Tak tau nak masak ape denagn kangkung, boleh cuba resepi sayur kangkung goreng belacan

hai assalammualaikum


Sayur Kangkung Goreng Belacan - Sayur kangkung ni nad selalu masak tumis, berlada, masak senang-senang je. Kali ni, nad nak masak sayur kangkung goreng belacan. Belacan pun dah tinggal sikit jadi kita habiskan masak dengan sayur kangkung ni.



Bahan-bahannya
- Sayur kangkung satu ikat.
- Bawang merah 2 biji
- Bawnag putih 2 ulas
- Cili padi 3 biji, nak bagi rasa pedas. Ikut korang kalau nak lagi pedas boleh tambah
- Cili hijau besar satu batang
- ikan bilis
- Belacan sikit
- Garam dan gula
- Air sedikit



Cara membuatnya
- Tumbuk bawang merah, bawang putih, cili padi, cili hijau ikan bilis dan belacan. Rupa dia macam dalam gambar di atas.
- Tumiskan bahan ditumbuk tu sehingga naik bau.
- Masukkan sedikit air , garam dan gula
- Masukkan kangkung dan gaul sehingga masak

Masak jangan lelama, jangan sampai sayur lembik. Mak kita yang cakap..hehehee..Ok korang selamat menjamu selera..
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

0 comments so far,add yours