Sambutan Kemerdekaan di sekolah Tabika Fariza

hai assalammualaikum

Fariza Sambut Kemerdekaan Di Sekolah Tabika - Minggu lepas cikgu whatsup, bagitau hari Fariza sekolah perlu pakai baju uniform yang sepatutnya haritu dia pakai baju sukan. Cikgu cakap untuk sambut Kemerdekaan di sekolah. Kerja sekolah yang cikgu bagi masa cuti sekolah haritu rupanya untuk sambut kemerdekaan. Memang pagi-pagi tu siap kan dia macam biasa, dan dia pun seronok nak pergi sekolah. Dia tak tau kat sekolah dia akan sambut Kemerdekaan.





Gambar ni semua nad dapat dari Cikgu Fariza iaitu Cikgu Ema. Cikgu hantar dekat group whatsup. Comel je Fariza dengan kawan-kawan sambut merdeka.Seronok dia dapat sambut, selama ni dia sambut Merdeka dekat rumah je, dan tak paham apa itu Merdeka. Tapi masalahnya sekarang bendera dia panggil Merdeka.. Hahahaha..


Pagi berhimpun depan sekolah, depan bendera, nyanyikan lagu Negaraku. Cikgu psang lagu Merdeka.



Ni la topeng yang dibuat masa cuti sekolah. Topeng wonder woman. Dia la yang warna ni. Mommy tolomg tebuk buat tali untuk dia pakai.


Seronok muka masing-masing dengan topeng masing-masing.








Lepas tu ada pertandingan mewarna.

Khusyuk Fariza mewarna. Benda yang dia suka buat. Akan buat secantik boleh.. Ehhehe..


Nad tau dia dapat no 1 bila dia balik bagitau, Fariza dapat no 1. Tapi dia tak cakap untuk apa. Bila cikgu bagi gamabr barubtau pertandingan mewarna tu.. Gembira dia banyak dapat hadiah..

Kaki tu, takleh buat apa ye, tetap nak silang.. Hahahaa..


Sambutan sederhana, tapi seronok bagi anak-anak. Suka tengok dia bila pergi sekolah, dapat belajar banyak benda.
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

4 comments so far,Add yours

  1. bdk2 walaupon masih xtau ape tu merdeka tp dorg bkn main happy kalo nk sambut merdeka..
    excited dorg tu lbh dr kita yg dewasa ni.. hihi..
    seronok tgok!

    ReplyDelete
  2. It is adorable to look at all these little ones so excited about our independence day. :)

    ReplyDelete
  3. fariza happy jer dia.. pandai colouring :)

    ReplyDelete