hai assalammualaikum

Bagaimana Untuk Mendapatkan Tawaran Insurans Kenderaan Terbaik Di Malaysia?-
Anda tentunya tidak mahu berbelanja lebih daripada apa yang anda perlukan untuk insurans kenderaan. Tetapi bagaimana caranya untuk mencari tawaran yang terbaik? Di Malaysia, ada lebih daripada 20 buah syarikat Takaful dan insurans besar dan kecil yang ingin bersaing untuk mendapatkan anda. Kebanyakan daripada mereka juga mempunyai pelbagai pilihan polisi yang menarik sehingga sukar untuk membandingkan polisi dan mengetahui siapa yang menawarkan polisi insurans kenderaan yang terbaik. Berikut merupakan beberapa perkara yang boleh anda lakukan untuk mencari tawaran insurans kenderaan dengan harga yang paling murah.
 
Jangan pernah anggap mana-mana syarikat adalah paling murah
 
Sesetengah syarikat membelanjakan wang yang besar dalam pengiklanan untuk meyakinkan anda mereka menawarkan kadar insurans kenderaan paling murah. Tetapi tidak ada satu syarikat insurans pun yang memberikan harga paling murah untuk setiap orang. Syarikat insurans yang memberikan harga yang rendah untuk anda mungkin akan memberikan harga yang berbeza untuk pemandu lain. Cara terbaik untuk menjamin anda mendapat kadar terendah adalah dengan membandingkan perbezaan kadar insurans kenderaan.

Membanding dan membezakan sebut harga insurans kenderaan mungkin bukan sesuatu yang menyeronokkan, namun ia dapat menjimatkan sebahagian duit anda.

Walaupun kebanyakan syarikat insurans menggunakan kaedah yang hampir sama ketika menetapkan harga, mereka semua mempunyai ‘faktor X’ tersendiri. Jadi, dua buah syarikat insurans boleh mengenakan harga yang berbeza untuk orang yang sama. Untuk mendapatkan kadar harga yang terbaik dan bagi mengelakkan daripada terlebih bayar, penting untuk membandingkan sebut harga insurans kenderaan dari pelbagai syarikat yang berbeza.

Jangan abaikan syarikat insurans yang lebih kecil
 
Syarikat insurans kenderaan terbaik bukan sahaja memberikan pelindungan kepada pelanggan mereka dengan kos yang munasabah, mereka juga memberikan pengalaman pertama kepada pelanggan bermula dari sebut harga sehinggalah kepada tuntutan. Ini akan membebaskan anda dari rasa tertekan semasa menguruskan polisi dan membuat pembayaran. Benar, syarikat insurans yang besar akan mengawal sebahagian besar bisnes insurans kenderaan di negara ini. Tetapi, syarikat insurans yang lebih kecil kadangkala mempunyai pelanggan setia yang lebih ramai dan rating kepuasan hati pengguna adalah lebih tinggi berbanding dengan syarikat yang lebih hebat. Mereka juga mungkin menawarkan kadar insurans kenderaan yang lebih murah.
Carilah tawaran yang terbaik dan jangan mengabaikan syarikat insurans kecil, mereka mungkin mempunyai tawaran terbaik seperti yang anda mahukan.
 
Soalan Tentang Diskaun
 
Penanggung insurans akan memberikan pelbagai diskaun, seperti memberikan kadar diskaun yang rendah bagi pelanggan yang:
•    Mendapatkan pelbagai insurans kenderaan dengan polisi yang berbeza contohnya pemegang pelindungan gadai janji
•    Menginsuranskan beberapa kenderaan dalam satu polisi
•    Mempunyai rekod pemanduan yang bersih
•    Membayar premium tahunan serta merta
•    Memiliki kenderaan dengan ciri-ciri keselamatan
•    Cuba untuk tidak keliru dengan jumlah diskaun yang berbeza-beza. Bandingkan kadar dan diskaun antara syarikat insurans yang berbeza dengan berhati-hati dan teliti sebelum membuat sebarang keputusan.
 
Tingkatkan potongan anda
 
Jika anda membeli pakej pelindungan komprehensif, anda boleh menjimatkan lebih banyak duit dengan menambah potongan anda. Jika anda menambah potongan anda, harga premium anda akan menjadi lebih rendah, ini bermakna bayaran bulanan dan juga tahunan anda juga akan menjadi lebih murah.
 
