hai assalammualaikum

Buffet Ramadan Spices @ Furama Bukit Bintang Selera Kampung - Tak sangka sekejap ja lagi bulan Ramadan bakal tiba. Banyak dah hotel dan tempat makanan terbuka siap sedai untuk menyambut bulan Ramadan dengan promosi buffet yang mereka sediakan. Salah satu tempat berbuka puasa yang korang boleh cuba adalah di Rempah @ Furama Bukit Bintang tingkat 3.


Buffet Ramadan Spices @ Furama Bukit Bintang Selera Kampung

Sempena Bulan Ramadan bakal tiba ni, Furama Bukit Bintang menyediakan buffet maskaan tempatan Malaysia yang lazat untuk dinikmati bersama-sama di REMPAH @ Furama Bukit bintang. Bertemakan ' selera Kampung ', pihak Furama ini telah memutuskan untuk menyediakan buffet yang kontemporari termasuk teh bubble kegemaran semau orang, atau dikenali sebagai ' boba '. Perisa termasuk Boba sirap Bandung, kurma susu Boba, teh tarik Boba, Cendol Boba, dan susu kegemaran sepanjang masa & gula Melaka Boba dan coklat Boba.


Untuk menjadikan berbuka puasa dengan rakan-rakan dan keluarga yang lebih bermakna, Furama Bukit bintang juga menganjurkan Kejohanan permainan tradisional di mana peserta berpeluang untuk memenangi penginapan 3 hari 2 malam. Selain itu, Terdapat juga upacara pencahayaan ' Pelita '. Menarik kan.



Makanan yang terdapat di sini menonjolkan hidangan Melayu yang asli daripada pembuka selera asas  iaitu ' ulam ', sambal dan ' Kerabu ' bersama ' nasi hujan panas ', ' kambing tumis hitam ala Mamak ', ' udang sambal Berpetai ' dan banyak lagi.

Satu lagi mesti mempunyai semasa berbuka puasa adalah bubur lambuk, bersama-sama dengan ' lemang ', ' rendang ', dan ' sup berempah ayam & ekor '.


Tak ketinggalan kambing bakar..aummm..Selain kambing ada juga ayam, ikan, kupang dan juga sate.


Selaras dengan tema masakan Melayu asli, terdapat juga pelbagai pilihan pencuci mulut tempatan seperti kuih bakar Kemboja, kuih Talam Pandan, kuih Kasui, kuih Bingka ubi, kuih bengkang, kuih Talam Medong, pulut panggang, Badak Berendam, lompat Tikam, kacang ais dan Pengat durian,

Ada juga makanan barat seperti pelbagai jenis salad, sup cendawan, kentang lenyek dan sayur-sayuran yang berdaging, termasuk yang pelbagai.

Harga Buffet Ramadan Furama Bukit Bintang

' Selera Kampung ' yang TERAWAL adalah bermula 1 Mei 2020 pada hujung minggu sahaja (Jumaat, Sabtu dan Ahad) berharga dari:
1.RM68nett/pax (pembelian sebelum 30 April 2020)
2. RM98nett/orang (harga biasa dewasa)
3.RM55 nett/pax (warga tua di atas 55 tahun)
4. RM45nett/orang (kanak-kanak 4-12 tahun)

Tempahan untuk majlis persendirian hendaklah dibuat satu (1) minggu lebih awal dengan sekurang-kurangnya 50 orang.

Rempah @ Furama terletak di aras 3 bersebelahan dengan kolam renang. Tempat duduk di tepi kolam renang disediakan atas permintaan bagi mereka yang menggemari suasana malam yang tenang.

Untuk tempahan, sila hubungi 03 2788 8983. Boleh layari https://www.furama.com/bukitbintang/promotions untuk promosi yang paling dikemaskini.
SHARE 2 comments

Add your comment

  1. Sedapnya...rasa dah tak sabar pulak nak sambut bulan puasa, selain beribadat..boleh makan2 sekeluarga di tempat yg best cam ni

    ReplyDelete
  2. Banyak pilihan makanan yang ada. Semua nampak sedap dan berbaloi datang maian di sini kan.

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2