuk mencuba Sup pangsit di Lamb Shepherd. Selain itu ada cendawan masin pedas, udang cili goreng, terung rebus, daging kambing panggang, dan cili ayam di restoran.




7) Restoran Golden Valley Chinese Muslim 

Makan beramai-ramai, berkongsi berkumpul dan bergembira dengan makanan bass laut kukus gaya Nyonya, lala dalam sup kaldu, ayam marmite, udang salad, ayam badam, nasi goreng ayam dan jagung dan keranjang keladi ayam kong po.



8) Restoran Amber Chinese Muslim
 

Menikmati makanan yang asli di China Utara. Amber adalah restoran yang menyajikan hidangan gaya Xinjiang dari China, dan bukannya goreng gaya Kantonis tempatan. Anda akan dapat mencari beberapa makanan kegemaran seperti Tauhu Pedas , Kulat Hitam dengan Kacang Walnut, Ikan Kukus dan Itik Marin Gaya Shanghai . Perkara-perkara lain dalam menu adalah makanan istimewa dari wilayah Xinjiang termasuk mi gaya Xinjiang, Kaki Lamb panggang dan Mie Jernih dengan daging lembu Mined.





9) Haslinda Sim Abdullah Restaurant

Restoran Haslinda Sim Abdullah adalah restoran Cina Muslim yang menawarkan pelbagai jenis masakan Cina. Ia boleh didapati di 2 lokasi strategik di Bandar Baru Bangi, dan Senawang. Dengan suasana restoran Cina, terdapat pelbagai pilihan makanan dari hidangan mi yang ringkas tetapi enak hingga hidangan makan malam gaya keluarga yang mewah. Oleh itu, jangan lupa untuk memasukkan Haslinda Sim Abdullah Restaurant untuk senarai anda untuk makan malam keluarga.





https://www.foodpanda.my/cuisine/chinese-delivery-kuala-lumpur?fbclid=IwAR3hdOooRrOkzRKyc5bxMCXS68RKQ9wOR9m7bzC4jxacFHOOankbp0JjLwo

Banyak pilihan kan restoran cina halal yang ada. Kalau tak dapat pergi restoran, boleh je order dengan Foodpanda. Lagi senang..hehee. Pilih lokasi dan tempat restoran cina halal, pilih menu, bayar dan tunggu sahaja di rumah.

Foodpanda ni boleh dikatakan hampir di semua negeri dalam pelusuk negara Malaysia ni ada. Website mereka juga cukup mudah untuk di akses. Pilihan makanan juga pelbagai termasuk menu Chinese Food ini sendiri.

Yang penting, dengan adanya servis Foodpanda ni, jika penat balik kerja boleh terus relaks dan jika kebetulan tak sempat masak sekalipun boleh kenyang macam biasa. Mak buyung yang tengah ngandung kalau tiba-tiba rasa mengidam nak makan menu chinese food atau makanan lain pun boleh.

Itulah dia antara menu makanan cina halal yang ada di Malaysia dan dengan servis Foodpanda yang ada, segalanya bertambah mudah dan meriah!
SHARE 22 comments

Add your comment

  1. Dalam banyak2 restoren chinese muslim kat atas, IQ pernah try mohd chan dgn homst jer. Yg lain belum pernah. Paling suka sup seaweed kat homst. Heeee

    ReplyDelete
  2. mohd chan tu mmg selalu.. yg lain belum pernah try lagi

    ReplyDelete
  3. suka chinese food juga..tapi dekat penang ni, susah betul cari yang halal

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum
    Data pribadi
    Negara: Indonesia
    Nama: Wahyu Sapto Handoko
    Email: wahyusaptohandoko256@gmail.com
    Alamat: Jl. Sukarela rt.02 / 05 Paninggilan, Ciledug, Tangerang
    Sudah empat tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam Rp1,2 miliar dari ibu Helen dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipuan online. Ibu Helen Wilson telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran pinjaman bulanan yang saya pinjam sebelumnya, saya memohon kepada Ibu Helen bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis lebih lanjut sehingga saya meminta tambahan Rp3,7 miliar setelah melalui saya proses hukum. pinjaman itu disetujui oleh manajemen mereka dan saya menerima pinjaman saya dalam waktu kurang dari 48 jam di rekening bank BRI saya. Saya tidak memiliki tantangan dengan bank karena Mrs. Helen Wilson dan tim manajemen pinjaman WEMA Finance telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah baik di Amerika Serikat, MALAYSIA, INDONESIA dan Rumania, sehingga tidak ada masalah sama sekali.
    Untuk pinjaman apa pun, saya sangat merekomendasikan Ibu Helen Wilson hari ini dan selalu
    Email: (helenwilson719@gmail.com)

    WA: +1-585-326-2165

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete
  5. Sumpah terliur wehh!! Dah la eina memang mix chinese.. So selera pun banyak ke arah itu.. Tapi tu la..husband tak suka bau minyak bijan langsung. Patut tak eina heret je dia?? Hahaha..

