hai assalammualaikum

Mencari Hotel Mesra Keluarga Di Johor Bahru, Mujur Ada Bagasi.my -  Sekarang, kalau pergi bercuti, nad mesti fikirkan tempat yang sesuai untuk seisi keluarga terutama untuk anak-anak. Yela, kalau tempat tu membosankan, anak-anak tak gembira, jadi pergila tempat yang anak-anak suka dan gembira, baru percutian tu, percutian yang manis sekali. Setiap negeri mempunyai tempat yang menarik, tapi tengah fikir nak bercuti ke Johor Bahru.

Pernah ke Johor, pergi ke Legoland sahaja. Tempat lain belum pernah pergi lagi. Jadi ni antara tempat yang and nak pergi untuk bawak anak-anak melihat haiwan di Zoo Johor, Angry Bird Park, Sanrio Hello Kitty Town, Kuso 3D Art Gallery,  Bersiar-siar di Taman Merdeka, Puteri Harbour Membeli-belah di Bazaar Karat, Kilang Bateri dan Johor Premium Outlet. Tak semua pun nak pergi dalam satu masa, ni antara senarai sahaja. Dalam cari tempat menarik untuk bawak anak-anak bercuti, mestilah kene fikir hotel juga. Part ni pun kalau boleh nak cari hotel yang mesra keluarga.

Mencari Hotel Mesra Keluarga Di Johor Bahru, Mujur Ada Bagasi.my



Nak cari hotel ni kadang runsing juga. Pening tak tau nak pilih yang mana. Tapi selalunya nad pilih yang ada swimming pool, yang dalamnya besar, yela keluarga kan, ada anak-anak pulak. Lepas tu fikir hotel tu murah dan berpatutan la harga dia. Paling penting berdekatan dengan list lokasi yang nad nak pergi. Takdela jalan jauh menghabiskan masa dekat jalan je kan. Jadi sebelum pergi nad akan survey hotel mana yang bagus, yang mesra keluarga dan berdekatan dengan lokasi yang nak dituju.

Mujur ada artikel yang berjudul 23 Hotel Mesra Keluarga Di Johor Bahru Yang Dekat Dengan Tempat Menarik di Bagasi.my, semua info berkenaan hotel mesra keluarga, ada disenaraikan..Siap dengan gambar sedikit, info berkenaaan hotel, harga dan lokasi. Senang hidup bila ada info semua macam ni kan..hehehee..Tinggal baca dan pilih mana yang sesuai.

Dekat Bagasi.my ada beberapa senarai hotel yang mesra keluarga dan berdekatan dengan tempat menarik. Macam Hotel Legoland, nad pernah stay situ. Memang best dan cantik hotel dia. Sesuai sangat bawak budak-budak dekat situ. Jadi nad nak pilih hotel lain.


Bila nad tengok senarai hotel di Johor bahru yang mesra keluarga di Bagasi.my nad ada beberapa pilihan. Seperti hotel Somerset Puteri Harbour Iskandar Puteri. Lokasi berdekatan degan Hello Kitty Town. Tengok dari segi gambar, hotel nampak selesa, ada kemudahan seperti swimming pool dan macam-macam lagi. Ruang pun luas.


Seterusnya, Hotel Granada Johor Bahru. Harga pulak sangat berpatutan dan lokasi yang strategik. Ia berada hampir dengan pusat membeli-belah, kedai makan, dan pusat bandar.


OYO 519 Domus Hotel pun nampak menarik dekorasi dia.


Hotel jenis apartment juga ada di Johor Bahru. Grand Medini Suites. terletak di Iskandar Puteri. Ada kolam renang dan taman permainan, juga kemudahan yang lain.


Wow The Puteri Pacific Johor Bahru not bad juga. Harga murah dan hotel status empat bintang. Bilik yang besar dan selesa, menu sarapan yang menarik dan kolam renang yang mesra kanak-kanak. Boleh menikmati pemandangan indah laut Selat Johor dari bilik hotel weii..harga RM102 semalaman je..pergh murahh..



Swiss in nad pernah baca banyak review orang stay hotel ni. Mudah untuk ke City Square Mall JB, Pasar Karat yang terkenal, dan Taman Aktiviti Angry Birds.

Eh banyak lagi pilihan hotel yang ada di Johor Bahru. Memang mudah bila rujuk di Bagasi.my. korang agak-agak pening boleh ke Bagasi.my.

SHARE 33 comments

Add your comment

  1. wow...sebenarnya saya sangat jarang ke johor! Insya Allah maybe next plan kot...

    ReplyDelete
  2. Whoaaaa, saya kat Johor pun tak pernah gi hotel best best tuu.hehehee

    ReplyDelete
  3. saya memang kena duduk di hotel yang mesra keluarga sekarang

    ReplyDelete
  4. Belum sempat jalan2 dengan keluarga ke Johor Baharu.Setkat ni jalan2 belah utara ni je. Tunggu cuti panjang nak juga ke sana.

