hai assalammualaikum

Semestinya kalau bab makanan orang pertama yang tersenyum adalah aku..hahha..makan itu penting untuk tumbesaran aku dan penambahan berat badan aku..hahha..dan lagi best bila aku dengar restoran yang ingin dituju merupakan restoran seafood. Nad merupakan hantu seafood...ahhahha..Walaupun waktu itu kita demam, sebut je pasal makan yang menyelerakan, demam yang teruk akan menjadi kurang..hahaa..hebat tak. Hari sabtu lepas, abang nad belanja kami sekeluarga sebab dia dapat bonus sempena tahun baru cina ni. Abnag nad bawa ke satu restoran yang orang ramai cakap makanannya sedap dan memuaskan.

D'King Mee Udang Banjir dan Ikan Bakar Power di Klang Sentral, disitula tempat yang abang nad bawak. Restoran seafood yang menyediakan pelbagai menu yang menarik. Restoran ini terletak di Klang Sentral  berdekatan dengan rumah nad di Meru. Sampai je ke tempatnya nad mula mencari meja sebab malam tu penuh dengan orang bersama keluarga. Tempat yang menarik dan bersih.

Pelbagai makanan seafood disediakan di sini. Dari goreng-goreng, sup-sup semuanyer ada.

Moh ler tengok menu di atas. Tengok harga pun boleh tahan kan..hehe

Selain itu, disini ada disediakan menu mengikut set dengan harga berpatutan. Nama set-set ini sempena nama pahlawan 5 sekawan..

 Tempat memasak berada di depan nad dan open untuk pelanggan melihat dan tempat membuat air...oopss akak ni pandang pulak..hehe. Terdapat bilik solat untuk menunaikan solat.

Malam ni nad dengan keluarga hanya memesan menu utama iaiatu Mee Udang Banjir, Kuew Teow Banjir dan Nasi Goreng Seafood sahaja. Nak pesan set tengok semua orang taknak makan nasi..hohho sebab yang set tu dah biasa makan so kitaorang cubala menu yang special tu.


Semua makanan dalam bentuk mangkuk yang besar. Memang kenyang bila dapat mangkuk macam ni dengan udang yang besar. Sebab ape banjir, tengokla kuah dia,satu mangkuk penuh die bubuh. Nad order Kuew Teow Banjir Special..mesti nak special..hahhaa, serupa seperti char kuew teow. yang lain order Mee Udang Banjir. Ada juga yang order Nasi Goreng Seafood. Menu masakan seafood ni ade tiga jenis..sempoi, special dan extra special.

waktu operasi adalah seperti tertera di atas
Tempat :
Jalan Persiaran Klang Sentral 2
Klang Sentral
Meru, Klang.
(dekat jeee ngan Stesen Bas Sani Express)
SHARE 8 comments

Add your comment

  1. mee udang tu.. meleleh air liur kitaaaa :D

    ReplyDelete
  2. Mmg ssuai ngan nama nya.. mee udang banjir.. mmg nmpk bnjir.. hoho

    ReplyDelete
  3. fuhh naddd....bila ni nak bawak zaza mai pi makan sini... aduh... lapaq tgk menu dia.. :D

    ReplyDelete
  4. pergh.. gila mengiurkan.. terasa lapar dah sekarang ni,hahaha

    ReplyDelete
  5. muja lak tak suka seafood. udang boleh la tahan sikit untuk makan,, malas nak makan sebab malas nak kopek kulit,, hehe

    ReplyDelete
  6. I think the admin of this site is in fact working hard for his site, because here every material
    is quality based material.

    my weblog; tandblekning (racespace.org)

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2