hai assalammualaikum

Punca Tak Lalu Makan Nasi - Tujuh hari akhir Ramadhan, tiba-tiba nad tak lalu makan nasi. Pandang nasi pun tak boleh. Kalau nampak nasi mesti nak termuntah. Masa tu nad ingat, mungkin malam tu nad ada minum kopi jenama kopiko. Nad ni memnag tak boleh sebarang minum kopi. Kalau salah minum kopi mesti termuntah, pening, loya, semuala, kecuali kopi badang, nad ok minum. Tapi malam tu saja nad cari pasal minum kopi jenama lain. Tujuh hari akhir Ramadhan tu, nad lalu makan mihun atau makanan berkuah je.


Walaupun dah tak lalu makan nasi, tapi tetap nak berpuasa. sebab takda fikir apa pun. Tiga hari pada tujuh akhir Ramdhan nad masih berpuasa, walaupun lemah longlai dah sebab tak makan nasi. Pertama sekali memang teringin makan mihun. Tapi tak dapat, sudahnya makan meggi. Ada buat entry meggi dekat SINI..hehe. Lepas tu esoknya, teringin pulak makan mihun sup. Bila dapat, Allahuakbar, lega tekak. Sampai licin kita makan. Kita hirup kuah dia, nikmat betul masa tu.



Kali ketiga, nak makan laksa pulak. Samalah bila dapat makana yang kita inginkan, nikmat lain benor..hehee. Pastu rasa tak cukup satu laksa..dasyat..

Lepas tiga hari, setiap sahur mesti muntah dan tak lalu tengok nasi. Masa sahur memang kena makan nasi, sebab takut lapar, buat pun untuk mr mafia. Tu pun termuntah-muntah masa masak. Tahan jela. Rasa tak boleh masuk dapur dan tak boleh berdiri lama, sakit pinggang.


Lepas tu rasa lain macam, pergi beli Urin Test. Balik tu, terus cuba. Patutla tak lalu makan semua. Alhamdulillah, rezeki Ramadhan Allah nak beri. Nad mengandung rupanya. Patutla lain sangat rasa ni. Sekali jelas double line tu. Alhamdulillah..alhamdulillahh..Hajat nak bagi Fariza adik tercapai. Kesian kadang-kadang tengok dia sorang-sorang. Bila ada kawan bukan main suka lagi. Harap-harap munculnya adik dia nanti, dia gembira dan jadi kak long yang baik.

Sepatutnya boleh puasa penuh, tapi disebabkan loya terpaksa 4 hari skip..huaaa..Takpela, demi adik Fariza. Mohon korang doakan terbaik untuk kandungan nad. Syukur alhamdulillah.
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

5 comments so far,Add yours