hai assalammualaikum

Masalah Jerawat di Badan - Kalau dulu, nad ingat jerawat tumbuh dekat muka je, yela normal kan jerawat tumbuh dekat muka. Rupanya ada juga jerawat tumbuh di badan. Nad tau pun bila kawan kolej nad bagitau, badannya ada tumbuh jerawat. Masalah dia, jerawat tumbuh di bahagian belakang badan. Pelik juga, macam mana boleh tumbuh jerawat di badan. Ada juga yang tumbuh di bahagian leher, tangan, dan punggung.

Lepas nad baca, paham la puncanya bahawa, jerawat di badan berlaku kerana pelbagai faktor seperti kurangnya penjagaan kebersihan, genetik, dan sebagainya. Selain muka, seluruh badan kita juga perlu dijaga tahap kebersihannya. Dari segi pakaian dan penggunaanKadang-kadang setelah penat bekerja, kita terus berbaring dengan badan yang berpeluh dan bacteria mula membiak di belakang badan atau bahagian-bahagian tertentu. Perkara ini juga berlaku akibat faktor genetik di mana ianya berkaitan dengan keturunan anda, jika ibu atau bapa anda mempunyai jerawat anda juga berkemungkinan akan mengalami perkara yang sama.

Mesti runsing kan bila dah tumbuh jerawat dekat badan. Nak buat aktiviti pun tak selesa. Ni nad kongsi petua yang boleh korang amalkan untuk menghilangkan jerawat di badan.
- Mandi sebelum tidur
- Tukar baju dengan kerap
- Tukar tuala, sarung bantal, cadar tilam dan selimut
- Amalkan pemakanan yang seimbang
- Kurangkan Stress
- Skrub Gula
Pengelupasan ialah satu cara yang bagus untuk membuang kulit-kulit mati pada badan kita yang selalunya berlaku di belakang, punggung dan belakang lengan. Gunakan gula (lebih lembut daripada skrub garam) ketika mandi setiap minggu atau setiap bulan.
- Skrub Buah-Buahan
Dapatkan skrub buah-buahan dan sapukannya pada bahagian badan yang berjerawat bagi mengeluarkan sisa-sisa kotoran dari kulit anda. Amalkan petua ini beberapa kali seminggu dan teruskan selama 3 bulan. Untuk memudahkan proses ini, anda boleh buat rawatan skrub di pusat kecantikan ataupun spa.

T3 ACNE BODY SPRAY


T3 Acne Body Spray Mampu Atasi Masalah Jerawat Badan

Tapi nad ada satu cara yang mudah untuk korang menghilangkan jerawat di badan. Orang cakap cara moden la kan. Inilah dia, T3 Acne Body Spray. Korang tau kan, produk T3 sememangnya produk anti jerawat yang dikenali. Nad dulu pernah menggunakan produk T3 untuk jerawat dekat muka. Memang cepat kecut je bila pakai.

T3 ACNE BODY SPRAY

Kini, T3 telah mengeluarkan produk anti jerawat di badan dengan formulasi yang baru. T3 Acne Body Spray dapat mengurangkan bintik jerawat dan jerawat di bahagian belakang, dada, leher dan lengan. Ia dirumus khas dengan ekstrak herba Canadian Willow, ekstrak Willow Bark dan minyak Tea Tree semula jadi yang membawa kulit rawan jerawat ke dalam keseimbangan pengawet. Menjadikan T3 ni lebih sedap baunya bila ada Tea Tree. Jangan risau, T3 Acne Body Spray bebad daripada paraben.

T3 ACNE BODY SPRAY

T3 Acne Body Spray direka khas dalam bentuk pam yang membolehkan korang menyembur dari mana-mana sudut, malah bagi mereka yang sukar untuk sampai ke tempat.Mudah je kan. Botol pun nampak menarik.

T3 ACNE BODY SPRAY

Cara penggunaan;
Mudah sahaja cara nak menggunakan T3 Acne Body Spray ni.  Sembur sahaja di tempat yang ada jerawat dengan 2 hingga 3 kali sehari untuk hasil optimum. Semburan boleh digunakan di seluruh badan, dada, leher dan lengan. Insyallah jerawat pun cepat kecut je.

Korang yang ada masalah jerawat dibadan boleh dapat T3 Acne Spray Body ni di Watsons, Guardian, Aeon Wellness, Caring Pharmacy dan kedai-kedai yang berdaftar ye. Semua kedai ni mesti ada kan di kawasan berdekatan korang. Senang je kan..murah pun murah..
Harga : RM22 ( 75 ml )

T3 ACNE BODY SPRAY

Terlalu banyak pendedahan cahaya matahari boleh menyebabkan jerawat pada badan, terutama belakang anda. Jadi gunalah T3 Acne Body Spray untuk membantu menyelesaikan masalah jerawat di badan korang. Mudah je, spray dan selesai.

T3 ACNE BODY SPRAY

Peraduan T3 " Snap, Post And Win "

Hah, T3 akan adakan peraduan. Hadiahnya lumayan kau. Caranya pun mudah.
Menangi hadiah jam tangan Daniel Wellington bernilai RM899 atau baucar H&M yang bernilai RM100 hanya dengan menyertai Peraduan Snap, Post & Win kami! Apa yang perlu anda lakukan adalah:
(i) Snap a selfie with the New T3 Acne Body Spray (75ml).
(ii) Post your photo on your Facebook wall with contest hashtags #NewT3AcneBodySpray and #T3Malaysia and set your post as Public (so we can see it!)

Link kepada contest ada di sini, https://www.facebook.com/Malaysia.T3/photos/a.1513141155635554.1073741828.1507896886159981/1939198776363121/?type=3

Pemenang akan dipilih RANDOMLY, jadi setiap orang mempunyai peluang untuk menang! Hadiah untuk dimenangi adalah:
PRIZE GRAND X 1: Watch Daniel Wellington bernilai RM899.
PRIZE CONSOLATION X 20: Baucar Belanjawan H & M bernilai RM100 setiap satu.
Peraduan berakhir pada 4 September 2017. Terma & syarat dikenakan.Korang boleh baca terma dan syarat di SINI.

Peraduan T3 " Snap, Post and Win" ini telah diianjurkan oleh Hoe Pharmaceuticals Sdn. Bhd. (Co No. 45064-A) ("Penganjur"). Peraduan bermula pada 25 Julai 2017, 1800 jam dan berakhir pada 4 September 2017, 2359 jam ("Tempoh Peraduan").

Nak tau lebih lanjut, korang boleh layari:
Facebook: www.facebook.com/Malaysia.T3
Instagarm: http://www.instagram.com/T3Malaysia




SHARE 7 comments

Add your comment

  1. Nadia memang suka jaga penampilan kan

    ReplyDelete
  2. Memang ada jerawat badan, kena guna mandian khas jugak.

    ReplyDelete
  3. zaza ada pakai 1 produk T3 ni..mycin utk treatment acne jugak.. puas hati

    ReplyDelete
  4. Bagus juga produk T3 ni.. hadiah peraduan tu pun lumayan klu menang. Menarik!

    ReplyDelete
  5. Boleh cuba nii.. thanks kongsi info :)

    ReplyDelete
  6. Haritu nak try, tapi tak berani sangat since tengah pregnant tiba-tiba naik jerawat badan.

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2