hai assalammualaikum

Seronok Fariza Belajar Kelas English Online Novakid - Mungkin ada ibu bapa diluar sana yang risau tentang pembelajaran anak-anak terutama sekali Bahasa English. Ya, anak-anak perlu belajar semua bahasa, bukan sahaja Bahasa Melayu malah Bahasa English. 

Walaupun ada online kelas sekolah, tapi anak-anak ni cepat bosan dan tak fokus menyebabkan dia lambat sikit untuk belajar terutama dalam Bahasa English. Jadi, nad pun masukkan Fariza dalam kelas Inggeris online Novakid.

Seronok tengok Fariza lepas masuk kelas online Novakid. Lepas belajar je, mesti dia akan cerita dan cakap semula apa dia belajar dengan muka teruja, gembira sama macam dia tengah belajar. Dia ingat apa yang dia belajar tu. Memang fokus dia dalam kelas Inggeris online Novakid.

Seronok Fariza Belajar Kelas English Online Novakid

Pertama kali kelas memang Fariza macam malu-malu sikit, tak dapat tangkap cikgu ajar, tapi bagusnya Teacher Nini, ya teacher pertama Fariza dalam kelas English Novakid, dia bagus sangat. Dia pandai berinteraksi dengan Fariza, dan buat Fariza untuk bercakap dan semangat belajar. Maksudnya dia pandai tackle dan ambil perhatian Fariza dekat dia. 


Nad pun rasa risau juga mulanya, tapi lepas tu, nad biarkan dia seorang belajar, lama-lama tengok, seronok dia belajar. Tak kekok belajar walaupun teacher tu teacher luar. Fariza bagi respon yang baik. Fariza berinteraksi dalam Bahasa English dengan cikgu, mommy sangat bangga ok. Confident dia cakap Bahasa English.


Lepas habis kelas je, Fariza akan cerita semula dekat nad apa yang dia belajar tu. Nampak sangat dia fokus dan ingat apa yang cikgu ajar. Sampai dia sekolahkan mommy semula, bercakap dengan mommy dalam Bahasa English.

Bukan satu kelas je nad masukkan, esoknya lagi nad daftar untuk kelas lain lagi sebab Fariza yang mintak..ehhee. 



Apa yang nad perhati, pembelajarannya dari segi vocabulary, letter sound, number dan banyak lagi. Teacher bukan hanya menunjukkan slaid, bercakap sahaja, tetapi juga menerangkan bahan dengan gerak isyarat, ekspresi wajah dan pergerakan, menggunakan TPR ( Total Physical Response ).


Tu yang buat Fariza seronok dan excited belajar. Teacher always say " good job", bagi " star " kalau dia jawab betul. Tak pernah nad nampak dia seronok belajar macam tu..hehehe.

Kelas 25 minit sahaja 

Kelas pun tak lama, hanya 25 minit sahaja. Tapi 25 minit sedikit sebanyak dapat bantu Fariza dalam belajar Bahasa English, bercakap dan memperbaiki Bahasa Englis nya. 

Selepas kelas, kita boleh tengok lagi rakaman pembelajaran tadi dan anak-anak boleh belajar semula pada bila-bila masa sahaja.


Nad sebagai ibu, rasa tak menyesal masukkan Fariza dalam kelas Novakid, memang sangat puas hati dengan kualiti dan hasil pembelajaran Novakid.

Pembelajaran Hanya 1 On 1, Seorang Pelajar dan Native Speaker Sahaja

Kelas English online Novakid ni kelas private tau. Hanya cikgu dan seorang pelajar sahaja, jadi anak-anak memang boleh fokus apa yang cikgu ajar. 

Pilih Tarikh, Waktu Dan Teacher Sendiri

Paling menariknya, kita boleh pilih tarikh dan waktu yang kita nak. Sekarang pun anak-anak banyak masa lapang kan, jadi waktu yang takda buat apa tu, apa kata masukkan dalam kelas Novakid.



Bukan pilih tarikh dan waktu je, tapi boleh juga pilih Teacher untuk anak-anak kita. Ada banyak native speaker dalam Novakid ni. Ada standard teacher dan premium teacher.


Ni bezanya kedua-dua teacher:
Premium - kelas dengan guru dari UK, Amerika Syarikat, Kanada dan Afrika Selatan. Pilihan yang sangat baik jika anda mahu mendapatkan slang British dan Amerika klasik (1 kelas premium = 2 kelas standard) 

Standard - kelas dengan guru yang bahasa kedua mereka adalah Bahasa Inggeris (Filipina, Eropah Timur). Harganya 40% lebih murah! Pilihan yang bagus jika anak anda masih baru bermula

Jangan ragu dengan kelayakan guru kerana semua guru adalah pakar ESL yang berpengetahuan dan berpengalaman dalam mendidik. Untuk program NOVAKID - korang hanya tahu bahawa program ini adalah program berstruktur dari Standard Pendidikan Eropah berdasarkan Rujukan Kerangka Eropah Umum untuk Bahasa (CEFR).

Setiap Teacher ada ditunjukkan profile teacher yang korang boleh tengok masa pilihan jadual kelas anak. Kalau korang dah tentukan nak Teacher yang mana, boleh tekan waktu dekat Teacher tu, pastu tekan SEKALI SAHAJA. 



Ok siap!! Nanti sistem akan update kelas online anak. Novakid pun akan hantar massage untuk ingatkan kelas anak. So memang takkan lupa..ehhee..



Bila nak masuk kelas, login je tekan masuk ke kelas tu. 



Kalau pening tak tau nak buat macam mana, korang boleh klik je dekat tanda kuning ni. Nanti diaorang akan bantu.



Lagi menarik, dalam Novakid ni ada permainan yang menarik minat anak-anak. Ada dua akaun, akaun ibu bapa dan akaun anak. Akaun ibu bapa untuk atur kelas, tengok pencapaian dan pembelajaran anak-anak dengan teacher. 



Akaun anak pulak untuk pembelajaran bahasa Inggeris dalam bentuk permainan! Anak-anak memilih watak avatar, menyelesaikan tugas, membuat PR, dan memperoleh sijil dan bintang!



Memang bagus sangat la kelas Novakid ni. Kalau parents nak masukkan anak-anak, nak tengok dulu macam mana progress, boleh cuba untuk 4 kelas dalam 2 minggu dengan harga yang sangat berpatutan RM64. Boleh masukkan code SITI353567  untuk lagi jimat, korang akan dapat credit bonus selepas habis trial kelas,.best kan. Ni link untuk daftar https://my.novakidschool.com/get_trial_subscription/



Kelas Novakid ni sangat sesuai untuk kanak-kanak berusia 4 - 12 tahun. Masa ni la nak bagi anak-anak lancar dalam Bahasa English waktu usia muda ni. Jom parents, masukkan anak-anak dalam kelas Novakid. Jangan lupa masukkan code nad tu. Pasti korang puas hati.
SHARE 21 comments

Add your comment

  1. Novakids online tuisyen BI .bgs Dan best..anak Farah pun dah follow kelas dgn novakids

    ReplyDelete
  2. Mudahnya la skrg kan anak kita... Byk cara, platform boleh belajar proper English! Bagus Novakids. Kena share dgn abg kita nehhh

    ReplyDelete
  3. Wau ada kelas premium dan standard rupanya boleh pilih. Alhamdulilah menarik rupanya Novakid ni.

    ReplyDelete
  4. Bagus kelas dia kan..byk jgk zaza tgk kawan2 yg guna khidmat novakid ni

    ReplyDelete
  5. Siap ada reminder eh gitau ada kelas. Bagusnya

    ReplyDelete
  6. Baguslah cara pembelajaran macam nih anak-anak tak bosan dengan Novakid nih nampak menyeronokkan

    ReplyDelete
  7. Sangat menarik pembelajaran macam ni. Interaktif. 1 to 1 coach ye?. Bagus untuk improve kan english anak2 kecil ni. Akak sokong betul program macam ni.

    ReplyDelete
  8. Ibunya pun nampak muda lah dalam gambar. Seronok lah belajar english dengan Novakid!

    ReplyDelete
  9. bagusnyaaa kelas macam ni,nak ush tuk maira la

    ReplyDelete
  10. wah bestnya..mudah nak belajar Bahasa Inggeris lepas ni

    ReplyDelete
  11. mmg bagus anak2 boleh menguasai banyak bahasa..bagus untuk her future. kelas di novakid ini pon sanagt menrik...

    ReplyDelete
  12. Cikgu-cikgu nampak fun sangat. Masa juga flexible ye. Bagusnya anak-anak memang kena dengan suasana fun seronok belajar.

    ReplyDelete
  13. bagusnya. anak-anak huda dah besar, kalau kecik lagi mesti syok daftar kan anak2 sini

    ReplyDelete
  14. Bagus ni, dari kecik dah dis erap dengan bahasa english nanti pandai laa bercakap tu.. ni kalau Sis join sama, lelama pandai gak ek heheheh

    ReplyDelete
  15. mmg puas hati hantar anak sertai kelas novakid..banyak yg dapat diperbaiki terutama dalam keberanian berbahasa inggeris

    ReplyDelete
  16. Good job Fariza! Nampak betul dia gembira join kelas tu. And it is good to start them young, they will learn and absorb faster.

    ReplyDelete
  17. Best nya seronok tengok Fariza belajar online, nanti try suh my cucu pulak nak jugak dengar dia speaking omputih nanti hihi

    ReplyDelete
  18. Zahra and Fateh pon suka belajar kat Nova Kids. Seronok pilih teacher and ada teacher yang sporting tu seronok belajar.

    ReplyDelete
  19. Bagus Kak Nad latih anak bertutur dan memahami bahasa kedua kita pada awal usia mcm ni. Seronok tengok perkembangan mereka. All the best!

    ReplyDelete
  20. Anak saya dah join dari Level 0, skg dah Level 1. Tak sengaja jumpa Novakid semnasa mencari platform belajar BI online semasa PKP baru-baru ini. Saya ambil standard class je, pun dah cukup berbaloi.

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2