haii semuaa..assalmmualaikum..
bru muncul ni haish..selm ni sibuk..huhuhu
sibuk sembelih lmbu..hahaha (nk dkt ngn lmbu pun tkut..bukn pe tkut kne tnduk
miszrockers nak ucpkan selamat menyambut hari raya Aidiladha..
mse ni la dapat makan daging lembu kaw2 punyer..smpai munth2 pun xpe..haha..
syukur alhamdulillah..macam2 perayaan kia sambut kaann...

korang msti tau kenapa perlunyer adenya hari raya Aidiladha..??

Aidiladha adalah perayaan yang istimewa kerana ia merupakan hari untuk umat Islam memperingati kisah pengorbanan Nabi Ibrahim a.s. dalam menunaikan perintah Allah dan kesabaran anaknya Nabi Ismail a.s. dalam memenuhi perintah Allah SWT.

 Hari Raya Korban jatuh pada hari kesepuluh pada bulan Zulhijjah, bulan terakhir pada kalender Hijrah Islam. 10 Zulhijjah merupakan tarikh penting dalam sejarah Islam di mana Nabi Adam dan isterinya Hawa dikeluarkan dari syurga dan diturunkan ke bumi sebelum berjumpa di padang Arafah, di luar bandar Mekah.

 ape pun kita sebagai umat islam perlulah sentiasa mengingati kisah-kisah nabi kita dan juga Allah S.W.T...Allhuakbar..Allahuakbar...Allhuakbar...


haii lah lembu..awat hang duk ats nu..meh trun meh sayang...jgn mcm ni..nak mama critakn stu crita ke..atau nak mama nyanyikn stu lgu...hehehee...hai la lembu..time2 mcm ni ko nk naik ats tu..



Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

0 comments so far,add yours