RESEPI IKAN GORENG BERSOS TIRAM

in , , by Nadia Johari, 23:14:00
hai assalammualaikum

Ikan Goreng Bersos Tiram - Dalam beberapa hari ni, asyik cerita pasal makanan je kan..hahah..nak buat macam mana, takde aktiviti lain selain memasak,,hahah..rutin surirumah yang berjaya..kihkihkih..dah selalu masuk dapur..lama-lama suka memasak pulak..sampai resepi tersendiri keluar..haha..dah tak tau nak masak ape..ilang idea dah..jadi kite buat resepi sendiri


Ikan Goreng Bersos Tiram.

Bahan-bahannya
- ikan
- bawang merah
- bawang putih
- cili besar
- cili padi ( nak bagi pedas)
- sos tiram ( bahan utama)
- sos cili
- garam


Cara membuatnya
- ikan di goreng dan diketepikan
- potong bawang merah, bawang putih, cili besar, dan cili padi
- tumis bahan yang dipotong tu sehingga naik bau
- bubuh sos tiram tiga sudu besar  ke dalam bahan tumisan tadi.
- bubuh satu sudu besar sos cili..nak bagi pekat dan pedas sikit,
- bubuh sedikit air
- bubuh garam
- tunggu sehingga kuah pekat dan masak
- lepas tu kuah ni boleh tuang dekat ikan goreng tadi..siap..senang kan..sedap..nak pedas bubuh cili padi banyak lagi..aumm...
SHARE 10 comments

Add your comment

  1. sedapnyanya. jom join contest let's masak!

    ReplyDelete
  2. tabur daun bawang dan daun sup sikit..:)

    ReplyDelete
  3. resepi mudah bila dah lapar ... confirm sedap .

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah.. Resepi ni bantu saya yang tengah buntu takde bahan nak masak siakap . tq

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah.. Resepi ni bantu saya yang tengah buntu takde bahan nak masak siakap . tq

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS