hai assalammualaikum

Doctor On Call Platform Konsultasi Secara Online - Sakit ni memang kita tak boleh jangka. Bila-bila masa dia boleh datang. Bila sakit mestilah perlu pergi klinik kan! Klinik pulak jauh. Malas nak bawak kereta pergi klinik dengan sakitnya. Lagi tak suka bila dah sampai klinik, kena tunggu nombor giliran pulak. Kalau orang sikit takpe, kalau ramai, berjam la menghabiskan masa dekat klinik tu. Lepas tu jumpa doktor sekejap je pun. Rutin biasa bila dah sakit dan perlu pergi klinik untuk dapatkan rawatan. Tapi semua tu ada penyelesaiaannya. Lepas ni, kalau korang sakit, tak perlu lagi pergi ke klinik, sebab semuanya akan dibantu oleh Doctor On Call, Platform Konsultasi Secara Online. Hebat kan!!..

DOCTOR ON CALL
Doctor On Call

Apa tu Doctor On Call??

Doctor On Call ni menghubungkan pesakit dan doktor di atas talian. Jadi bila korang sakit, malas nak pergi klinik, tiada kawan nak tolong hantarkan, dan memerlukan rawatan segera, korang boleh call atau chat atau bervideo dengan doktor terus secara talian ( online ) dengan menggunakan telefon, komputer atau laptop. Tak kira korang berada di mana. Di rumah, di pejabat, masa tengah travel atau di mana-mana sahajala. Mudah kan??

Kelebihan Menggunakan Doctor On Call

1) Sangat mudah dan cepat
Caranya mudah sahaja. Korang boleh pergi ke https://www.doctoroncall.com.my/ Mestilah kena register dulu.

DOCTOR ON CALL
Step untuk register

DOCTOR ON CALL
Step satu isi nama, email dan no telefon dan register

DOCTOR ON CALL
terus ke penyakit korang yang mana satu

DOCTOR ON CALL
tulis condition..lepas tu akan terus ke pemilihan sama ada nak chat, video atau call dengan doktor

- Macam nad kata tadi, bila korang sakit, nak dapatkan rawatan segera, boleh sahaja dapatkan di Doctor On Call mengikut keselesaan kita dan di mana kita berada. Lagi best ikut jadual kita. Tak perlu appoinment atau menunggu lama. Tak kiralah di pejabat, rumah atau di bilik hotel. Pastikan line internet cukup kuat untuk mendapatkan khidmat doctor on call ni ye. Tak kisah guna laptop atau telefon. Memang sangat sesuaila untuk surirumah macam nad ni. Sakit je, terus on Doctor On Call. Tak perlu risau siapa yang tolong tengokkan anak semasa nak dapatkan rawatan.

Kalau anak sakir pun, boleh je dapatkan rawatan dengan Doctor On Call ni.

DOCTOR ON CALL
tiga jenis talian yang korang boleh guna untuk dapatkan rawatan dengan doktor samada nak Audio, video atau chat

DOCTOR ON CALL
Chat free, audio dan video rm20

2) Menjimatkan masa dan mengurangkan wang
- Memnag sangat menjimatkan masa dan wang. Dari keluar yang membuang minyak untuk ke klinik, menunggu lagi. Dengan adanya Doctor On Call, segalanya dihujung jari. Yuran konsultasi dan ubat-ubatan dari klinik yang sangat mahal dan korang boleh bayar kurang daripada apa yang dilakukan di klinik. Untuk chat, ianya adalah percuma manakala audio dan video anda diperlukan membayar khidmat konsultasi serendah RM20.00.

DOCTOR ON CALL
Doktor di Doctor On Call sangat beriktiraf dan berpengalaman

3) Doktor yang berpengalaman
Jangan risau, doktor di Doctor On Call semuanya berpengalaman dan sudah menjalani latihan.
Semua doktor adalah MMC yang berdaftar dengan lebih daripada 10 tahun pengalaman.
Rangkaian doktor dipilih dengan teliti dan mendapat latihan yang betul untuk menyediakan perundingan maya yang berkualiti. Setiap doktor juga diselidik sepenuhnya untuk pensijilan, pengalaman dan kepakaran mereka sebelum menyertai DoctorOnCall.com.my.

Korang juga boleh memilih doktor kegemaran korang atau doktor yang sama untuk berinteraksi tentang penyakit korang tu. Hanya klik ke kegemaran doktor dan anda boleh menetapkan temujanji untuk susulan dengan dia atau dia.

DOCTOR ON CALL
Penyakit yang dirawat

DOCTOR ON CALL
Penyakit yang sangat privasi juga ada

4) Hanya menghantar gambar terhadap penyakit yang perlu ditunjuk
- Terdapat beberapa jenis penyakit yang dirawat di Doctor On call seperti di gambar yang nad paparkan. Ada juga penyakit yang sangat privasi boleh diutarakan di Doctor On Call juga. Yela, kadang kita malu nak berjumpa doktor tentang sesetengah penyakit yang privasi, bolehla guna perkhidmatan ni ye.

DOCTOR ON CALL
Hantar gambar sakit seperti gatal, kudis atau sebagainya

DOCTOR ON CALL
Keluar dokumen atau fail yang membolehkan korang menghantar gambar

Kalau rasa nak tunjuk penyakit korang seperti ruam, luka, atau penyakit lain yang tak kena dekat badan korang atau anak kecil, hah boleh je hantar gambar di fail yang disediakan. mudah je kan.

