JOM BERBORAK DI WECHAT

in , by Nadia Johari, 13:17:00
hai assalammualaikum

Biasalah kalau namanyer nadia memang semua ketinggalan..hahhaa..orang lain dah pandai guna semua, nad baru nak belajar gune whatssup, dengan wechat..haha..takpela yang penting sekarang dah ada. senang nak  contact kawan-kawan, tak membazir kredit..hehe..Sejak ade smartphone bolehla download semua ni.


macam mana nak tukar nama wechat id tu erk
WeChat adalah Salah Satu Layanan Komunikasi pesan suara dan Pesan Text yang sudah dikembangkan oleh Tencent di China.  Wechat dapat di gunakan pada beberapa Gadget seperti Android , Blackberry Iphone , Windows Phone

Apa bestnyer wechat ni?

1. Chat
Dengan Wechat anda boleh menghantar message dengan seberapa banyak anda mahu dan ianya adalah percuma, tidak menggunakan kredit. Disamping itu, terdapat dua icon, iaitu icon + yang berfungsi untuk membuka emotican dan pelbagai lagi dan kedua ialah icon suara untuk Voice Messaging di sebelah kolom text. Background chat pada aplikasi ini pun dapat diganti sesuai keinginan penggun.

2. Video Call
Masih Ingat dengan Hp 3G ?. Video Call juga ada di WeChat. Dengan menggunakan fitur ini, maka pengguna dapat berkomunikasi secara tatap muka melalui gadget. Saat ini masih dalam pengembangan versi terbaru.

3. Voice Chat
Voice chat yang terdapat pada aplikasi WeChat tergolong sederhana dan mudah untuk digunakan. Pengguna hanya perlu menekan tombol "Hold to Talk" untuk merakam suara, dan selepas itu melepaskannya untuk sampai kepada pengirim.

4. Moments
Kita juga dapat membuat status atau moments seperti di facebook yang dapat di isi dengan kata-kata atau foto. Selain itu, status yang telah dibuat, pengunjung dapat mengomen dan like seperti facebook.

5. Emoticon
Emoticon dari WeChat cukup lengkap dan unik dibandingkan aplikasi chat lainnya. WeChat memiliki berbagai jenis emoticon, antara lain emoji art, custom emoticon, emoji, dan emoticon default. Icon unik hingga animasi gambar yang dapat bergerak juga ada di WeChat.

6. Group Chat
Pengguna dapat membuat sebuah group chat dari beberapa contact yang ada dan dapat menambahkan anggota group tersebut apabila diperlukan. Group caht ini dapat memudahkan penyebaran informasi yang ada kepada anggota group tersebut.

7. Add Friends
Terdapat pelbagai cara untuk Add Friends iaitu;
  • Shake : Fitur ini memudahkan pengguna dalam mencari teman di sekelilingnya. Cara menggunakan fitur ini yaitu dengan menggerakan gagdet atau handphone, selanjutnya akan muncul daftar pengguna yang juga sedang menggunakan fitur ini. sama seperti teman yang Online di Facebook
  • Phone Number : Apabila kita memasukkan nombor kawan kita yang menggunakan smartphone secara automatik kita boleh add kawan memalui itu.
  • Add by ID:Setiap wechat akan ade id masing-masing. Dengan id tu kita boleh add kawan kita
Jom kita berwechat dan berborak sakan.
SHARE 10 comments

Add your comment

  1. download je wechat tapi jarang guna... hheee

    ReplyDelete
  2. kalau ada wasup leh wasup dgn kak intan..

    ReplyDelete
  3. hehe...
    makin cepat ler bateri habis pasni kalu duk layan wechat.

    ReplyDelete
  4. didiey ada wechat before this tp adik asek guna..last2 didiey lupa password didiey apa..kikiki

    psst~1 thing didiey notice, kalau didiey guna wechat, bateri hp cpt abes..huhu

    ReplyDelete
  5. ida ade je we chat dulu pastu dah uninstall sbbnye xde mmber sane. semua pakat2 nak wasap je.. hahahha...

    ReplyDelete
  6. msred..ahahaa..nad luahkan, nak kutuk semua kat situ..hhehe..

    dkna..hehhe..mesti takde bnde nak buat kan..install balik..hehe

    intan..akk ade je..tapi whatssup kene bg no phone kan

    shark..ok je..bateri tahan lama..hehe

    leeza..haha..takyah hambuihh sgt

    YUI..businesswoman kan..hehe

    didey..banyak sgt org ak chat tu..hehe

    eida..nad pun tak banyak member..tempat nad luahkn perasaan je..

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2