Adik Rampas suami kakak, sebab kebodohan kakak sendiri. Mungkin la dalam dunia realiti ada adik spesis gila macam ni, tak boleh tengok kakak senang,

 hai assalammualaikum

Adik Rampas Suami Kakak, Semua Sebab Kebodohan Kakak - Siapa layan drama Cinta Sekali Lagi? Mesti rasa nak mencarut, nak tumbuk, nak genyek-genyek je kan. Bukan rasa nak buat dekat Amani, dekat Amanda sekali. Adik Rampas suami kakak, sebab kebodohan kakak sendiri. Mungkin la dalam dunia realiti ada adik spesis gila macam ni, tak boleh tengok kakak senang, tapi ade ke kakak yang bodoh terlalu sayangkan adik sampai tak boleh berfikir.. Percaya dekat adik bulat-bulat. Tinggalkan suami dengan adik..Hah, tengah menaip pun rasa nak marah..
 

Nad layan cerita ni dari episod 1 lagi. Tengok mula-mula memang sweet, lepastu biasalah, mestila ada part konflik semua. Lepastu ingatkan dah setel, tapi disebabkan kakak,si Amanda yang terlalu percayakan adik, Amani, rumahtangga jadi kucar kacir balik. Tu pun sebab Amani pakai Mak Esah. Bab Mak Esah ni memang dunia realiti orang pakai juga kalau nak dapatkan sesuatu. Tapi puncanya dari Amanda juga. 

Ok cerita dia, masa kecik-kecik diaorang naik basikal. Amanda bawa basikal tu, Amani duduk belakang. Amanda bawa basikal tu laju dan diaorang jatuh. Amani dapat kesan parut dekat tangan akibat dari jatuh basikal tu. Disebabkan tu, Amanda janji untuk jaga dan buat apa sahaja untuk Amani.

Benci sangat Amani dekat kakak dia Amanda. Tak senang tengok apa Amanda dapat, dia tak dapat. Amani pulak asyik nak jadi princess je. Kalau boleh semua benda nak orang sediakan untuk dia. Amani bercinta dengan Mukhlis sebab ingat Mukhlis tu kaya. Amanda pulak bertemu dengan Fahad di tempat kerja baru dia. Mula-mula gaduh, lama-lama suka. Singkatkan ceritala.. Hehehe.

Lepas tu masing-masing kawin, Amani dengan Mukhlis, Amanda dengan Fahad. Mukhlis tipu Amani, yang dia bukan orang kaya. Amani marah, dan hari-hari gaduh, dah anak seorang lelaki Fizri, pun gaduh juga sampaila bercerai. Amanda pulak bahagia, sampai ada anak dua anak perempuan Nia dan Nisya sampaila Amanda percayakan Amani suruh jaga anak-anak masa dia sertai NGO. Sebelum ni Amanda dah berhenti kerja, berhenti NGO, tapi satu hari dapat tawaran, pujuk Fahad, fahad benarkan.


Ni semua plan Amani, supaya dia dapat abang ipar dia. Disebabkan dia terlalu jeles, kakak dia dapat macam-macam yang septutnya dia dapat. Bila semua rancangan tak jadi, mula dia guna Mak Esah, ala guna-guna untuk baginorang angau. Mula-mula guna Fahad terkena sekejap, tapi lepas tu elok sebab dah sedar sikit, nampak isteri solat semua. Kemudian dia guna lagi nasi kangkang.. Terus Fahad angau dan tak endah Amanda.

Semua ni pun jadi sebab salah Amanda. Masa dia sertai NGO, dia suruh adiknya tolong. Kadang Amanda pergi jauh, dia suruh Amani duduk rumah tu. Bayangkan duduk dengan suami dan anak-anak. Apoooooo... Kalau difikir balik, boleh je dia tolak event tu,. Ceritaaa, saje tau.. Buat orang geram. Jangan la buat cerita yang menampakkan kebodohan tu.. Hah.. Geram lagi ni..

Masuk pulak, jumpa bapak Amanda yang dah lama hilang. Hah konflik pulak dekat situ. Dituduh pulak Amanda selalu nak jumpa Dr Izamel. Dr Izamel ketua NGO. Dah sebba ubat guna-guna tu Fahad pun dah jadi tak betul. Sampaila Amanda diceraikan sebab tuduh Amanda mengandungkan anak Dr Izamel.

Nad pasti ni semua kerja Amani. Siapa lagi uiiii... 

Cara Amani ni lembut je, cakap takde jerit-jerit sangat. Buat jahat dalam kelembutan. Muka jela kerek-kerek macam tu. 

Tak sabar nak tengok episod akhir uiiii... 

Dalam cerita ni bagi nad Mak Amanda dan Amani je betul. Tapi tu la, anak-anak macam tu. Bukan senang ibu tunggal jaga anak perempuan. 

Dalam realiti, tak tau la ada ke adik beradik buat macam ni. Teruk sangat tu!! Selalunya buat dekat orang lain yela.

Sebab tu jangan percaya sesiapa pun walaupun darah daging sendir dan jangan terlalu manjakan adik beradik.
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

4 comments so far,Add yours

  1. Grrr...sakit hati tengok episode semalam

    ReplyDelete
  2. Honestly I don't like watching such drama revolving around extra-marital affair etc. LOL :D

    ReplyDelete
  3. Ramai jugak yg luah rse bengang ngk cerita nie.. yg penting para pelakon berjaya buat org benci.. lg lah org nk tahu kesudahannya..

    ReplyDelete
  4. Abe kie jarang tengok drama melayu skrg. Suka tgok netflix aje. Tgok movie. Siap. Kalau drama kena menunggu lebih sebulan baru habis.

    ReplyDelete