hai assalammualaikum

Masakan Mak Memang Sedap


Balik kampung bukan setakat nak rehatkan minda, tapi rindu dengan masakan mak. Dari kecik dah kita rasa masakan mak. Bila tak dapat makan rasa macam ermm..Masak sendiri rasa lain..hahaha..

Nad orang jawa, suami pulak orang melayu. Memang lain sangat makanan orang melayu dengan orang jawa ni. Orang jawa makan manis-manis sikit, macam suami tak suka manis, dia suka makanan pedas. Jadinya bila dekat rumah, makanan kena ada rasa pedas. Penat lidah hari-hari rasa pedas je..huhuhu..

Nad ni dah la semuanya makan, pedas tapi tak berapa pedas la, kicap, kurma, taucu..bila tak dapat makan, allah..teringat-ingat dekat kampung. Apa mak masak, memang nad makan je. Bila dapat balik kampung memang cukup stok makanan..hahaha..


Takde nasi, biskut ada, makanan frozen ada. Bukan dekat bandar takde, ade..cuma dekat kampung ade orang masakkan..hahaha..tu bestnya..kita tinggal makan je. Bukan mak yang masak, anak buah tolong masak.


Fariza pun dah jadi macam mommy dia. Makan, makan dan makan. Siang makan, malam pun makan. Dekat sini, buah memang selalu ada, fariza memang bukan setakat makan nasi, kenyang makan buah. Buah mangga suka betul dia.

Memang nad nak naikkan berat badan dia, sebab nurse haritu pesan datang balik sini kena naik 9kg..hah!! Ni kalau tak naik juga tak tau laa..habis semua di makannya. Perut pun dah membesar..nak bangun pun macam susah..hahaha..

Mehla anak, kita menjayakan berat badan kita sama-sama dekat kampung. Mommy pun nak naikkan berat badan sikit..hahaha..
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

7 comments so far,Add yours

  1. Memang masakan mak sgt sedap...mak goreng telur pun sedap sgtttttt....haishhhh ni nak balik rumah mak jugak suh mak masak best gila!

    ReplyDelete
  2. dgn fariza skali kna pakse mkn..hihi

    ReplyDelete
  3. sama la dengan suami akak..makan pedas mesti ada hari2..selera tak sama..jadi bininya lebih suka makan angin je..eheheh

    ReplyDelete
  4. Adakah anda memerlukan pinjaman segera kami menawarkan pinjaman di seluruh dunia untuk yang memerlukan pinjaman peluang perniagaan yang anda mempunyai yang cari adalah di sini lagi. e-mel kami di: mohanmendcompany01@gmail.com
    BORANG PERMOHONAN PINJAMAN
    1) Nama Penuh:
    2) Jenis Kelamin:
    3) Jumlah Pinjaman Diperlukan :.
    4) Tempoh Pinjaman:
    5) Negara:
    6) Alamat Rumah:
    7) Nombor Telefon:
    8) Pendapatan Bulanan:
    9) Pekerjaan:
    ) Yang adakah anda di sini tentang kami.

    Selamat sejahtera.

    ReplyDelete
  5. Hello, Adakah anda memerlukan pinjaman dari syarikat yang paling dipercayai dan boleh dipercayai
    di dunia? jika ya maka hubungi kami sekarang untuk kami menawarkan pinjaman kepada semua
    kategori pencari sama ada syarikat atau untuk kegunaan kakitangan. kami menawarkan
    pinjaman pada kadar faedah 3%, Hubungi kami melalui e-mel:
    mrwilliam751@gmail.com

    ReplyDelete
  6. Hello Semua orang
    syarikat IRENE FERNANDEZ Pinjaman kembali di sini dan kini memberi pinjaman untuk semua jenis aktiviti pada tahun 2017 dan pinjaman ini untuk memulakan tahun baru. Anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank dan agensi kewangan yang lain? Anda memerlukan penyatuan atau gadai janji pinjaman?
    Kami berada di sini untuk memberi semua masalah kewangan anda, kami meminjam wang kepada orang yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil-bil, dan untuk melabur dalam perniagaan pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. julat pinjaman kami dari 20,000 Ringgit 50, 000,000.00, Ringgit juga kita meminjam dalam dolar, Rupiah dan mana-mana mata wang lain pilihan anda.

    Hubungi kami hari ini melalui e-mel; (irenegironfernandez@gmail.com) untuk memohon.

    ReplyDelete
  7. Nad! same here. Kalau balik kampung pun keje nyer asyik makan ajer tau. Susah nak diet. Senang ceta, kluar bilik terus gi meja makan lepas tuh peliknya..ade jer pemakan atas meja tuh. Nasib balik pun 2 hari jer. Kalau hari2 dok kampung boleh jadi badak air kot. HAHAHAH!

    ReplyDelete