ANAK BUAH YANG KE 14

in , by Nadia Johari, 03:12:00
hai assalammualaikum

Anak Buah Ke 14 - Huish, tu dia bertambah keluarga Johari dan Latipah. Makin lama makin ramai..hahaha. Makin ramai maki riuh. Makin tinggi la suara nenek bila cucu balik kampung..hahaa. Tinggi suara bising, biasalh budak-budak, jumpa geng, adalah benda nak dibuatnya. Nenek yang pening..haaha. Pening- pening pun mestilah suka kan..hahaa. Anak buah nad kebanyakannya lelaki. Jadi paham-paham jela.


Hari jumaat dua minggu lepas, eh yeke, nad pun lupa..hahaa, keluarlah seorang putera lagi dengan berat 2.8kg. Ni anak kakak nad, yang atas nad. Anak dia masuk ni dah lima..haha. Kakak nad mudah je bersalin, kali ni pun mudah, pukul 3 petang wahtsup kitaorang, pukul 4 petang terus sakit dan beranak. Tak payah jahit bawah. Allah senangnya la. Setiap orang bersalin lain-lain kan. Ada yang mudah, ada yang macam tu la..hehee. Teringat masa lahirkan Fariza..pertama kali..fuh..macam tu rupanya. Sakit memnag sakit, tapi nak mengandung lagi tu mesti ada.

Eh dah cukup membebel..hahaa. Hah ni la dia anak buah baru nad. Dah sama macam muka abangnya masa kecik. Kakak ada anak 3 perempuan dan dua laki sekarang. Tak tau la dia nak mengandung lagi ke tak nanati..haha. Sebab hero dia dah ada geng..hahaa. Anak pun jarak setahun, dua tahun..Nama anak buah nad yang baru ni Rizki Mikhail. Mula nak bagi nama Rayyan, sekali atuk nenek dengar, " Allah nama kok omputih, bagi nama lain la"..Kakak pun tak suka..hahaa. Sekali tu ntah macam mana, bapaknya boleh pergi nama Rizki. Dah macam nama pelakon..hehee. Nama bapak dia yang bagi. Nama anak-anak kakak semua laki dia yang bagi, semuanya dasyat-dasyat namanya..haha.


Nad dah ada 14 anak buah..relaksla baru 14..hahaa..orang lain dah 20 kot. Tahun depan, cucu Johari bertambah lagi. Hah nak tau berapa orang..tungguu..heehhee. Makin pusing nenek..hahhhaa.

SHARE 2 comments

Add your comment

  1. Wah daah 14. Saya baru je 2. hehe. Mesti best anak2 buah ramai . Tapi kalau raya haa mmg badjet duit raya habis kat diorang je kan.

    ReplyDelete
  2. ramainye anak buah Nad..saya belah hunband ada 5 orang jea..belah saya takdok sebab saya seorang sahaja yang dah kahwin..

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS