BBQ RAMADHAN BERSAMA KELUARGA

in , by Nadia Johari, 14:58:00
hai assalammualaikum

BBQ Ramadan - saat bersama dengan keluarga merupakan suatu saat yang menggembirakan dan dinantikan. Ahli keluarga akan pulang ke rumah ibu bapa masing-masing untuk berkumpul beramai-ramai pulang. Begitu la yang dilakukan oleh keluarga Johari.. Bagi anak-anak Johari yang tinggal jauh ,hari minggu mereka akan ke rumah ibu bapa untuk berkumpul bersama-sama. Keluarga Johari akan menjadi meriah apabila melakukan sesuatu aktiviti sama ada di luar rumah atau di rumah..harini kenapa ayat nad lain macam je..skema je..hahaa..macam nak buat karangan cerita pasal keluarga saya..hehe..



sebenarnya pada hari ahad bersamaan 19 Ramadhan nad sekeluarga ada membuat BBQ Ramadhan. Apabila idea dah datang daripada salah seorang adik beradik, kitaorang akan bincang tarikh, apa yang nak dibeli. kebanyakannya nad akan follow je..haha..lagi-lagi bab makan besar-besar ni, memang takleh tinggal. so sebelum hari ahad, semua adik beradik dah ada dekat rumah mak ayah. hari ahad tinggal prepared je. Menu pada hari ahad ialah ayam, ikan, udang dan kerang. Perkara baiknya nad yang sponsor, almaklumla baru dapat bonus..haaa masa ni la diaorang nak merasa duit adik diaorang..ok fine..hahaa..


dan setiap seorang akan diberikan tugas.. haloo takleh goyang kaki je tau..tapi keje nad takda berkaitan BBQ ni..hahaa..nad keje lap tingkap..yela..dah nak raya..amik mood der..yang wat BBQ ni kakak dan abang nad, abang ipar dan anak buah yang rajin..hoho..kitaorang mula start bakar pukul 4..yela..tempat pembakaran kecik je..nak bakar banyak..so start awal..oo tergugat weeii..

dah bakar..fuh baunyer menusuk di kalbu..besar-besar ayamnya...hohoho

udang dan kerang bakal dibakar pulak...


hahhaa..kitaorang ada penjaga..jangan bagi orang masuk jalan..hahhaa..anak buah nad ni..dah macam guard je..alih2 mata die tertutup duduk kat kerusi ni..hhaha..dah la duduk tengah jalan.. dan jam kul 7.30..mulala tak sabar nak meratah. bunyi azan je terus baca doa dan melantak..hahaa..memang kenyang..riuh satu rumah..weee..
SHARE 15 comments

Add your comment

  1. Assalamualaikum. nyummm nyummmmmmmmm. nak sikit nad...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Nad, aiyo...terliur ni..terliur..huhu

    ReplyDelete
  3. adeh..
    kesian plak tgk penjaga tu..
    hehe..
    poser braper hari dh dia.

    ReplyDelete
  4. Bestnya buat BBQ tiome bulan puasa :-)

    ReplyDelete
  5. Seronoknye..family sy nak bwt time raye nnt.. >_<

    ReplyDelete
  6. bulan ramadhan buat bbq memang awesome...

    ReplyDelete
  7. layan berBBQ time bulan posa..

    ReplyDelete
  8. pergh.. barbeque tu.. terbaiklah.. sambil2 dapat habiskan masa menunggu untuk berbuka tu

    ReplyDelete
  9. Waduh2 tergoda tengok ayam panggang tuu.. :D

    ReplyDelete
  10. ok,, muja baca dekat ngan maghrib di bulan ramadan,, lalala

    ReplyDelete
  11. terliur pulak tengok hehe

    saya dah update jom terjah!

    ReplyDelete
  12. Ade ag x..kita nak wat sahur sikit

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2