Keputusan Penuh Piala Malaysia 2016 Selangor Vs Kedah, Piala Malaysia 2016, Live streaming Piala Malaysia 2016, Penalti Buat Kedah Juara Piala Malaysia 2016

hai assalammualaikum


Penalti Penentu Kedah Juara Piala Malaysia 2016 - Perlawanan akhir Piala Malaysia 2016 sebentar tadi menyaksikan Selangor yang berdepan dengan pasukan dari utara tanah air iaitu Kedah. Perlawanan diadakan di Stadium Shah Alam. Sudah pasti penyokong kedua-dua belah pasukan seronok menyaksikan perlawanan antara dua kumpulan ni dan debaran siapa yang menjuarai Piala Malaysia 2016 sudah terjawab. Kedah telah berjaya menjulang Piala Malaysia 2016 kali ini. Tahniah Kedah!!

Nad sokong dua-dua, sebab lahir dekat Selangor, belajar dekat Kedah..hahaa..adil tak..hehee..Padahal sokong Selangor 100%..yela anak Selangor kan. Tadi tengok dengan suami pun, tengok khusyuk..( padahal masa pertama nad tertido ). Suami pulak pilih Kedah sebab dia lahir dekat Kedah. Dan nad buat perjanjian, kalau Selangor menang, esok makan Spageti carbonar ( dah lama ngidam..tak tau nape )..Tapi selangor dah tewas..takpe. Selangor tewas tipis je..Cuma satu mata je..

Keputusan Penuh Piala Malaysia 2016 Selangor Vs Kedah

Separuh masa pertama kedua pasukan gagal menjaringkan gol walaupun berjaya membuat beberapa cubaan kearah pintu gol. Namun memasuki separuh masa kedua,pemain kedah Rizal Ghazali menjaringkan gol pendahuluan pada minit ke-51. Namun tidak lama selepas itu, pemain Selangor pula Ahmad Hazwan Bakri membalas jaringan pada minit ke 59 menjadikan kedudukan kembali terikat.

Keputusan Masa pertama : 0 - 0
Keputusan Masa Kedua : 1 - 1

Disebabkan keputusan sama, masa tambahan 30 minit telah diberikan. Punyalah nak tengok siapa menang ni. Dua kali masa tambahan diberi tapi tetap tiada siapa yang golkan. Dan akhir sekali penalti untuk menentukan siapa pemenang. Tu lagi cukup mendebarkan. Mula-mula Selangor gol, dan gol dan gol, tapi lepas tu tak gol. Kedah pulak tak gol, gol..fuh..dah akhirnya Kedah berjaya mengolkan masa penalti.

Penalti : 6 ( Kedah ) - 5 (  Selangor )

Biarpun Tewas Tipis, Bangga Pencapaian Selangor


Meskipun tewas, nad tetap bangga dengan pemain Selangor. Yela, siapa boleh bertahan di padang sehingga masa 130 minit. Perlawanan akhir ini adalah yang terbaik sehingga terpaksa ditentukan menerusi penentuan sepakan penalti penentuan. Selangor gagal memenangi sepakan penalti. tiga pemain gagal menyempurnakan sepakan penalti. Takpelah takda tuah tahun ni. Boleh cuba tahun berikutnya.

Selangor tetap dihati..huhuhu..

Tahniah Kedah

 

Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

0 comments so far,add yours