hai assalammualaikum

200 Iklan Kereta Melawat Taiwan "Oh Bear GO!" Bertema Basikal Dan Kereta Api Dianugerahkan Malaysia Book Of Records - Dah bersedia nak melawat Taiwan! Cepat siapkan passport dan yang berkenaan sebab Taiwan akan buka sempadan sepenuhnya pada 13 Oktober. 

Sempena Melawat Taiwan, Biro Pelancongan Kuala Lumpur telah melancarkan 200 iklan kereta bertema "Oh Bear Go!" bertema basikal dan kereta api. Iklan kereta ini akan melintasi jalan di Lembah Klang, Pulau Pinang dan Johor dengan memaparkan Taiwan yang indah dan berharap dapat membangkitkan kenangan indah kepada mereka yang melancong ke Taiwan.



200 Iklan Kereta Melawat Taiwan "Oh Bear GO!" Bertema Basikal Dan Kereta Api Dianugerahkan Malaysia Book Of Records


Majlis pelancaran iklan kereta Melawat Taiwan "Oh Bear Go!" bertemakan basikal dan kereta api telah diadakan di Hotel Kloe, Kuala Lumpur. 


Tiga tema penampilan, termasuk Basikal Tasik Matahari Bulan Nantou, Kereta Api Bunga Sakura Chiayi Alishan dan Laut Bunga Hydrangea Yangmishan Taipei, serta maskot Taiwan "Oh Bear Go!" menunggang basikal, akan menjadi sorotan yang menarik perhatian.




200 iklan kereta bertema "Oh Bear Go!" di Malaysia buat kali pertama, 120 daripadanya akan melintasi Lembah Klang , 40 di Pulau Pinang dan 40 di Johor. 


" Taiwan telah menggunakan basikal & kereta api sebagai tema promosi pelancongannya dalam dua tahun yang lalu, jadi sudah tentu basikal dan kereta api dipadankan dengan pemandangan indah Taiwan dalam reka bentuk iklan. Tambahan pula, Taiwan menggunakan "Salam Taiwan" sebagai tema untuk mempromosikan pelancongan mesra Muslim secara aktif sebelum pandemik, jadi iklan kenderaan ini turut memasukkan elemen pelancongan mesra Muslim, dengan harapan dapat menarik lagi umat Islam Malaysia untuk melancong ke Taiwan.” Chou Shih Pi, pengarah Pejabat Biro Pelancongan Taiwan Kuala Lumpur.

Taiwan tempat pelancongan Mesra Muslim.

Taiwan terus menambah baik persekitaran sambutan mesra Muslim bagi menarik rakan Muslim dari seluruh dunia untuk merasai keindahan Taiwan. Hab pengangkutan utama dan tempat pemandangan negara dilengkapi dengan kemudahan perkhidmatan mesra Muslim. 

Pada masa yang sama, lebih 200 restoran dan hotel telah menerima pensijilan halal yang berkaitan.

Menurut Mastercard-Crescent Rating "Global Muslim Travel Index (GMTI) 2022, Taiwan mengekalkan kedudukan tempat kedua di kalangan destinasi bukan OIC (Pertubuhan Kerjasama Islam atau OIC) di seluruh dunia kerana persekitaran pelancongan yang mesra Muslim dan ini telah menjadikannya destinasi pilihan untuk pelawat Islam yang melancong ke luar negara.

Dianugerahkan "Pengiklanan Kereta Terbanyak Untuk Jenama Pelancongan" oleh Malaysia Book of Records.

Ini merupakan kali pertama beratus-ratus iklan kenderaan bertema pelancongan muncul di jalan-jalan Malaysia pada masa yang sama dan Biro Pelancongan Taiwan turut dianugerahkan "Pengiklanan Kereta Terbanyak Untuk Jenama Pelancongan" oleh Malaysia Book of Records. 


Sijil itu disampaikan kepada Pengarah Chou oleh wakil Malaysia Book of Records, Encik Aaron Bong, Timbalan Pengurus Besar.


Peraduan Imbas & Menang ( Scan & Win )

Korang nak melancong ke Taiwan dengan Percuma! Jom sertai Peraduan Imbas & Menang ( Scan & Win )



Peraduan Imbas & Menang (Scan & Win) #taiwanmynextdestination berkuat kuasa mulai hari ini sehingga 26 November. 

Caranya mudah sahaja
1) Cari kereta iklan kereta Melawat Taiwan yang macam gambar nad ambil ni.
2) Selepas itu upload gambar dengan iklan kereta di Facebook page Biro Pelancongan Taiwan  (@tbrockl)
3) Letak hastag #taiwandmynextdestination 

Banyak hadiah menarik menanti korang antaranya termasuk penerbangan pergi balik dari Kuala Lumpur ke Taipei yang ditaja oleh Starlux Airlines, tablet premium, dan kad Touch ‘n Go Taiwan edisi special yang termasuk kredit RM200.


Persidangan itu turut menjemput pengacara TV tempatan terkenal Xiao Yu, penyampai berita Tan Chia Yong, dan pengacara radio Suria FM DJ Lin untuk berkongsi tanggapan mereka tentang Taiwan dan pelbagai pengalaman perjalanan yang menyeronokkan hari ini pada majlis pelancaran iklan kereta Melawat Taiwan bertema basikal & kereta api.

Maklumat lanjut tentang #taiwanmynextdestination Peraduan Imbas & Menang boleh didapati di Facebook : https://www.facebook.com/tbrockl
SHARE 0 comments

Add your comment

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2