hai assalammualaikum

Pengalaman Buat Rawatan Wajah Di Klinik Dr Bazilah Bangi - Dah lama nad nak buat rawatan wajah. Bertahun juga la tak pernah buat rawatan muka ni, sampai muka pun ada macam-macam masalah. Tak pernah cek pun masalah kulit muka ni, hanya bergantung kepada skincare je. Haritu, entah, tergerak hati nak pergi buat rawatan wajah. Sebab bagi nad, dah sampai masa untuk nad tau keadaan muka nad ni. 

Bagitau dekat suami, nak buat rawatan wajah, tapi nak buat dekat Aesthetic Clinic. Dia pun ok je sebab suami pun kalau boleh nak isteri cantik kan.. Kihkih. Dia pun ambil kisah pasal masalah kulit muka nad tau..Nad ni kalau dah nak, memang mesti nak buat. Jadi, nad ajak suami buat rawatan muka dekat Klinik Dr Bazilah di Seksyen 9, Bandar Baru Bangi.



Sesekali rawat muka kita ni, tak salah pun. Muka nad pula jenis yang berparut, lepas tu macam kusam sedikit. nampak macam tak teruk, tapi tetap juga nak buat rawatan wajah ni. Banyak kebaikan buat rawatan wajah ni. Sekurangnya kita tau masalah muka kita ni, kering ke, berminyak ke atau kombinasi. Nad pun dah set appoitment untuk buat rawatan hari Khamis haritu. Senang kalau dah buat appoitment, datang takyah tunggu lama.

Pengalaman Buat Rawatan Wajah Di Klinik Dr Bazilah Bangi

Nad tau berkenaan Klinik Dr Bazilah ni pun sebab ada kawan recommend, dia kata kalau ada masalah kulit boleh pergi Klinik Dr Bazilah. So, Nad pun google dan jumpa website dan instagram dia.

https://www.drbazilah.com/

Nad tengok dia buat pelbagai rawatan masalah kulit. Lagi satu nad lebih yakin buat dekat sini sebab Dr Bazilah ni adalah seorang doktor yang berpengalaman merawat penyakit kulit.


Senang je nak pergi Klinik Dr Bazilah ni, waze sahaja terus sampai. Dari luar dah terpampang besar nama klinik. Memang nak buat rawatan pun kene bawak anak-anak ye..hehee..Almaklumla, takde orang gaji atau tempat nursery nak tinggal.




Masuk dalam, tengok tempat menunggu dia, cantik, dan selesa. Tak risau bila tinggal anak dekat sini, sebab siap ada buku semua disediakan.



Klinik ni ada buat pelbagai rawatan kulit, aesthethic, laser, jerawat muka, jerawat badan, masalah rambut, Hifu, Dermapen dan macam-macam lagi. Boleh tengok dekat gambar tu. Kira semua jenis rawatan klinik ni ada. Boleh klik link ni juga untuk tengok service mereka ( https://www.drbazilah.com/services ).

Sampai masa giliran nad untuk buat rawatan, berdepan sendiri dengan Dr Bazilah. Best sangat dekat sini sebab doktor sampaikan mengenai rawatan dengan jelas. Masa tu memang nad dah siap-siap cakap nak buat rawatan acne, parut jerawat ni. Doktor cakap, kesan parut dekat muka nad takda teruk sangat. Kemudian dibawa ke mesin untuk scan analysis muka nad ni. Part ni la paling best sebab nad boleh tau masalah muka nad.


Lawaknya, selama ni nad fikir muka nad jenis berminyak dan sensitif. Rupanya, kulit nad jenis kombinasi..kahkahkah..Tu la, main hentam je tak pernah cek muka kan. Mungkin dari mata kasar tak nampak apa yang ada dekat kulit muak kita ni, bila discan, hah!!, diam terkedu jela..Masa scan, muka nad kurang moist, pori terbuka, ada jeragat sikit, sebab kurangnya penggunaan moisturizer dan sunblock. 

Glup!!, tak sangka sunblock tu penting..Ya, nad memang kurang pakai sunblock. Lepas ni kena rajin pakai sunblock. Penting weii!!! Kita kena jaga kulit muka kita dari sentiasa terdedah dengan sinaran UV, dan sinaran UV ni bukan sahaja sinaran yang terhasil dari matahari, ia juga sinaran dari lampu-lampu yang kita duduk dekat office/bilik tu.. Haa sinaran itu juga akan effect pada kulit kita kalau kita tak cover dengan sunblock.

Lepas tu terus buat rawatan wajah. memang ditunggu sebab dah lama muka ni tak dibelai dan dimanja. Dah lama muka ni tak sentuh apa-apa mesin khas pun..memang tak sabar nak bersihkan muka ni, nak baik pulih masalah muka ni.




