Korang Dah Daftar Belum Untuk Vaksin Covid-19? Daftar di Mysejahtera

 hai assalammualaikum
 
Korang Dah Daftar Belum Untuk Vaksin Covid-19?- Korang dah cek belum dekat mysejahtera untuk vaksin ni? Dah daftar belum untuk vaksin diri sendiri ni? Aku sudah!! Daftar dekat Mysejahtera. Tapi vaksin ni ikut peringkat-peringkat. Kita daftar je dulu, insyallah, sampai la ke kita nanti untuk vaksin ni.



Korang masuk je ke dalam Mysejahtera, ada perkataan Vaccination, tengok seperti dalam gambar. Pastu tekan dekat nama korang dan verified. 







Keluar gambar ni, kemudian tekan click here adalah beberapa soalan yang ditujukan. Tanda je ikut soalan tu ye.

Lepas tu submit dan selesai. Tunggu jela akan dibagitau nanti bila akan divaksin. Buat masa sekarang sentiasa ikut SOP untuk elakkan daripada terkena virus ni.

Haritu ditunjukkan Perdana Menteri adalah orang pertama yang disuntik vaksin ni. Macam mana ia terbukti, sejauh mana ia boleh tahan, kita tengok dan lihat sahajala. Yang penting, kita ambil langkah berjaga-jaga. 

Suntikan vaksin ni pun, ada golongan yang tak boleh ambil,tapi apa-apa pun mestilah doktor yang menyuntik tu akan tanya.

Yang anti-vaksin tu lantakla deme, malas nak layan benda merepek diaorang sudah. 

Apabila setiap individu mengambil vaksin, maka mereka akan dapat melindungi orang di sekeliling daripada sebarang jangkitan yang mungkin dibawa. Bayangkan jika majoriti rakyat Malaysia mengambil suntikan vaksin, kita dapat membina rangkaian perlindungan yang juga dapat melindungi kumpulan yang tidak layak diberi imunisasi seperti kanak-kanak dan perempuan mengandung.

Melindungi orang yang tersayang bermula dengan anda menerusi vaksinasi. Apabila sekurang-kurangnya 70% populasi telah divaksinasi, kita akan dilindungi secara keseluruhan.

Seperti yang disebut, tidak ada antara kita yang selamat, sehingga semuanya selamat. Perlindungan untuk semua bermula daripada diri kita. Oleh itu, ambillah vaksin - Lindungi Diri, Lindungi Semua.

Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

3 comments so far,Add yours