    ReplyDelete
  6. Pernah try salah satu yg ada dalam list ni sebab dalam area Melaka. Lagi sekali nak pergi tahu2 dah tutup je. Kecewa la sikit sebab susah nak jumpa Chinese Muslim food yg sedap.

    ReplyDelete
  7. Sedapnya masakan cina muslim. Akak memang fav pi makan kat Mohd Chan & Haji Sharin Low. Kalau ada food panda, lg senang. Tak selesa makan kat restoran bila musim COVID-19 ni. Rindu roti mantao, butter chicken dan salted prawn. Yummmy!

    ReplyDelete
  8. semuanya tak pernah try lagi. boleh la masukkan dalam list mana tahu nak cuba nanti

    ReplyDelete
  9. Dekat kuantan ni ada satu juga kedai mohd chan tu. Org kata situ sedap tapi LH tak pergi cuba lagi

    ReplyDelete
  10. Ai suka makan kat Mohd Chan. Tapi dah a few time rasa nya harga dia naik. So, dah lama x jejak ke sana.

    ReplyDelete
  11. Thanks sharing Nad, senang nak rujuk bila craving nak makan chinese food nanti.

    ReplyDelete
  12. Nampak menarik je semua kedai. Tq sharing at least tahu lah kedai halal yg ada

    ReplyDelete
  13. ya ampun banyaknya menu dia nad..semua nampak sedap2 dan menyelerakan.

    ReplyDelete
  14. Tak pernah cuba lagi semua dalam list ni. Tapi nombor 2,3 tu pernah dengar

    ReplyDelete
  15. Bolehla k.sal try. Suka gak dengan set makanan chinese sebab banyak sup dan tak terlalu berminyak . Demi kesihatan kan .. hehehe.

    ReplyDelete
  16. Dalam banyak2 kedai di atas baru try satu kedai je rupanya. Adeh. Mohd chan , sedap jugak masakn dkt situ portion pon banyak puas hati

    ReplyDelete
  17. uwaaaa nampaks edap betul menu2 nie. kita memang suka chinese cuisine. rasanya sangat unik dan lain drpd yg lain

    ReplyDelete
  18. OMG lamanya tak makan masakan cina halal ni hehehe best lak tu tengok semua menu-menu kat sini banyak pilihan dan sedap-sedap belaka nanti bawa lah kita makan sini juga hehehehe..

    ReplyDelete
  19. Sebagai seorang yang ada darah Cina, memang Rawlins suka sangat makan masakan Cina. Now dah makin banyak choices untuk halal Chinese food

    ReplyDelete
  20. Ok baru tau kedai2 ni semua halal n boleh guna foodpanda. Iza suka masakan cina. Tapi susah nk cari yg halal. Boleh la try ni nnti.

    ReplyDelete
  21. Assalamualaikum wr.wb




    Kami di Arab Credit Group telah luar biasa ketika datang untuk membantu orang-orang dalam masalah keuanganan mereka dengan utang yang tak terhitung jumlahnya untuk membayar, tugas kami adalah untuk membantu Anda dengan pinjaman untuk menyelesaikan semua masalah keuangan Anda, dan menjadi keuangan yang stabil lagi. platform pembayaran kami sederhana, kami menyediakan Anda dengan suku bunga terendah 2% pinjaman Anda dapat menemukan, Arab Credit Group adalah Perusahaan pinjaman yang dimiliki oleh Keluarga Arab kami, kami telah memutuskan untuk membantu saudara-saudari kami untuk menjadi kuat secara finansial seperti yang diperintahkan Tuhan. kami di sini untuk memberi Anda bantuan untuk sukses dalam hidup.

    Hubungi kami dengan.
    Perusahaan: Arab Credit Group
    Email: Arabcreditgroup@gmail.com
    Pin BBM: {E39B5EE5}  

    ReplyDelete
  22. Semua restoran yg awak sarankan AM dah penah cuba.. mmg sgt sedap dan kena dgn tekak yg kurang mkn pedas nie.. time2 demam mmg chinese muslim food jadi pilihan utk order..

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2