Ni la bilik rawatan yang disediakan. Bestnya, semua kakitangan dekat sini adalah perempuan. Jadi, takde risau sangat kan.

Tempat ni memang friendly sangat, sebab katanya, anak-anak boleh masuk tengok rawatan. Tapi pastikan anak-anak takde buat hal, jenis duduk diam..haha. macam anak nad memang sekejap-sekejap cari mak dia ye..jadi, daddynya kena la sekejap-sekejap masuk.

Langkah Rawatan Yang Dilakukan Ke Atas Nad

Sepanjang rawatan di buat, staff yang buat rawatan muka tu akan inform apa langkah yang dia nak buat, apa yang dia apply, apa kegunaan mesin tu. So, kat sini yang kita akan faham setiap rawatan yang dia buat.


Langkah Pertama
Pertama sekali, muka kenala di cuci dahulu daripada segala makeup, kekotoran yang ada di muka..hehee..Tu la dah tau nak buat rawatn, pakai makeup juga. Tapi, rasanya tak pakai makeup pun dia akan bersihkan juga, sebab nak bagi bersih sebersihnya muka kita sebelum buat rawatan.




Langkah Kedua
Selepas tu, dia sedut muka kita denagn mesin khas. Best sangat part ni, sebab dia sedut sel mati yang ada dekat muka. Tak sakit pun, rasa best, puas..hahaha..



Langkah Ketiga
Kemudian, buang blackhead dan whitehead. Syok gila pakai benda alah ni. Pernah dulu, sebelum kawin aku buat facial muka, dia buang whitehead guna benda tajam tu, habis la muka nad, merah lepas tu makin teruk..eeee...disebabkan itu nad takut nak pergi buat rawatan muka. Tapi tak sangka, sekarang pelbagai mesin dah ada, yang lebih selamat dan sesuai untuk digunakan. Memang rasa bersih je hidung dan bahagian atas dagu ni dibersihkan.

Langkah Keempat
Seterusnya, peeling wajah. Part ni dia cakap akan rasa pedih sikit. Memang rasa pedih tapi sekejap je. kesan peeling ni akan buat kulit kita mengelupas, tapi tak teruk. Jadi dia nasihatkan jangan kopek kulit tu, biarkan sahaja. Peeling ni untuk menghilangakn sel kulit mati. Lapisan kulit yang tumbuh setelah peeling wajah dilakukan akan tampak lebih halus dan lebih muda.


Langkah Kelima
Hah, part ni dia urut bahagian pipi. Katanya boleh runcingkan pipi, tapi kene buat hari-hari..hehee..Memang best. Ada rasa suam-suam sikit.

Langkah Keenam
Selesai semua, pakai mask. Hah, mask penting ok. Jadi tunggu 10 minit.

Langkah Ketujuh
Ni part terakhir, pakai sunblock..Hah!! Lepas ni jangan skip pakai sunblock..hehee


Boleh tengok video nad buat rawatan..

Sepanjang rawatan, doktor akan datang tengok dan bagitau berkenaan masalah muka dan cadangkan rawatan susulan yang terbaik. Dr Bazilah ada cakap, untuk buat rawatan laser, tapi nad belum cukup berani lagi. Memang elok, sebab boleh hilangkan parut jerawat ni, tunggu keberanian tu datang..ehhee..

Nad punya rawatan tak lama pun, sebab nad punya skin problem takda masalah sangat. Jadi ambil masa setengah jam macam tu.




Dekat sini semua staff memang berkelulusan dah di training dengan baik. So takde masalah pun. Lagipun klinik ni berlesen di bawah KKM yang menawarkan pelbagai rawatan daripada penyakit biasa pada umumnya untuk masalah kulit khususnya. Segala peralatan dan ubatan memang khas untuk klinik punya.

Dekat sini pun ada segala ubatan dan skincare yang dijual, yang sesuai dengan korang punya masalah kulit.

Klinik Sesuai Untuk Semua Pringkat Umur

Klinik ni sesuai untuk semua peringkat umur dari kanak-kanak sampaila dewasa. Untuk yang ada masalah ekzema, masalah kulit, jerawat, ketuat, segala penyakit kulit, nad rekomen sangat untuk korang datang ke sini.

Selesai je buat rawatan, doktor bagi tips penjagaan kulit.


