hai assalammualaikum


ternampak dekat facebook..Apa pandangan anda dengan tragedi yang berlaku ini?. Salahkah isteri mengejutkan suami untuk bersolat. Kenapa manusia akhir zaman ada yang berperilaku sedemikian rupa? 
tak sangka lah ada suami yang tergamak melakukan sampai macam tu sekali terhadap isteri yang selama ini menjadi teman setianya.. Apalah dosa si isteri sampai diperlakukan demikian rupa… Hanya kerana kejutkan solat Subuh? Hanya kerana melakukan perbuatan yang sangat mulia?? Bersyukurlah anda kerana mempunyai isteri yang solehah seperti itu.

sesetengah lelaki memang susah nak dikejutkan bangun subuh..bukan setakat lelaki perempuan pun ade..tapi agk2 la..xkn kejut bende baik nak smpai belasah dan tikam..sepatutnya menjadi tanggungjawab suami untuk membimbing si isteri ke jalanNya… sepatutnya menjadi tanggungjawab suami untuk ajar si isteri supaya jangan meninggalkan solat malah ajak si isteri solat berjemaah bersama-sama anda..

menjadi isteri memang bukan mudah.. kalau tak kena pada tempat.. memang buruk padahnya kan? Diingatkan buat kaum isteri juga.. kalau nak kejut suami bangun subuh.. kejut dengan penuh kelembutan.. bukan dengan kemarahan yang mungkin akan mendatangkan kemarahan juga… nak tegur suami.. tegur secara berhemah… Jangan sampai kredibiliti beliau sebagai suami tercabar…

trase x sbr nak kawin sebb nak kejut suami bangun subuh..nak berjemaah same2..tapi kalu die naik angin...nad kirus air panas je..hahaa.xdela..gurau..

Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

5 comments so far,Add yours

  1. waa.. macam nii pun ada.? ish3., huhu

    ReplyDelete
  2. laki jahanam namanya......suruh sebahyang pun nak mengamuk.....sian bini dia....

    ReplyDelete
  3. macam2 la skrg ni. yg penting pegangan agama dalam melayari bahtera rumahtangga.

    bila kita jarang mendekatkan diri dgn pencipta begitulah jadinya. tipis iman di dada.

    ciksu ada petua kalau nak kejut en suami bgn tido..bila kita panggil suami atau sesiapa saja utk bgn dari tido tp tak berjaya cuba lagi.yang terakhir cuba gelikan tapak kaki.jgn la kasar2. gelikan dgn sebaik yg boleh..in shaa ALLAH..

    ReplyDelete
  4. dah berat sangat dah nie...kejut solat pun dah ada tragedi... :)

    ReplyDelete
  5. LISSA..TU LA PASAL..TIBAI JE LAKINYER..

    REMY..NTAH..LAKI X WARS..

    QASEH..KAO XNK GAK..BACA YASIN..HEHE..

    MENTARI..HAHA..HRP2 AWK X MCM NI

    ReplyDelete