DOCTOR ON CALL
Farmasi

5) Farmasi Di Hujung jari Anda
Bila dah berjumpa dengan doktor mestilah ambil ubat kan. Kalau dengan Doctor On Call, doctor akan bagi senarai ubat melalui email. Korang tengok ubat tu dan buat pembayaran. Yang bestnya, ubat yang diberi itu boleh dihantar terus sampai ke rumah atau di mana sahaja korang berada. Tempat penghantaran ubat atau korang nak ambil ubat itu sendiri semuanya di pilihan korang. Nak mudah, mestilah nak dihantar kan. Farmasi dalam talian juga menawarkan penghantaran untuk pelbagai ubat. Waktu penghantaran purata adalah 4-6 jam untuk kawasan di Kuala Lumpur dan Lembah Klang, dan 1-2 hari untuk seluruh Malaysia.

Pengalaman Menggunakan Doctor On Call

Haritu nad cuba menggunakan service Doctor On Call ni. Nad memilih untuk berchating sahaja dengan doktor. Waktu tu, nad ada demam dengan selsema. Almaklumla, cuaca tak menentu, jaga anak lagi. Anak pun terjangkit demam. Boleh la tengom conversation nad ni. Waktu ni, nad menggunakan handphone sahaja.

DOCTOR ON CALL
Chat aku dengan doktor

DOCTOR ON CALL
Terus je cakap ada sakit apa.Untuk anak kecil juga boleh dirawat di sini.

DOCTOR ON CALL
Doctor akan consult, tanya macam-macam

DOCTOR ON CALL
Dia akan bagi pendapat.

So amacam? Dah faham tak, apa doctor on call ni? Senang cerita , kalau sakit, kita on laptop atau phone dan dapatkan rawatan melalui chat, call atau video. Lepas tu, doctor akan jawab.. Doctor akan tanya itu ini, bagi nasihat, bagi pandangan, then last sekali dia akan bagi ubat... Haaaaaaaaaa sonok tak? Jimat tenaga dan masa.. Tak perlu redah jem. Tak perlu usung anak, kalau dia pun demam. Mudah kan!!!..

Untuk mengetahui info tentang DoctorOnCall.com.my, boleh layari
Contact: +6012 510 3569
Email: contact@doctoroncall.com.my
SHARE 21 comments

Add your comment

  1. wahhh bagus gak ni.. apa2 terus boleh tanye jerk

    ReplyDelete
  2. area lembah kelang berbaloi la guna doc oncall ni sebab ubat sampai dalam masa singkat tapi kalau lokasi lain, lebih baik terus ke klinik jer kan.

    ReplyDelete
  3. kang zaza nk try daftar lah jugak..bagus ada servis macam ni untuk masyarakat

    ReplyDelete
  4. semakin canggih ye..tapi doktor tak ambil bacaan temperature/ tekanan darah kita la kan.untuk consult berbaloi juga ni
    Janji Kita

    ReplyDelete
  5. nowadays life is getting easier and convenient. This is a good one for community!

    Racheal

    ReplyDelete
  6. wow, nowadays technology has made everything so advanced. Good one!

    ReplyDelete
  7. jimat masa n petrol.. hope this permanent service

    ReplyDelete
  8. This app looks very hand and useful. This will be getting so much easier and convenient. I will definitely check this out.

    ReplyDelete
  9. This is a great app. Can save time & money.

    ReplyDelete
  10. Makin mudah kan. Memang berguna untuk rawatan segera. Nak rekomen kat my family members.

    ReplyDelete
  11. wah berguna doctor on call ni. tak payah susah payah cari klinik lagi.

    ReplyDelete
  12. It is so convenient to have a doctor at our fingertips. Sometimes, we just need someone to let us know that we are not suffering from a serious condition!

    ReplyDelete
  13. mudah dan senang dengan adanya doctor on call.. tq for sharing akk

    ReplyDelete
  14. Sekarang dunia di hujung jari je. Klik je.. Untuk case biasa sesuai kot guna khidmat ni. Untuk yang kronik lebih baik ke hospital untuk pemeriksaan lebih lanjut.

    ReplyDelete
  15. Interesting concept! Very easy and convenient + no need to queue so long :D

    ReplyDelete
  16. I've been using DOCTOR ON CALL too and it is so conveneient... ubat pun boleh beli kat pharmacy atau di hantar ke rumah... I like

    ReplyDelete
  17. Wah menariknya. Sesuai untuk mereka yang susah nak drive dan pergi ke klinik. Selalunya kalau pergi klinik pun checkup 5minit dah settle tapi nak menunggu bukan main lama huhu

    ReplyDelete
  18. Bagusnya ada apps ni Kan. Semakin mudah zaman teknologi skrg

    ReplyDelete
  19. zaman serba mudah dah sekarang ni kan.. hee~ kakak pun tak berapa sihat ni.. kalau nak drive ke klinik, risau plak pape jadi.. nasib boleh oder ubat dari rumah jek..

    ReplyDelete
  20. In the SEO people group, this is turning into a reality since more contenders could offer this more elevated amount of precision and verification of their idealistic work to their customers. https://callgear.com/

    ReplyDelete
  21. Ada apps tak yang boleh download d Google apps

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2