Lihat perlindungan tambahan yang ada
 
Syarikat insurans boleh meluaskan pelindungan polisi insurans kereta anda dengan memberikan manfaat tambahan selain daripada pelindungan standard. Penting untuk berbincang dengan wakil insurans anda untuk meminta penambahan manfaat dan juga pelindungan lain. Pelindungan ini termasuklah:
•    Hujan lebat, ribut, taufan, tanah runtuh, gempa bumi dan lain-lain
•    Cermin kereta atau tingkap pecah
•    Rusuhan
•    Untuk tujuan pembelajaran dan juga ujian
•    Urusan tambahan lain serta pemandu dinamakan
 
Kadar insurans anda juga akan bergantung kepada pelbagai faktor peribadi seperti dimana anda tinggal, skor kredit, jenis model kereta anda, usia kereta tersebut, dan sejarah pemanduan anda. Untungnya, anda dapat menurunkan kos pelindungan insurans anda jika anda menyimpan rekod pemanduan selamat anda atau menggunakan kredit skor anda. Apabila anda telah memutuskan yang mana satu syarikat insurans terbaik untuk anda, anda masih perlu melakukan kaji selidik terhadap syarikat tersebut.
 
 

Pertama sekali, periksa sama ada syarikat tersebut boleh dipercayai serta berlesen di negeri anda dengan melayari laman web mereka. Di sini juga, anda boleh menyemak maklumat mengenai aduan yang dibuat oleh pelanggan terhadap mereka. Untuk mendapatkan tawaran insurans kenderaan terbaik yang akan memberikan ketenangan fikiran kepada anda, serta terbaik untuk anda, cara terbaik adalah melalui insurans Fincrew, projek yang dimiliki oleh NickMetrics group.

Insurans Fincrew merupakan produk yang direka untuk membantu pelanggan mereka mengumpul harta dan melindungi aset mereka. Jadi, sangatlah rasional untuk anda berurusan dengan Fincrew kerana mereka menyediakan pelindungan untuk melindungi dan menjaga perkara yang terpenting untuk anda.
SHARE 21 comments

Add your comment

  1. Bagus info macam ni, memang tak ramai yang tahu hal yang berkaitan insuran kereta. main beli saja..

    ReplyDelete
  2. un kalau nak beli , survey dulu...

    ReplyDelete
  3. bolehn share kat adik ni, dia tgh cari insuran kereta yang ok

    ReplyDelete
  4. First time dgr pasal Fincrew, tapi mmg pun...lg byk keluar iklan bermakna dorang la yg lagi mahal...hahaha

    ReplyDelete
  5. senanag klu de yg boleh compare kan cmni.. boleh cuba nanti

    ReplyDelete
  6. Menarik.
    Memang penting ambik tau segalanya tentang insurans kenderaan ni kan.

    ReplyDelete
  7. Oh kereta pun ada insurance jgk ya..hee tak tahu sgt sbb blm ada kereta sendiri..tp info yg bgus utk zaza ni..mn tahu ada rzki nt beli kete srndiri

    ReplyDelete
  8. Memang kena survey satu2 insurans mana yang sesuai dgn keperluan dan bajet kita.

    ReplyDelete
  9. Menarik artikel ni. Mklumlah kita xde kereta.. Tp bgus amik tahu psl insurans kete pe semua ni..

    ReplyDelete
  10. Thanks for sharing this info, kalau nak beli insurans kena check semua coverage and survey dulu.

    ReplyDelete
  11. Thanks for sharing this info! I drive for so long, I tak tau benda macam ni, will share this with my boy friend~

    ReplyDelete
  12. First time dengar. Nanti boleh explore lagi ttg insurance ni

    ReplyDelete
  13. Terima kasih atas perkongsian tips2 ni. Sangat berguna terutamanya bagi yang baru2 nak beli kereta.

    ReplyDelete
  14. Sis kalau bab ni semua Suami dan anak aje yang urus, tapi kena belajarkan, kot laa satu hari nanti kena buat sendiri, mau tak gelabah...

    ReplyDelete
  15. Kita lah kan yang kena 'study'dan dapatkan info. Cara terbagus bandingkan perbezaan kadar insurans kenderaan demi selamatkan duit. Pilihan sangat banyak. Biasanya bila seronok dapat kereta baru insurans paling sesuai dengan diri terlupa seketika. Baguslah Fincrew. Yang belum ada kenderaan masih berpeluang.

    ReplyDelete
  16. Menarik!! First time dengar about insuran Fincrew ni.. nak check details la..memandangkan tengah usha nak beli kereta, boleh dapatkan ilmu tentang insuran terus..

    ReplyDelete
  17. 1st time dengar pasal Fincrew. Menarik! So far insurans kete geng yang buat kan. Nanti kak Nina kasitau kat dia

    ReplyDelete
  18. thanks sharing nad. sebelum ni memang malas amik tahu , semua encik suami uruskan.

    ReplyDelete
  19. Insurans ni kena sentiasa tengok polisi mereka. Kadang ada pakej baru yang lebih mengagumkan. Hehehe. Utk kereta baru, kedai kereta dah ada rekemen insurans yg sesuai. Kebiasaannya kita akan teruskan aje. Nak add insurance tambahan pun ok je. Double triple protection gituh.

    ReplyDelete
  20. Tips yg bagus ni. Za pun kena belajar juga hal2 mcmni. Xleh hrap suami sgt.nnt apa2 jadi tkapai2 pulak. Thanks share info ni

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2