hai assalammualaikum

Tripod Flatlay beli di Shopee : Ambil Gambar Flatlay Atau Video Masakan - Ni tripod ke berapa pun nad tak tau la..hahaa. Tapi yang pasti, ni tripod paling last, dan tak beli lagi dah. Sebelum ni memang banyak guna tripod, sebab ada tu tak boleh ambil ke bawah, ada tu tripodnya macam dah nak rosak, ada tu susah nak ambil masa nak buat video masak, last-last beli jela lain dan boleh guna untuk semua termasuk selfie. Cari punya cari, hah jumpa yang ni, tripod flatlay ni dekat shopee.

 

Tripod Flatlay beli di Shopee : Ambil Gambar Flatlay Atau Video Masakan

Tripod Flatlay ni ada banyak jenis, ada yang stand, batang, siap lampu semuala, tapi nad ambil yang hanya ada stand, batang panjang, ball head, remote dan clip phone. Kenapa nad tak ambil sekali ada lampu? Oo nad dah ada ringlight sendiri, dah lama beli ringlight tu. So kenapa nak beli yang ada lampu, membazir, jadi, kita nak jimat, ambil yang perlu jela. Nak beli boleh klik https://shp.ee/3ib6ssi

Tapi sebelum beli tu nad chat dengan seller tu, tempat atas tu boleh letak righlight ke. Dia kata boleh kalau skru sama. Bila cek, yes sama, jadi takyahla beli yang sekali ada lampu. Jimat dah..hehe

Semua dah ok terus order. Tak ingatla waktu penghantaran awal ke lambat. Yang penting barang dalam keadaan baik. Sampai je terus buka dan pasang. Mana yang senang pasang tu semua okla, part batang panjang tu, pening juga. Takda intruction semua, pandai-pandai la. Nad tengok dalam gambar baru dapat tangkap macam mana..hahaha. Akhirnya menjadi juga.

Ada nad tunjuk cara pasang dengan youtube ni. 


Ni la rupa Tripod Flatlay tu. 

Hasil gambar ambil dari atas. Senang sebab takda bergerak dan kita sendiri tak penat. Yela, kalau ambil sendiri, penat sikit, kejap nak adjust semua, kejap nak pegang phone. Ada tripod flatlay ni okla. Semua boleh tengok dekat youtube nad buat..heheee.


Dalam beli tripod ni, nad cari sekali USB cable connector. Nad kalau boleh tripod ni boleh bawak ke hulur ke hilir dengan righlight tanpa mencucuk wayar. Jadi USB cable ni untuk hidup ringhlight guna powerbank sahaja. Masa nak pilih, tak tau bulat macam mana. Tapi nad tengok dekat lampu ada nombor dia, dengan tengok plug righlight tu. Beli, tawakal jela. Kalau salah takpela beli lain. Bila sampai, alhamdulillah, ngam sangat lubang tu. Pasang je terus hidup

Sebelum ni, ringhlight nad guna plug kena cucuk kat suis letrik. Memang susah kalau nak bawak ke mana-mana. Yela, port nak bergambar bukan satu tempat banyak tempat. Suis pulak, kadang tempat tu tak sesuai dengan tempat nad nak ambil gamabr, jadi sangat susah ye. Tu nad beli la USB cable untuk ringhlight ni.




Selain tu, nad beli juga Phone Holder Tripod. Yela, macam nad cakap tadi, kalau boleh satu tripod ni boleh guna untuk semua. Jadi kalau nak selfie, phone holder ni ada dah. Phone holder ni ada kepit, jadi kepit dekat tripod. Kepit pun jenis kuat takda berjalan ke, apa. GRab telefon kita pun kuat.

Setakat ni nad pakai tripod flatlay ni semua ok je. Memang memudahkan kerja nad untuk ambil gambar. Lagi-lagi mabil vidoe masak ( walaupun tak banyak )..hehee. Boleh juga ambil gamabr flatlay semua.

https://shp.ee/dwwb4ydhttps://shp.ee/dwwb4yd

SHARE 3 comments

Add your comment

  1. Wwow...nak invest juga tripod ni untuk tangkap gambar flatlay kan.

    ReplyDelete
  2. haaa nk beli la gini.. mmg senang kalau nk ambil gambar dan video masakan

    ReplyDelete
  3. Okay nice sharing macam ni. Aien pun tengah usha tripod utk bisnes. :)

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2