    ReplyDelete
  5. Murah ya hotel tu. Sng ada bagasi website

    ReplyDelete
  6. setuju dengan nad..kalau pergi bercuti tu mostly untuk anak2..dan cari hotel yang ada pool dan tempat lokasi yang dekat dengan hotel..lama tak pergi johor..jom ke johor kita

    ReplyDelete
  7. senang la nak cari info kat mana mana negeri kan

    ReplyDelete
  8. Wah besar nyer bilik untuk family and banyak katil juga, nanti i check this site as i need to find hotels also.

    ReplyDelete
  9. Cantik hotelnye, nampak selesa kalau stay dekat situ

    ReplyDelete
  10. Bagasi.my ni mmg bagus sgt.. memudahkan..

    ReplyDelete
  11. Tak tau pun website bagasi.my ni. Inilah pertama kali tau. Boleh la bukak dan search selepas ni. Nampak hotel yang disenaraikan pun selesa untuk keluarga

    ReplyDelete
  12. Kenapa Bagasi.my ni boleh guna kat Johor jer kat tempat lain tak boleh ker hehehehe tapi semua hotel-hotel baru dan juga nampak selesa dan cantik hehehehe ...

    ReplyDelete
  13. senang la kalu nak jalan-jalan kat johor cari hotel dalam website bagasi.my. cantik betul semua pilihan hotel harap dapat diperluas ke negeri-negeri seluruh malaysia

    ReplyDelete
  14. Wah senang ada bagasi.my ni kan. Semua boleh cek tengok hotel yang terbaik. Lepas ni mesti ada ke negeri-negeri lain pula

    ReplyDelete
  15. Baru ku tahu pasal bagasi.my ni. Hotel yang depa suggest pun nampak affordable. Tapi just ada suggestion utk JB je ke? Tempat lain ada tak?? eh, xpe2 nanti sis terjah bagasi.my ni ekk.. hehe

    ReplyDelete
  16. Wah wah menarik ni. nanti nak usha la. mudah kalau nak travel nanti kan Nad.

    ReplyDelete
  17. Cantik cantik bilik bilik dekat hotel hotel yang nad senaraikan ni. Lagipun hotel hotel ni mesra keluarga, sesuai untuk orang macam kite ni kan

    ReplyDelete
  18. Wah besihnya suasana bilik! hotel punya fasiliti pun nmpk lengkap. boleh la singgah sana bila dah berkeluarga nnti. hehe. skarang pun baby dah on the way, tgh tgk kat mana tmpt pertama kami sekeluarga boleh cuti bersama. Terima kasih sudi kongsi.

    ReplyDelete
  19. Senanglah nak rujuk kalau macam ni

    ReplyDelete
  20. Memang rancangan akhir tahun ni nak ke Johor dengan kawan-kawan bawa family masing-masing. Baguslah suggestion akak ni. Boleh la I try tengok lebih lanjut pasal ni. Thank you share.

    ReplyDelete
  21. Banyak juga pilihan hotel & homestay kalau percuti dalam kuantiti sikit boleh stay hotel. kalau ramai dgn family lia suka konseo homestay atau apartment.

    ReplyDelete
  22. Kat johor ni mcm2 ada.. Tp wawa sendiri xpenah jejak ke legoland lagi. Hahaha.. Tempat penginapan pun mcm2 ade.. Nak yg murah amik oyo lagi best.. Tp nk rasa ala2 kat apartment boleh amik hotel yg besar juga kan..

    ReplyDelete
  23. Good to know that we have yet another new alternative when it comes to choosing our holiday destination. :)

    ReplyDelete
  24. senangkan..semua info di hujung jari. tak yah serabut nak cari hotel dan buat bandingan melalui satu laman web jer. kebetulan nak pergi johor jumaat ni..bolehlah cari guna bagasi.my

    ReplyDelete
  25. Sis kalau gi jOHOR selalu duduk rumah mak angkat je yang ada rumah kat town Johor tu. Hotel memang banyak boleh stay kat sana. Nanti one day nak cuba gak lah dok hotel, berubah angin orang kata..:D

    ReplyDelete
  26. Husbnd kita ckp nti nak ajak jalan jalan kat JB. 😍
    Boleh la kita survey hotel yang ada dan harga mampu milik.

    ReplyDelete
  27. Bagus ada web bagasi.my nie kan senang kita nak buat pilihan dan bandingkan harga..

    ReplyDelete
  28. I'm always on the lookout for family friendly hotels

    ReplyDelete
  29. Next time boleh la guna bagasi ni kalau pergi bercuti

    ReplyDelete
  30. Boleh rujuk entri ni bila nk ke jalan2 ke johor nanti.

    ReplyDelete
  31. website ni mmg bagus sgt.. senang nk travel.. leh rujuk sini..

    ReplyDelete
  32. Kalau nak ke Johor nanti boleh buka web bagasiMy lah

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2