Komen nad untuk pengalaman pertama buat rawatan di Klinik Dr Bazilah
- Tempat yang sangat selesa
- Doktor dan staff lain sangat peramah dan membuat rawatan dengan baik.
- Rawatan yang diberikan memang terbaik
- Lebih segar dan bersih muka


Lepas nad buat rawatan dekat sini, nad rasa muka nad tambah elok. Rasa lebih yakin untuk tidak memakai makeup tebal. Gambar ni, nad keluar hanya pakai moisturizer, sunblock dan cc cream. Siap tanya suami,
'abang muka sayang cantik tak, comel tak '..
suami cakap kalau nad makeup tebal tak lawa, kalau makeup nipis lawa..
terus cakap ' ni tak makeup tebal la, tak pakai foundation pun '..
Dia pun cakap ' hah, cantik la tu "..arghh gitu..
apa lagi terus nad cakap ' lepas ni bolehla bawak sayang buat rawatan lagi dekat Klinik Dr Bazilah '..hehehe..

Lepas ni i nak buat laser pulak la....


Apa-apa pun, korang boleh tengok maklumat Klinik Dr Bazilah di seksyen 9, Bandar Baru Bangi atau google je website klinik ni di https://www.drbazilah.com/

Kalau nak tengok facebook dan instagram diaorang pun boleh
Facebook: https://www.facebook.com/drbazilah/
Instagram: https://www.instagram.com/klinikdrbazilah/
SHARE 25 comments

Add your comment

  1. dah beberapa bulan x scan muka, nak kena buat juga ni..tempat selesa nampak

    ReplyDelete
  2. pernah jugak pergi sini... you give an idea to update post..thank youuuuu

    ReplyDelete
  3. Berapa pula harganya agaknya? Sis pun dah lama tak buat facial kdang dpt free pun tak g huhu.

    ReplyDelete
  4. Bestnye nad buat rawatan muka kat sini. Luas la klinik dia. Tak pernah buat rawatan muka

    ReplyDelete
  5. nak try lah buat laser hilangkan parut jerawat. parut ni degil sangat tak nak hilang

    ReplyDelete
  6. Wah nampak beza betul la sebelum dah selepas rawatan. Tempatnya pun nampak selesa dan tenang je

    ReplyDelete
  7. Perempuan kena kalau dan makin berusia dan juga dan beranak pinak ni kena buat rawatan macam ni hehehe baru suami makin sayang hehehe wakakaka untuk orang laku susah nak cari tempat macam ni hehehe...

    ReplyDelete
  8. tak pernah buat rawatan muka ni. teringin juga nak kulit muka cantik, bersih dan flawless..hehe

    ReplyDelete
  9. Wah memang nampak gojes after the treatment!skin nampak radiant and fresh!

    ReplyDelete
  10. Petig juga rawatan muden macam ni untuk penjagaan wajah. Buat je laser tu kalau jenis mild laser. Kalau yg jenis ada breakout tu kene berani sikit lah tahan. Hehehe.

    ReplyDelete
  11. Laaa dekat Bangi je. Bolehlah singgah nanti. Dekat sangat. Nampak procedure dia sangat teliti dan bagus. Mesti berkesan nie

    ReplyDelete
  12. Wah. Serba lengkap barangan equipment dr bazilah ni. Full house. Siapa2 nk dptkan rawatan muka, boleh support org kita ni

    ReplyDelete
  13. Definitely you will look even flawless after this... Well, body needs maintenance... Face definitely need it too

    ReplyDelete
  14. dah lama giler tk buat facial muka. ai ada paranoid lepas facial kat stu tempat ni and lpas tu berbekas jerawat tu haa

    ReplyDelete
  15. Memang seronok buat rawatan muka ni.. Boleh tahu keadaan skin kita yg sebenarnya bagaimana kan

    ReplyDelete
  16. Bestnya nad dapat buat raeatan muka. Bila dapat check kulit muka ni, baru rasa yakin dengan tahap dia kan. Menarik la nad. Kita tak pernah buat rawatan muka. Hehe

    ReplyDelete
  17. Kalau doktor yang buat treatment, memang syok lah kan. Rasa lbh yakin je.

    ReplyDelete
  18. Bagus kalau boleh buat rawatan or facial setiap bulan to for skin maintainence.

    ReplyDelete
  19. Bestnya buat rawatabln wajah ni. Nak buat jugak tapi sekarang tengah preggy hold dulu lah. Rawatan dekat Bangi ni kira dekat sangatlah kalau nak pergi

    ReplyDelete
  20. Menariknya bolehlah cuba nanti! me time kena ambik cuti sehari...

    ReplyDelete
  21. patutla kulit wajah nad cantik.buat rawatan di sini rupanya

    ReplyDelete
  22. Hi. Terima kasih atas perkongsian. Nk tanya rawatan yg mcm sis buat ni kosnya rm berapa ye.

    ReplyDelete
  23. Seronoknya bila dapat buat rawatan wajah kan. Tempat nad buat rawatan ini pun kemas n bersih je :)

    ReplyDelete
  24. WAaahhhh.. bestnye dapat facial... haiihh, cepat2 laa habis covid ni... Nad, makin berseri2 lah kamu.

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2