hai assalammualaikum


Glam Makeup Dengan Althea Makeup

Glam Makeup Dengan Althea Makeup - Hah, ingat tak sebelum ni nad unboxing eksklusif Althea Makeup. Sebagai salah seorang Althea Angels, memang kitaorang la akan rasmikan dulu dan share best atau tidak produk terbaru Althea ni dekat pembaca. Apa yang nad boleh cakap, semua barang makeup eksklusif Althea memang best sangat. Cabaran kitaorang , perlu " menconteng" muka kita dengan Eksklusif Althea Makeup ni. Maksudnya kena makeup la..ehhee..Jadi nad pun dah sahut cabaran tu. Nad memang suka makeup muka ni walaupun tak pakar..ehhee. Tapi tak salah kita mencuba kan. Dalam banyak-banyak gaya, nad pilih untuk buat Glam Look Makeup. Nad gunakan semua produk Althea makeup. Jom tengok.


Korang boleh tengok video tutorial makeup nad buat. Macam nad katakan, nad tak pro tapi nad mencuba..huhu..



Pertama sekali, nad pakai Skin Relief Spot Fil Gel. Skin Relief ni diletak di bahagian muka kita yang ada jerawat sahaja. Janganla tepek semua muka, sebab skin relief gel ni bila dipakai ia akan jadi tegang, macam gam. Guna sedikit sahaja, bagi mengeringkan jerawat dan melindungi kulit itu serta membuatkan solekan diterapkan tanpa ada kesan. Bestnya, ia juga boleh rawat jerawat kita, kerna ia mengandungi minyak pokok teh dan campuran Centella dan daun pinus mengekstrak kemerahan yang tenang, merawat jerawat. Jadi masa pakai makeup tu dia kasi tutup jerawat..hah!!..




Selepas tu nad apply  Flawless Creamy Concealer Althea. Concealer Althea ada 4 jenis warna iaitu Vanila, Ginger, Honey dan Mocha. Nad pakai di bahagian mata yang panda, bahagian hidung, bahagian ada jerawat, dan juga buat sebagai shading di bahagian rangka tulang pipi..Nad pakai semua nak tengok macam mana hasilnya..

Hasilnya woww sangat. Althea Flawless Creamy Concealer ni memang best sangat tau. Menariknya sebab ia full coverage, yang mana semua bekas jerawat, dan jerawat tak nampak langsung. memang menakjubkan..ehehe.Kulit nampak licin dan sekata je. Formula concealer ini dibuat dengan Aquaxyl untuk melembapkan dan memperbaiki kesihatan keseluruhan kulit, sementara sifatnya yang tahan lama memastikan ia tetap di wajah anda sepanjang hari.




Seterusnya, kita conteng bahagian mata pulak. Eyeshadow Pallete Sunrise & Moonrise. Cantik sangat warna dia tau. Pakai je mana-mana dan blend. terus jadi cantik..ehehe. Eyeshadow ni mudah diblend dan warna dia memang sangat pigment tau. Ikutla cara nak blend macam mana. Sunrise & Moonrise! merupakan kerjasama Bunga Citra Lestari. Bunga Citra Lestari adalah penyanyi Indonesia yang telah menghiasi layar di seluruh Asia Tenggara. Dia juga ikon kecantikan dan fesyen yang memancarkan gaya, kecantikan dan kewanitaan.

Macam nad, first nad ambil #1 shimmery nude, lepas tu apply #2 matte light brown, seetrusnya #5 rich brown bagi buat bahagian tepi sahaja. Lepastu ambil #8 cool puprle letak dibahagian tepi..Last sekali ambil #4 metallic gold, letak di tengah-tengah. Bagi nampak mata berkilau gitu.


Macam mana, ok tak..ehhee..Nampak glam tak. Nad belajar dari youtube..hehee. Korang dapatkan Eyeshadow Pallete Sunrise & Moonrise ni tau.





Memang kalau boleh nak pakai semua, tapi nanti over pulak..hahaa.. Nad bagi tambah mata berkelip dengan memakai Spotlight Eye Glitter. Nak bagi namapk berkelip-kelip mata..hahaa. Mula nad fikir nak letak dekat garisan mata tu, tapi jadi lain pulak, terus nad sapu je dekat mata. Lepas tu letak bawah mata. Aarrghh memang pedih la, meleleh air mata..hahaa..sensitif kalau tak pernah pakai..hahaa. Tapi memang lawa. Ada dua warna Gold Light dan pink light. Murah je.



 Last sekali mestilah bahagian bibir. Pergh, Watercolor Cream Tint Althea memang semua warna dia menyerlah..kadang takut nak pakai warna menyerlah-menyerlah ni..hahaa. Tapi tak salah pun pakai, bibir nampak seksi kau..hahaa. Nak pakai sikit-sikit pun boleh. Mempunyai 4 warna yang berbeza #01 Plum Cream, #02 Strawberry Cream, #03 Peach Cream dan #04 Marron Cream. Semua rasa macam buah..hahaa. Nad suka peach..

Dapatkan OFF 10% pada Tint Set Krim Watercolor yang dilengkapi dengan kotak hadiah istimewa! Boleh bagi hadiah  untuk rakan-rakan, keluarga, atau diri sendiri!


Jadi macam mana tengok nad pakai, ok kan semua Althea Makeup ni. Apa tunggu lagi, dapatakn you alls..
Website : http://my.althea.kr/
Facebook : http://www.facebook.com/altheamalaysia
Instagram : http://www.instagram.com/altheakorea
Youtube : http://www.youtube.com/c/AltheaKoreaTV

SHARE 17 comments

Add your comment

  1. Wowwwww...geram tengok kening Nadia, lebat hitammm..
    Kita kening macam tak ada jer hehehe bulu mata lagi lerrr

    ReplyDelete
  2. Pandai juga la nad bermekap. Kalau kita la rupa mana la kalau muka bermekap ni. Haha
    Last mekap beria masa kawen.

    ReplyDelete
  3. Your eyes are so shimmery and nicely done

    ReplyDelete
  4. Berkenan sggujntgok eye palette n glitter tu..haih semua makeup kali ni dr althea best2

    ReplyDelete
  5. watercolor liptint dia wow sangat! Color eye palatte dia warna pun cantik senang blend

    ReplyDelete
  6. Syok sgt dpt main makeup2 dengan koleksi althea yg baru kan.. Wawa suka sgt concealer dia...

    ReplyDelete
  7. Warna eyeshadow lawa.. Lips tint tu pun warna menyerlah.. Nice

    ReplyDelete
  8. cantik Nad make up. cantik warna eyeshadow ni tau. suka sangat!

    ReplyDelete
  9. Suka nya kita tgk warna cream tint tu nad. Menyala sangat warna dia.

    ReplyDelete
  10. Oh wow! that's very nice. I love the eyeshadow palette and also their concealer. Althea products memang best la.

    ReplyDelete
  11. Woww.. bila sesekali make up, terus nampak lain muka nad. Eye shadow tu cantik sangatt

    ReplyDelete
  12. suka eyeshadow tu ..warna nampak pigmented sangat.. eyeshadow pallette tu pun lawaaa
    . ada pilihan warna untuk pakai malam ataupun siang

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2